Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 8 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.362.2024.1.MK

Skutki podatkowe wypłaty wsparcia materialnego przez fundację.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 maja 2024 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia przedmiotowego. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Fundacja pod nazwą „X” działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 roku o fundacjach, ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz na podstawie Statutu Fundacji. W akcie notarialnym ustanawiającym Fundację Fundator wskazał, że celem Fundacji jest m.in.:

(...)

W statucie Fundacji zastrzeżono między innymi, że Fundacja realizuje swoje cele przez:

(...)

Środki na realizację celów Fundacji mogą stanowić środki uzyskane z (...).

Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w zakresie służącym realizacji jej celów statutowych. Działalność gospodarcza jest wyłącznie dodatkową w stosunku do działalności pożytku publicznego. Dochody z działalności gospodarczej Fundacji służą wyłącznie realizacji celów statutowych i funkcjonowaniu Fundacji. Tak zgromadzone środki przeznaczone zostaną na realizację celów Fundacji zgodnych ze statutem Fundacji. Działalność Fundacji nakierowana jest na (...). Zgodnie ze statutem działalność Fundacji polega na udzielaniu pomocy (...) w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans (...). W szczególności Fundacja ma zamiar wspierać osoby potrzebujące w szczególności poprzez:

·przekazywanie (...);

·finansowanie (...).

Wnioskodawca informuje, że Zarząd Fundacji będzie udzielał pomocy na podstawie wniosku, zawierającego prośbę osoby o udzielenie jej pomocy wraz ze szczegółowym opisem jej aktualnej sytuacji materialno-bytowej oraz w zależności od wnioskowanego charakteru pomocy - dołączonych do wniosków dokumentów. Fundacja będzie weryfikować poszczególne prośby i wnioski o udzielenie pomocy przez zainteresowanych. W szczególności wniosek o udzielenie pomocy winien zawierać m.in. następujące informacje:

·dane rodziny (np. imię i nazwisko rodziców, adres zamieszkania),

·opis sytuacji,

·oświadczenie o sytuacji majątkowej,

·informację o liczbie członków rodziny,

·proponowaną formę wsparcia,

·dane do przelewu,

·numer konta,

·ewentualne załączniki dokumentujące (...).

Udzielenie pomocy finansowej nastąpi w formie wypłaty gotówkowej, przekazu pocztowego lub przelewu bankowego na rachunek bankowy wskazany przez podopiecznego. Podopieczny zobowiązany jest do złożenia w biurze Fundacji potwierdzenia wykorzystania przyznanej pomocy finansowej w formie oryginałów rachunków, faktur lub innych dowodów księgowych, w terminie 30 dni od wykorzystania tej pomocy. Z kolei udzielenie pomocy rzeczowej następuje w formie konkretnego zakupu bądź pokrycia kosztu usługi przez Fundację albo w postaci refundacji poniesionych przez potrzebującego kosztów, na podstawie otrzymanych oryginałów rachunków, faktur lub innych dowodów księgowych do wysokości udzielonego decyzją Zarządu wsparcia. Wszystkie powyższe uwarunkowania związane z udzielaniem pomocy będą zawarte w Regulaminie udzielania pomocy przez Fundację. W związku z przyznaniem świadczenia, pomiędzy Fundacją a osobą będącą beneficjentem świadczenia nie zostanie zawarta odrębna umowa, w szczególności nie dojdzie do zawarcia umowy darowizny w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Świadczenie te wypłacane będą na podstawie jednostronnej decyzji Fundacji, zgodnie z postanowieniami Statutu, w ramach realizacji celów statutowych. Fundacja nie świadczy pomocy społecznej we współpracy z organami administracji rządowej lub samorządowej, rozumianej jako realizacja zadań zleconych przez te organy.

Pytanie

Czy środki pieniężne, wsparcie rzeczowe lub inne nieodpłatne świadczenia przekazywane przez Fundację X będą stanowić przychody, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej również jako ustawa PIT) oraz art. 20 ust. 1 ustawa PIT (czyli tzw. przychody innych źródeł) i będą zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy PIT ?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, wypłacane przez Fundację świadczenie pieniężne, niepieniężne lub inne świadczenia przyznane decyzją Zarządu Fundacji, którego przyznanie i wypłata następuje w ramach wykonywania przez Fundację statutowej działalności w zakresie pomocy społecznej, podlega zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy PIT.

