Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.487.2024.1.MŻ
Powiat nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług na realizacją projektu.
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 lipca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 15 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług nabywanych w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Powiat (…) zamierza wystąpić do Zarządu Województwa (…) z wnioskiem o dofinansowanie w ramach naboru do działania (…) 3.1 Mobilność miejska w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla (…) 2021-2027 na realizację zadania pn. „(…)”.
Wniosek o dofinansowanie składany jest w ramach zawartego porozumienia i umowy o partnerstwie na rzecz realizacji ww. projektu z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, w którym Powiat (…) występuje w roli jednego z Partnerów.
W ramach całego zadania planuje się rozbudowę drogi powiatowej nr (…) oraz drogi powiatowej nr (…) od miejscowości (…) w kierunku miejscowości (…).
W ciągu drogi powiatowej nr (…) planuje się budowę ścieżki pieszo - rowerowej na długość (…) m stanowiącej połączenie już istniejących ścieżek pieszo - rowerowych w miejscowości (…) (ulica (…) i ulica (…) oraz w miejscowości (…).
W celu stworzenia bezpiecznego połączenia istniejących ścieżek pieszo - rowerowych w miejscowości (…) niezbędna jest przebudowa istniejącego skrzyżowania dróg powiatowych ulicy (…) i ulicy (…) na skrzyżowanie typu rondo.
W ramach zadania wykonane zostanie: skrzyżowanie typu rondo wraz z dojazdami, umocnione pobocza, profilowanie rowów iskarp, budowa i przebudowa zjazdów wraz zprzepustami, budowa ścieżki pieszo-rowerowej z oświetleniem, miejscem rekreacji wyposażonym w wiaty drewniane z małą architekturą oraz budową kanalizacji teletechnicznej.
Natomiast w ciągu drogi powiatowej (…) na odcinku od miejscowości (…) w kierunku miejscowości (…) planuje się budowę drogi dla rowerów oraz przebudowę i rozbudowę mostu o kładkę rowerową (nad rzeką (…) na łącznej długości (…) m. W pasie (...) drogi powiatowej wzdłuż jezdni projektuje się (...) drogę rowerową o szerokości (…) m oraz na obiekcie mostowym (…) m. Projektowana droga rowerowa ma na celu połączenie drogi pieszo - rowerowej biegnącej z (…) z trasami biegnącymi nad jeziorem (…) w szczególności bezpieczne przeprowadzenie ruchu rowerowego w pasie drogi powiatowej w kierunku (…) i granicy z (…).
Projektowana kładka rowerowa realizowana będzie w postaci kratownicowych wsporników stalowych montowanych do boku oraz wierzchu żelbetowej płyty pomostowej istniejącego mostu od strony dolnej wody. Nawierzchnia ścieżki rowerowej wykonana zostanie z betonu asfaltowego a na kładce rowerowej z żywicy epoksydowej. Inwestycja prowadzona będzie w pasie drogi powiatowej nr (…) oraz na moście znajdującym się na działce (…) nad rzeką (…).
Realizowane zadanie, ze względu na szeroki zakres przebudowy przyczyni się do znaczącej poprawy warunków transportowych, stopnia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi szczególnie pieszych i rowerzystów a także przyczyni się do poprawy płynności ruchu.
Nabywcą i odbiorcą towarów i usług związanych z planowana inwestycją będzie Powiat (…). Inwestycja będzie realizowana przez powiat (…) w zakresie realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 6 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 107 ).
W związku z powyższym Powiat (…) nie będzie działał w charakterze podatnika, a czynność taka nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, co w konsekwencji powoduje brak możliwości odliczenia podatku.
Ponadto w związku z ww. inwestycją Powiat (…) nie będzie prowadził żadnej działalności gospodarczej w celu osiągnięcia zysku. Efekty projektu nie będą generować dla Powiatu obrotu (sprzedaży) opodatkowanej podatkiem VAT - towary i usługi zakupione w celu realizacji projektu nie będą w żadnym zakresie zawiązane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT wykonywanymi przez Powiat.
Dofinansowanie w ramach Programu przewiduje pokrycie kosztu podatku od towarów i usług i jest on kosztem zadania uznawanym za koszt kwalifikowalny.
Mając na uwadze powyższe Powiat stoi na stanowisku, że naliczony podatek od towarów i usług nie może zostać przez Powiat odliczony i będzie stanowił koszt kwalifikowalny inwestycji.
Powiat (…) jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Pytanie
Czy Powiat (...) jako podatnik VAT będzie miał możliwość odliczenia podatku związanego z nabyciem towarów i usług w zakresie planowanej inwestycji, tj. projektu pn.: „(...)”?
Państwa stanowisko w sprawie
Powiat (…) nie będzie miał możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony w cenie zakupionych towarów i usług wykorzystywanych przy realizacji powyższego projektu ponieważ efekty planowanej do realizacji inwestycji nie będą służyć Powiatowi do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Tym samym na mocy art. 86 ust. 1 ustawy, Powiatowi nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego projektu.
Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego realizuje zadania publiczne nałożone odrębnymi przepisami, a inwestycja ta będzie realizowana przez Powiat (…) w zakresie realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 6 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 107.).
W związku z powyższym Powiat (…) nie będzie działał w charakterze podatnika VAT w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, a czynność taka nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, co w konsekwencji powoduje brak możliwości odliczenia podatku.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej ustawą. W świetle tego przepisu:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1a ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a) nabycia towarów i usług,
b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usług.
Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, a więc takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.
Przedstawiona zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.
Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy: transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
W świetle art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Podkreślić należy, że aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
W myśl art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Z kolei, zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - (Dz. Urz. UE. L. Nr 347 z 11.12.2006 s. 1 ze zm.), zgodnie z którym:
Krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.
Jednakże w przypadku gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji (…).
W świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.
W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 107 ze zm.):
Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym:
W celu wykonywania zadań powiat może tworzyć jednostki organizacyjne i zawierać umowy z innymi podmiotami.
Zgodnie z art. 4. ust. 1 pkt 6 ustawy o samorządzie powiatowym:
Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym (…).
6) transportu zbiorowego i dróg publicznych.
Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).
Oznacza to, że w pozostałym zakresie np. w zakresie zadań własnych nałożonych na powiat na podstawie odrębnych przepisów, jednostki samorządu terytorialnego nie występują jako podatnicy podatku VAT.
Zatem, powiat wykonując we własnym imieniu i na własny rachunek czynności spełniające definicję działalności gospodarczej, określonej w art. 15 ust. 2 ustawy, działa w charakterze podatnika podatku VAT.
Natomiast zadania realizowane przez powiat, wskazane w art. 4 ustawy o samorządzie powiatowym, tj. zadania własne nałożone na powiat na podstawie odrębnych przepisów, nie stanowią działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.
Z opisu sprawy wynika, że:
- zamierzają Państwo wystąpić z wnioskiem do Zarządu (…) o dofinansowanie ze środków Funduszy Europejskich na realizację inwestycji pn. „(…) nr (…) w ramach projektu partnerskiego pn. (…)”,
- w ramach zadania wykonana zostanie rozbudowa drogi powiatowej nr (…) oraz drogi powiatowej nr (…) od miejscowości (…) w kierunku miejscowości (…),
- w wyniku realizacji zadania:
- w ciągu drogi powiatowej nr (…) wykonane zostanie m.in. budowa ścieżki pieszo-rowerowej na długości (…) m, przebudowa istniejącego skrzyżowania dróg powiatowych, skrzyżowania typu (...) wraz z dojazdami, umocnienie ubocza, profilowanie rowów i skarp, budowa i przebudowa zjazdów wraz z przepustami, budowa ścieżki pieszo-rowerowej z oświetleniem oraz wykonane zostanie miejsce rekreacji z wyposażeniem (wiaty drewniane z małą architekturą oraz budową kanalizacji), natomiast
- w ciągu drogi powiatowej nr (…) na odcinku od miejscowości (…) w kierunku miejscowości (…) zostaną wykonane następujące prace, tj. budowa drogi dla rowerów oraz przebudowa i rozbudowa mostu o kładkę rowerową (nad rzeką (…) na łącznej długości (…) m. Z kolei, w pasie drogowym drogi powiatowej wzdłuż jezdni: dwukierunkowa droga rowerowa o szerokości (…) m oraz na obiekcie mostowym (…) m. Projektowana droga rowerowa ma na celu połączenie drogi pieszo - rowerowej biegnącej z (…) z trasami biegnącymi nad jeziorem (…). Projektowana kładka rowerowa realizowana będzie w postaci kratownicowych wsporników stalowych montowanych do boku oraz wierzchu żelbetowej płyty pomostowej istniejącego mostu od strony dolnej wody. Nawierzchnia ścieżki rowerowej wykonana zostanie z betonu asfaltowego a na kładce rowerowej z żywicy epoksydowej,
- realizowane zadanie ze względu na szeroki zakres prac przyczyni się do znaczącej poprawy warunków transportowych, poprawy stopnia bezpieczeństwa (w szczególności dla pieszych i rowerzystów) oraz przyczyni się do poprawy płynności ruchu,
- nabywcą i odbiorcą towarów i usług związanych z ww. projektem będzie Powiat (…),
- inwestycję - zgodnie ze wskazaniem - będą Państwo realizować w zakresie zadań publicznych na podstawie ustawy o samorządzie powiatowym,
- w związku z realizacją inwestycji Powiat (…) nie będzie prowadził działalności gospodarczej w celu osiągnięcia zysku oraz efekty wykonanego projektu nie będą generować dla Powiatu sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT,
- zakupione towary i usługi na realizację projektu również nie będą w żadnym zakresie związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT,
- są Państwo czynnym podatnikiem podatku VAT.
Państwa wątpliwości dotyczą kwestii, czy mają Państwo prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług nabywanych w związku z realizację projektu pn. „(…)”.
Jak wskazano na wstępie, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Zatem podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.
W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie zostanie spełniony, ponieważ - jak wynika z okoliczności sprawy - Powiat z tytułu realizacji przedmiotowej inwestycji nie jest podatnikiem podatku VAT prowadzącym działalność gospodarczą.
Realizacja projektu pn. „(…)” będzie związana z wykonaniem zadań własnych powiatu, zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym. Inwestycja przyczyni się znacząco do poprawy warunków i bezpieczeństwa na drogach, a także zapewni płynność ruchu. Celem zadania nie jest czerpanie zysku z realizacji zakresu opisanego zadania. Efekty projektu nie będą również generować dla Państwa przychodu i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Nabywane w celu realizacji Projektu towary i usługi nie będą wykorzystywane do działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług.
Mając zatem na uwadze obowiązujące przepisy prawa należy uznać, że w analizowanej sprawie nie są spełnione przesłanki wynikające z art. 86 ust. 1 ustawy uprawniające Powiat (…) do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług na realizacją projektu pn. „(…)”.
W konsekwencji, Powiat nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług na realizacją projektu pn. „(…)”.
Państwa stanowisko uznaję więc za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stosownie do art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej:
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).
Zatem interpretacja rozstrzyga w zakresie zastosowania przepisów regulujących podatek od towarów i usług względem Państwa, a nie wywiera skutku prawnego dla partnerów projektu.
Zaznaczyć należy, że pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.
Jednocześnie wskazuję, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywa się ze stanem faktycznym (zdarzeniem przyszłym) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i musicie się Państwo zastosować do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…).
Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right