Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 5 października 2023 r., sygn. II SA/Rz 384/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Paweł Zaborniak /spr./ Sędziowie WSA Elżbieta Mazur - Selwa AWSA Karina Gniewek - Berezowska Protokolant starszy specjalista Anna Mazurek–Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 października 2023 r. sprawy ze skargi S. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu z dnia 3 stycznia 2023 r. nr SKO.401.ZP.3222.342.2022 w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy - skargę oddala -

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi SS (dalej: "Skarżąca") jest decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu (dalej: "Kolegium", "Organ odwoławczy" lub "Organ II instancji") z 3 stycznia 2023 r. nr SKO.401.ZP.3222.342.2022, wydana w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy.

Z uzasadnienia skargi oraz nadesłanych akt sprawy wynika, że wnioskiem z 7 lutego 2022 r. E sp. z o.o. z/s [...] , zwróciła się do Wójta Gminy [...] (dalej: "Wójt" lub "Organ I instancji") o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie zespołu paneli fotowoltaicznych wraz z infrastrukturą i magazynem energii na działce nr [...].

Decyzją z [...] października 2022 r. nr [...] Wójt ustalił warunki zabudowy dla inwestycji: budowa zespołu paneli fotowoltaicznych o mocy nieprzekraczającej 1,0 MW wraz z niezbędną infrastrukturą i magazynem energii z możliwością realizacji w formie niezależnych instalacji o dowolnych konfiguracjach mocy lub budowania w całości, zlokalizowanej na części działki nr [...].

Uzasadniając wydaną decyzję Organ I instancji podał, że wniosek inwestora był kompletny i spełniał wymogi określone ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 997 z późn. zm.) – dalej: "u.p.z.p.". Teren objęty wnioskiem nie jest objęty ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy [...] nie został przewidziany pod realizację lokalnych lub ponadlokalnych zadań publicznych. Przeprowadzona analiza funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu pozwoliła ustalić, że planowana inwestycja spełnia przesłanki określone w art. 61 ust. 1 – 6 u.p.z.p., niezbędne do wydania decyzji o ustaleniu warunków zabudowy. Organ I instancji podniósł, że inwestycja spełnia tzw. zasadę dobrego sąsiedztwa, bowiem nie będzie stanowić przeszkody dla obecnego zagospodarowania i użytkowania terenu, teren objęty wnioskiem znajduje się w obrębie użytków rolnych i nieużytków, a najbliższa zabudowa mieszkaniowa jest zlokalizowana w odległości ponad 90 m. Wójt zastrzegł przy tym, że stosownie do art. 61 ust. 3 u.p.z.p., wnioskowane zamierzenie inwestycyjne – będące instalacją odnawialnego źródła energii w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (tekst jedn. Dz.U. z 2022 r. poz. 1378 z późn. zm.) – zgodnie z art. 61 ust. 3 u.p.z.p. nie musi spełniać warunków określonych art. 61 ust. 1 pkt 1 i 2 u.p.z.p. Mając na uwadze powyższe, obowiązkiem organu było uwzględnienie wniosku inwestora.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00