Podejmowanie działalności w zakresie pomocy społecznej przez instytucje publiczne regulowane jest przepisami ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. Przepisy powołanej ustawy, tj. art. 2 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej, definiują pomoc społeczną jako: pomoc społeczna jest instytucją polityki społecznej państwa, mającą na celu umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości. Dalej w art. 3 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej wskazano, że: pomoc społeczna wspiera osoby i rodziny w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwia im życie w warunkach odpowiadających godności człowieka.

Zadaniem pomocy społecznej jest zapobieganie powstawaniu trudnych sytuacji życiowych, których osoby lub rodziny nie są w stanie samodzielnie przezwyciężyć, przez podejmowanie działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia tych osób i rodzin. Rodzaj, forma i rozmiar świadczenia powinny być odpowiednie do okoliczności uzasadniających udzielenie pomocy - art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o pomocy społecznej. Przepisy w sprawie pomocy społecznej nie zawierają zamkniętego katalogu działań służących realizacji pomocy społecznej, określając jedynie w szczególności metody i środki wykorzystywane w sferze publicznej w celu zapewniania potrzebującym osobom i rodzinom świadczeń pomocy społecznej.

Zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy o pomocy społecznej: pomoc społeczną organizują organy administracji rządowej i samorządowej, współpracując w tym zakresie, na zasadzie partnerstwa, z organizacjami społecznymi i pozarządowymi, Kościołem Katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi oraz osobami fizycznymi i prawnymi. Tym samym ustawa wprost przewiduje możliwość uczestnictwa organizacji pozarządowych w zapewnianiu pomocy społecznej osobom tej pomocy potrzebującym.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie: działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie. Sfera zadań publicznych, o której mowa powyżej, obejmuje natomiast zadania m.in. w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy (...) w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób - art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

Jak zauważa Dyrektor Krajowej informacji Skarbowej w interpretacji z 2 listopada 2022 r. 0113-KDIPT2-3.4011.628.2022.1.SJ - Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy PIT wolne od podatku dochodowego są świadczenia z pomocy społecznej. Mając na uwadze, że ustawa PIT nie zawiera definicji pomocy społecznej”, zgodnie ze słownikiem języka polskiego PWN (http://sjp.pwn.pl) opieka, pomoc społeczna to instytucja zajmująca się pomocą ludziom potrzebującym. Zgodnie z Wielkim słownikiem języka polskiego (https://wsjp.pl/), opieka społeczna (jako instytucja) to instytucja zajmująca się pomocą ludziom potrzebującym. W celu zdefiniowania tego pojęcia można również odwołać się do przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (dalej: Ustawa o pomocy społecznej). Zgodnie z art. 2 ust. 1 i 2 tej ustawy: Pomoc społeczna jest instytucją polityki społecznej państwa, mającą na celu umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości. Pomoc społeczną organizują organy administracji rządowej i samorządowej, współpracując w tym zakresie, na zasadzie partnerstwa, z organizacjami społecznymi i pozarządowymi, Kościołem Katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi oraz osobami fizycznymi i prawnymi. Mając na uwadze wskazane powyżej definicje słownikowe oraz treść ustawy o pomocy społecznej, wskazać należy, że pomoc społeczna polega na pomocy osobom potrzebującym, które nie są w stanie pokonać trudnych sytuacji życiowych, w których się znajdują. Pomoc ta może być prowadzona przez m.in. organizacje pozarządowe posiadające status organizacji pożytku publicznego, w tym stowarzyszenia i fundacje. Pomoc rzeczowa, nieodpłatne świadczenia oraz finansowanie pomocy przez Fundację na rzecz osób potrzebujących stanowić będą świadczenia realizowane w ramach działalności statutowej Fundacji oraz kryteriów udzielania pomocy zawartych w regulaminie pomoc osobom potrzebującym. Dlatego świadczenia powinny stanowić przychody podatkowe zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy PIT.

