Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 5 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.259.2024.2.MGO

Nieuznanie przekazania nagród rzeczowych przez Gminę na rzecz laureatów Loterii za czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług oraz nieuznanie przekazania nagród pieniężnych przez Gminę na rzecz laureatów Loterii za czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

11 kwietnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 10 kwietnia 2024 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy:

nieuznania przekazania nagród rzeczowych przez Gminę na rzecz laureatów Loterii za czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług,

nieuznania przekazania nagród pieniężnych przez Gminę na rzecz laureatów Loterii za czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 12 czerwca 2024 r. (data wpływu 12 czerwca 2024 r.)

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT.

Państwa Gmina zamierza przeprowadzić loterię promocyjną pn. „...” (dalej: „Loteria”).

Loteria ma zachęcić osoby uprawnione do wypełnienia ankiety (tj. osoby fizyczne, będące mieszkańcami Gminy) dotyczącej oceny inwestycji i przedsięwzięć realizowanych na terenie Gminy oraz spostrzeżeń dotyczących planu jej rozwoju.

Dodatkowo, przy pomocy rzeczonej ankiety Państwa Gmina chce uzyskać od mieszkańców informacje o ich stosunku do dotychczasowych inwestycji miejskich oraz preferowanych kierunkach rozwoju.

Zgodnie z regulaminem Loterii, osoby, które dokonają zgłoszenia będą mogły wygrać nagrody rzeczowe oraz pieniężne, tj. Gmina przewiduje następujące nagrody: (...).

Na potrzeby niniejszego wniosku, nagrody w postaci samochodu osobowego, telewizorów, telefonów komórkowych oraz hulajnóg elektrycznych zwane będą łącznie jako „nagrody rzeczowe”, natomiast nagrody w postaci środków pieniężnych określane będą łącznie jako „nagrody pieniężne”.

Ponadto, zgodnie z zapisami regulaminu Loterii, nagrody pieniężne nie będą podlegały wypłacie na rzecz laureatów Loterii, lecz zostaną przeznaczone na zapłatę zryczałtowanego podatku od nagrody rzeczowej (tj. podatku dochodowego od osób fizycznych).

Końcowo, Państwa Gmina wskazała, iż stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 18 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 40 ze zm., dalej: „ustawa o samorządzie gminnym”), do zadań własnych Gminy należą m.in. sprawy związane z promocją gminy.

W uzupełnieniu wniosku wskazali Państwo, iż faktury dokumentujące nabycie towarów, które będą stanowiły nagrody rzeczowe przekazywane na rzecz laureatów Loterii wystawiane będą na Państwa Gminę.

W ocenie Państwa Gminy, przy nabyciu towarów, które będą stanowiły nagrody rzeczowe przekazywane na rzecz laureatów Loterii nie będzie przysługiwało Państwu prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Gmina doprecyzowała, iż nabędzie ona nagrody rzeczowe wyłącznie w celu ich przekazania na rzecz laureatów Loterii. Ponadto, Państwa Gmina nie będzie wykorzystywać przedmiotowych nagród rzeczowych w jakichkolwiek innych celach, tj. zamiarem Gminy nie jest żadne odpłatne ich wykorzystywanie.

W konsekwencji, z uwagi na brak wykorzystania ww. towarów do czynności opodatkowanych VAT, zdaniem Państwa Gminy, nie zostanie spełniona przesłanka warunkująca prawo do odliczenia wskazana w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, a więc Gminie nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów, które będą stanowiły nagrody rzeczowe w ramach Loterii.

Państwa Gmina pragnie jednak podkreślić, iż ustalenie czy przekazanie nagród rzeczowych przez Gminę na rzecz laureatów Loterii będzie stanowić czynności opodatkowane VAT jest przedmiotem zapytania Państwa Gminy (pytanie nr 1 we Wniosku). W konsekwencji, odpowiedź na pytanie dotyczące prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu ww. towarów uwarunkowana jest uznaniem przekazania nagród rzeczowych na rzecz laureatów Loterii jako czynności opodatkowanych VAT bądź nie.

Zatem, w ramach udzielenia odpowiedzi na przedmiotowe pytanie Państwa Gmina przedstawia swoje stanowisko zaprezentowane również częściowo w uzasadnieniu do Wniosku.

Na pytanie nr 3 „Czy nagrody rzeczowe na rzecz laureatów Loterii będą przekazane nieodpłatnie?”, wskazali Państwo, iż nagrody rzeczowe na rzecz laureatów Loterii będą przekazane nieodpłatnie.

Natomiast na pytanie nr 4 „W przypadku przeczącej odpowiedzi na pytanie nr 3 proszę wskazać, czy z tytułu przekazania nagród rzeczowych na rzecz laureatów Loterii będą Państwo pobierać jakiekolwiek opłaty? Jeżeli tak, to jakie (z jakiego tytułu)?”, wskazali Państwo, iż mając na uwadze odpowiedź udzieloną na pytanie nr 3 niniejszego Wezwania, przedmiotowe pytanie staje się bezprzedmiotowe.

Ponadto wskazali Państwo, iż w Państwa ocenie, przeprowadzenie loterii promocyjnej pn. „...” będzie dokonane w ramach realizacji zadań własnych gminy, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 18 ustawy o samorządzie gminnym, tj. zadań własnych obejmujących sprawy promocji Gminy.

