Interpretacja
Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 19 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.265.2024.3.AS
WIS USŁUGA – zajęcia wokalne.
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r., poz. 361), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 5 czerwca 2024 r. (data wpływu 5 czerwca 2024 r.), uzupełnionego pismami z dnia 22 lipca 2024 r. (data wpływu 22 lipca 2024 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – zajęcia wokalne
Opis usługi: Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności prowadzi zajęcia wokalne. Zajęcia odbywają się w (…) a ich celem jest nauka śpiewuoraz rozwijanie umiejętności wokalnych. Osoby niebędące członkami (…) mogą korzystać z zajęć odpłatnie, na podstawie umów zawartych ze (…). Korzystającymi z zajęć są dzieci i młodzież podzielone na grupy o podobnym stopniu nabytych umiejętności. Zajęcia prowadzone są przez instruktora, z którym Wnioskodawca ma podpisaną odrębną umowę. W celu wyświadczenia usługi instruktor wykonuje następujące czynności: wykonuje z uczestnikami ćwiczenia emisyjne, wykonuje ćwiczenia oddechowe, wykonuje ćwiczenia dykcyjne, naucza śpiewu, naucza ruchu scenicznego, naucza pracy z mikrofonem. Rolą Instruktora jest m.in. kształtowanie prawidłowej emisji i dykcji, kształcenie słuchu muzycznego oraz wrażliwości intonacyjno-emisyjnej, kształcenie umiejętności zespołowego muzykowania, kształcenie poczucia więzi w grupie. W ramach zajęć wokalnych uczestnik m.in. pobudzai rozwija umiejętności wokalne, rozwija wrażliwość na muzykę oraz ćwiczy różne funkcje muzyki. Uczestnicy zajęć nie otrzymują żadnych zaświadczeń/certyfikatów ani innych dokumentów potwierdzających nabyte umiejętności w zakresie śpiewu.
Rozstrzygnięcie: PKWiU 2015 – 85.5
Stawka podatku od towarów i usług: 23%
Podstawa prawna: art. 41 ust. 1 ustawy w zw. z art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy
Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right