Stanowisko takie znajduje potwierdzenia w indywidualnych interpretacjach przepisów prawa podatkowego wydanych przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej: 0113-KDIPT2-3.4011.628.2022.1.SJ z 2 listopada 2022 r., 0113- KDIPT2-2.4011.367.2021.4.AKU z 28 czerwca 2021 r., 0115-KDIT2-2.4011.435.2018.3.MM z 22 stycznia 2019 r., 0114-KDIP3-3.4011.465.2018.3.IM z 10 stycznia 2019 r., 0114- KDIP3-3.4011.502.2018.1.AK z 18 grudnia 2018 r.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z treści powyższego przepisu wynika, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych, zawartym w cytowanej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 tej ustawy, źródłami przychodów są inne źródła.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie z treścią art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania „w szczególności” wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Oznacza to, że przychodem z innych źródeł będzie każde przysporzenie majątkowe mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.

Stosownie zaś do art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Jednakże na mocy art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są świadczenia z pomocy społecznej.

Odnosząc się do przedstawionego we wniosku zdarzenia, ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawiera definicji „pomocy społecznej” i w tym zakresie należy odnieść się do przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901 ze zm.).

W myśl postanowień art. 2 ust. 1 i 2 ustawy o pomocy społecznej:

Pomoc społeczna jest instytucją polityki społecznej państwa, mającą na celu umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości.

Pomoc społeczną organizują organy administracji rządowej i samorządowej, współpracując w tym zakresie, na zasadzie partnerstwa, z organizacjami społecznymi i pozarządowymi, Kościołem Katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi oraz osobami fizycznymi i prawnymi.

Zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej:

Organy administracji rządowej i samorządowej, zwane dalej „organami”, mogą zlecać realizację zadania z zakresu pomocy społecznej, udzielając dotacji na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zleconego zadania organizacjom pozarządowym, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 tej ustawy, prowadzącym działalność w zakresie pomocy społecznej, zwanych dalej „podmiotami uprawnionymi”.

Z kolei na podstawie przywołanego art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571 ze zm.), organizacjami pozarządowymi są:

1)niebędące jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych lub przedsiębiorstwami, instytutami badawczymi, bankami i spółkami prawa handlowego będącymi państwowymi lub samorządowymi osobami prawnymi,

2)niedziałające w celu osiągnięcia zysku

- osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem ust. 4.

Natomiast na podstawie art. 25 ust. 5 ustawy o pomocy społecznej:

Do zlecania zadań, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

W myśl art. 3 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie:

Działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie:

Sfera zadań publicznych, o której mowa w art. 3 ust. 1, obejmuje zadania w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy (...) w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.

Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie:

Zakres prowadzonej działalności nieodpłatnej lub odpłatnej pożytku publicznego organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 określają w statucie lub w innym akcie wewnętrznym.

Organizacja pozarządowa może prowadzić statutową działalność pożytku publicznego w sferze pomocy społecznej, niezależnie od źródła finansowania prowadzonej w tym obszarze działalności.

Odnosząc powyższe do zdarzenia przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, w którym wskazano, że celem Fundacji jest m.in. pomoc społeczna, w tym wspieranie, tworzenie programów prorozwojowych w celu poprawy warunków życia społeczności oraz poszerzenie wiedzy i świadomości,w sytuacji gdy Fundacja – w ramach prowadzonej działalności z zakresu pomocy społecznej – przekaże osobom fizycznym (beneficjentom) świadczenia finansowej i rzeczowej pomocy (niebędące darowizną) to świadczenia te będą spełniały przesłanki umożliwiające zastosowanie zwolnienia przedmiotowego, uregulowanego w art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W sytuacji zatem, gdy Państwa Fundacja w ramach prowadzenia statutowej działalności z zakresu pomocy społecznej udziela pomocy finansowej i rzeczowej na rzecz osób fizycznych, to osoby te uzyskują przychód z innych źródeł, określony w art. 20 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który korzysta jednak ze zwolnienia od podatku dochodowego, uregulowanego w art. 21 ust. 1 pkt 79 tej ustawy.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Odnosząc się do powołanych interpretacji indywidualnych, dotyczą one tylko konkretnych, indywidualnych spraw, w określonym stanie faktycznym i tylko w tych sprawach rozstrzygnięcia w nich zawarte są wiążące.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00