Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 08-09-2024
Porada aktualna na dzień 08-09-2024
Data publikacji: 2024-08-28

Czy klient może podważać kwotę wynagrodzenia wynikającego z zaakceptowanej mailowo stawki godzinowej

PROBLEM

Klient zwrócił się do mnie, abym przygotowała dla niego dodatkowe zestawienie, które jest mu potrzebne do uzyskania kredytu w banku. Gdy rozmawialiśmy przez telefon, oboje stwierdziliśmy, że pewnie zajmie to kilka godzin i że napiszę do niego e-mail z informacją w sprawie wyceny. Napisałam wiadomość e-mail o treści: „proponuję stawkę 300 zł + VAT za 1 godzinę pracy księgowej”. Klient odpisał, że akceptuje. Przygotowałam to zestawienie, wyszło mi 5 godzin. Wystawiłam więc fakturę na 1500 zł + VAT, którą wysłałam klientowi. Ten po 10 dniach od otrzymania faktury (po upływie terminu płatności) odpisał, że jej kwota różni się od tego, co było w korespondencji mailowej. Zaskoczyło mnie to niesamowicie, przecież przez telefon mówiliśmy, że przygotowanie zestawienia zajmie kilka godzin. Teraz twierdzi, że z wiadomości e-mail jasno wynika, iż umówiliśmy się na 300 zł + VAT za wykonanie zlecenia. By nie być gołosłowną w kwestii liczby przepracowanych godzin, przesłałam klientowi bardzo szczegółowe wyliczenie czynności i czasu przeznaczonego na wykonanie zestawienia. W programie księgowym również został odnotowany czas pracy. Podczas naszych rozmów z klientem nie pojawiało się również zastrzeżenie, które zobowiązywałoby mnie do informowania klienta o każdej przekroczonej godzinie itp. Klient przed wykonaniem usługi telefonicznie prosił i mówił, żeby od razu zacząć pracę na przygotowaniem tego zestawienia do banku, co też zrobiłam. Nawet jedna z pracownic mojego biura słyszała rozmowę z klientem, w której padła informacja o tym, że przygotowanie zestawienia zajmie kilka godzin. Z klientem już nie współpracuję. Czuję się jednak oszukana. Czy jestem w stanie wygrać sprawę przeciwko klientowi o zapłatę całej kwoty 1500 zł + VAT?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00