Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.325.2024.2.KSA

Brak prawa do odliczenia podatku VAT od towarów i usług zakupionych w celu realizacji projektu.

Interpretacja indywidualna

- stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 26 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odzyskania podatku VAT od towarów i usług zakupionych w celu realizacji projektu pn. „(...)”. Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z dnia 6 sierpnia 2024 r. (wpływ 6 sierpnia 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Przedmiotem projektu jest przeprowadzenie głębokiej termomodernizacji siedmiu budynków użyteczności publicznej znajdujących się na terenie gminy (...) w województwie (…):

  • Przedszkole w (…),
  • Budynek Rekreacyjny w (…),
  • Szkoła Podstawowa w (…),
  • Środowiskowy Dom Samopomocy w (…),
  • Budynek OSP w (…),
  • Budynek Szkoły Podstawowej w (…),
  • Budynek Klubu Seniora w (…).

Wskazane powyżej budynki są obecnie w złym stanie technicznym, przez co generowane są duże straty ciepła oraz znaczna emisja CO2 do atmosfery. Wskazane budynki wymagają przeprowadzenia termomodernizacji, w tym wielu napraw i docieplenia.

Celem projektu jest (…). Powyższy cel wpisuje się w cele szczegółowe programu Fundusze Europejskie dla (…) 2021-2027, w cele Priorytetu II. Region przyjazny środowisku, działania 2.1 Efektywność energetyczna.

Projekt będzie realizowany przez Gminę (...), która odpowiada za stan budynków użyteczności publicznej na jej terenie. W ramach projektu planuje się przeprowadzenie takich działań jak:

a)kompleksowa (...) obejmująca m.in.: ocieplenie ścian, wymianę stolarki, modernizację instalacji c.w.u i grzewczej oraz wyminę źródeł ciepła, instalację OZE;

b)zaplanowano rozwiązania związane z adaptacją do zmian klimatu z zakresu błękitno-zielonej infrastruktury: nasadzenia drzew i krzewów, rabaty, łąki kwietne, domki dla pszczół, domki dla owadów, budki lęgowe dla ptaków;

c)działania edukacyjno-informacyjne w zakresie OZE, efektywności energetycznej: zaplanowano w trakcie trwania projektu organizację 2 spotkań z mieszkańcami (każdy po ok. 20 osób) z zakresu odnawialnych źródeł energii, sposobów wytwarzania energii oraz podnoszenia świadomości oszczędności energii użytkowników budynków.

Działania te mają na celu nie tylko przekazanie praktycznej wiedzy, ale także zwiększenie świadomości ekologicznej i promowanie zrównoważonego zarządzania zasobami energetycznymi wśród mieszkańców gminy. Planowana inwestycja zakłada przede wszystkim osiągnięcie jak najlepszych parametrów wpływających na efektywność energetyczną budynków, przy optymalnym wykorzystaniu środków finansowych.

Zakres działań został opracowany ze szczególnym uwzględnieniem krajowych i europejskich dokumentów strategicznych w kwestii energetycznej, klimatycznej i środowiskowej. W rezultacie tych działań, spodziewany jest spadek zużycia energii pierwotnej w modernizowanych budynkach średnio o około 74%, a także redukcja emisji CO2 o około 70%. Projekt przyczyni się również do obniżenia kosztów funkcjonowania budynków, co pozwoli na przeznaczenie zaoszczędzonych środków na realizację statutowych zadań placówek lub inne inwestycje. Efektywne zarządzanie energią w budynkach przyniesie także korzyści środowiskowe, takie jak zmniejszenie emisji substancji zanieczyszczających atmosferę. Ograniczenie niekontrolowanej infiltracji powietrza w budynkach zwiększy komfort ich użytkowania.

Projekt, oprócz głównego celu poprawy efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej, realizuje również działania z zakresu błękitno-zielonej infrastruktury, naturalnych pochłaniaczy gazów cieplarnianych oraz działań opartych na przyrodzie. Działania te mają na celu nie tylko wsparcie zrównoważonego rozwoju, ale również przyczynienie się do poprawy bioróżnorodności i jakości środowiska lokalnego.

Ze względu na niekomercyjny charakter projektu, nie jest on objęty pomocą publiczną.

Termin rozpoczęcia realizacji projektu: (…) 2023 r.

Termin zakończenia realizacji projektu: (…) 2026 r.

Podatek VAT jest kosztem kwalifikowalnym w projekcie. Ponadto Gmina (...) jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT. Towary i usługi, które będą nabywane w ramach projektu „(...)” wykorzystywane będą do wykonywania czynności pozostających poza zakresem działalności gospodarczej (zadania własne). Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 40): Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Dodatkowo art. 6 ust. 1 ww. ustawy stanowi, że: Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych należy zaspakajanie potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne gminy obejmują sprawy: wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenie w energię elektryczną i cieplną oraz gaz, edukacji publicznej, utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, obiektów administracyjnych (art. 7 ust. 1 pkt 3, 8, 15 ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 40).

Efekty zrealizowanego projektu dla termomodernizacji 7 budynków użyteczności publicznej na terenie gminy (...), tj.

  • Przedszkole w (…),
  • Budynek Rekreacyjny w (…),
  • Szkoła Podstawowa w (…),
  • Środowiskowy Dom Samopomocy w (…),
  • Budynek OSP w (…),
  • Budynek Szkoły Podstawowej w (…),
  • Budynek Klubu Seniora w (…),

służą Wnioskodawcy do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdyż Gmina nie planuje wykorzystania obiektów w celach komercyjnych. Nie zamierza udostępniać pomieszczeń podmiotom gospodarczym oraz mieszkańcom za odpłatnością.

Realizacja projektu oraz efektywne wykorzystanie jego rezultatów stanowi wykonywanie przez Gminę jej zadań własnych wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

Mając na uwadze powyższe uregulowania, należy stwierdzić że w przypadku udostępniania budynków użyteczności publicznej ogółowi użytkowników, Gmina nie użytkuje ich do działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy i tym samym w powyższym zakresie Gmina nie działa jako podatnik. W konsekwencji, powyższa czynność jest wyłączona z systemu podatku VAT i z tego względu stanowi czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT. Podatnik w żadnym zakresie nie planuje wykorzystania efektów projektu do realizacji odpłatnych wydarzeń. Projekt nie będzie w żaden sposób wykorzystywany komercyjnie lub odpłatnie.

Nie będzie możliwości przyporządkowania wydatków w całości do celów działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy. Nie będzie możliwości odrębnego przyporządkowania kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. Nie będzie możliwości przyporządkowania wydatków ponoszonych w ramach realizowanego projektu dotyczących poszczególnych budynków.

Pytanie

Czy Gmina (...) realizując projekt „(...)” może odzyskać poniesiony koszt podatku VAT?

Państwa stanowisko w sprawie

Gmina (...) realizując projekt pn.: „(...)” nie będzie miała prawa do pełnego odliczenia kwot podatku VAT naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne.

Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego posiadająca osobowość prawną, do zakresu działania której należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Gmina została powołana do wykonywania zadań własnych nałożonych przez ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Zadania publiczne są wykonywane przez Gminę w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Gmina jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług. W przypadku wykonywania zadań wynikających z ustawy o samorządzie gminnym, Gmina nie jest uznawana za podatnika podatku VAT, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3, 8, 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz, edukacji publicznej, utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, obiektów administracyjnych.

Stosownie do postanowień art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 z późn. zm.) podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Produkty wytworzone w wyniku projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania przez Gminę (...) jakiejkolwiek działalności opodatkowanej. Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabycia podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

W świetle powyższej regulacji z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako czynni podatnicy VAT.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadającej osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2 bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powyższego wynika, że organy władzy publicznej, w tym jednostki samorządu terytorialnego, będą podatnikami podatku od towarów i usług w przypadku wykonywanych przez nie czynności innych niż te, które mieszczą się w ramach ich zadań, ale wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych.

Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym na podstawie art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług Gmina (...) nie ma możliwości odliczenia podatku od towarów i usług.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Główne zasady odliczenia podatku VAT zostały przedstawione w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.) – zwanej dalej „ustawą o VAT”. Zgodnie z tym przepisem:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a) nabycia towarów i usług,

b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy o VAT:

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały szczegółowo określone w art. 87 ust. 2-6l ustawy o VAT.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje, gdy:

  • odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług, oraz
  • towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Warunkiem, który umożliwi podatnikowi odliczenie podatku naliczonego, jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona zasada wyklucza możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jeśli związany jest z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych (czyli zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi).

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik - w rozumieniu art. 15 ustawy o VAT - ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT.

Art. 15 ust. 1 ustawy o VAT wskazuje, kto jest podatnikiem VAT:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Art. 15 ust. 2 ustawy o VAT stanowi:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 15 ust. 6 ustawy o VAT:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter podmiotowo-przedmiotowy.

Oznacza to, że organ władzy publicznej będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności:

  • inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań, oraz
  • mieszczące się w ramach zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ze zm.):

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Art. 7 ust. 1 pkt 1 i 15 ustawy o samorządzie gminnym stanowi, że:

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:

1)ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;

15)utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych.

Są Państwo zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Realizują Państwo projekt pn. „(...)”, który polega na przeprowadzeniu głębokiej termomodernizacji siedmiu budynków użyteczności publicznej znajdujących się na terenie Państwa gminy.

Celem tego projektu jest (…).

Budynki, które objęte są modernizacją, służą Państwu do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, nie planują Państwo ich wykorzystywania do celów komercyjnych.

Towary i usługi nabywane podczas realizacji Projektu będą wykorzystywane do wykonywania zadań własnych gminy.

Państwa wątpliwości dotyczą możliwości odzyskania kwoty podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją Projektu.

Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT jest uwarunkowane tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zasada ta wyłącza tym samym możliwość odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które są wykorzystywane do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu.

Innymi słowy podstawowym warunkiem, który uprawnia do odliczenia podatku naliczonego, jest związek nabywanych towarów i usług ze sprzedażą generującą podatek należny.

W analizowanej sprawie nie zostanie spełniona podstawowa przesłanka, która warunkuje prawo do odliczenia podatku naliczonego, ponieważ wydatki, które Państwo poniosą w związku z realizacją Projektu, nie będą związane z wykonywanymi przez Państwa czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Będą one dotyczyły zadań własnych gminy.

Zatem nie będzie przysługiwało Państwu prawo do odzyskania podatku VAT naliczonego od zakupów towarów i usług związanych z realizacją projektu pn. „(...)”. Nie będzie przysługiwało Państwu również prawo do zwrotu podatku na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.

Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników dotyczących możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Państwu przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00