Pytania

1.Czy przekazanie nagród rzeczowych przez Gminę na rzecz laureatów Loterii będzie stanowić czynności opodatkowane VAT?

2.Czy przekazanie nagród pieniężnych przez Gminę na rzecz laureatów Loterii będzie stanowić czynności opodatkowane VAT?

Państwa stanowisko w sprawie

1.Przekazanie nagród rzeczowych przez Gminę na rzecz laureatów Loterii nie będzie stanowić czynności opodatkowanych VAT.

2.Przekazanie nagród pieniężnych przez Gminę na rzecz laureatów Loterii nie będzie stanowić czynności opodatkowanych VAT.

Ad 1.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT opodatkowaniu ww. podatkiem podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Natomiast w świetle art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust 1 pkt 1 rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, wszelkie inne darowizny, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

Należy jednak podkreślić, że zarówno odpłatna dostawa towarów, jak również odpłatne świadczenie usług, podlegają opodatkowaniu, jeżeli są wykonywane przez podmiot działający w charakterze podatnika podatku VAT.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, w rozumieniu tej ustawy, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy o VAT działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Ponadto, w myśl z art. 15 ust. 6 nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Mając na uwadze powyższe regulacje, w celu określenia jak traktowane są, w oparciu o przepisy ustawy o VAT, wykonywane przez jednostki samorządu terytorialnego czynności, w pierwszej kolejności należy ustalić, czy podmioty te występują w charakterze podatnika VAT wykonującego samodzielnie działalność gospodarczą czy w roli organu władzy publicznej wykonującego zadania własne nałożone odrębnymi przepisami prawa.

W tym miejscu, Państwa Gmina pragnie podkreślić, iż za pomocą ankiety, której to wypełnienie uprawniać będzie mieszkańców Gminy do udziału w Loterii, Gmina chce uzyskać od mieszkańców informacje dotyczące ich stosunku do dotychczas realizowanych inwestycji oraz preferencji w dalszych kierunkach rozwoju Gminy. W konsekwencji, zdaniem Państwa Gminy, przeprowadzenie Loterii będzie stanowiło realizację zadania własnego Gminy, o którym mowa w ustawie o samorządzie gminnym, polegającego na promocji Gminy, a tym samym Państwa Gmina występować będzie w tym zakresie w charakterze organu władzy publicznej. W szczególności Gmina nie wykorzysta rezultatów przeprowadzonej ankiety do celów związanych z prowadzoną przez nią w wybranych obszarach działalnością gospodarczą. Celem ankiety jest zbadanie jak mieszkańcy oceniają rozwój Gminy jako miejsca przyjaznego do życia.

Podsumowując, należy stwierdzić, iż Państwa Gmina przeprowadzając Loterię nie będzie występowała w charakterze podatnika VAT, a w konsekwencji przekazanie nagród rzeczowych na rzecz laureatów Loterii nie będzie stanowić czynności opodatkowanych VAT.

Państwa Gmina pragnie wskazać, iż analogiczne stanowisko zostało zaprezentowane w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: „DKIS”) z dnia 7 lipca 2020 r., sygn. 0114-KDIP1-3.4012.278.2020.1.ISK, w której Organ wskazał: „(…) przedmiotowa loteria przeprowadzona będzie przez organ władzy publicznej w zakresie realizowania zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których został on powołany - czyli ustawą o samorządzie gminnym. (…) Mając powyższe na uwadze należy wskazać, że skoro – jak stwierdzono w odpowiedzi na pytanie nr 1 - Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej nabycie samochodu osobowego (...) w związku z realizacją loterii promocyjnej pn. (...), to nie zostaną spełnione przesłanki wskazane w art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy, w konsekwencji czego nieodpłatne wydanie Laureatowi - zdobywcy nagrody głównej w organizowanej loterii ww. samochodu osobowego nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT”.

W konsekwencji, przekazanie nagród rzeczowych przez Gminę na rzecz laureatów Loterii nie będzie stanowić czynności opodatkowanych VAT.

Ad 2.

Zgodnie z art. 2 pkt 6 ustawy o VAT, pod pojęciem towarów rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W tym miejscu Gmina pragnie dodatkowo poinformować, iż nagrody pieniężne nie będą podlegały wypłacie na rzecz laureatów Loterii, lecz zostaną przeznaczone przez Gminę na zapłatę zryczałtowanego podatku od nagrody rzeczowej (tj. podatku dochodowego od osób fizycznych).

Niemniej, gdyby jednak uznać, że nagrody pieniężne w sposób pośredni zostaną przekazane przez Gminę na rzecz laureatów Loterii, to wówczas nie sposób twierdzić, iż środki pieniężne spełniać będą definicję towaru, o której mowa w art. 2 pkt 6 ustawy o VAT. W konsekwencji, nie nastąpi również odpłatna dostawa towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT.

Ponadto, Państwa Gmina raz jeszcze wskazuje, że przeprowadzając Loterię nie będzie występowała w charakterze podatnika VAT, a w konsekwencji przekazanie nagród pieniężnych na rzecz laureatów Loterii nie będzie stanowić czynności opodatkowanych VAT.

Analogiczne stanowisko zostało zaprezentowane w interpretacji indywidualnej DKIS z dnia 13 stycznia 2023 r., sygn. 0112-KDIL1-1.4012.552.2022.2.WK, w której Organ wskazał: „(…) czynność wypłaty uczestnikom Loterii nagród pieniężnych nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Czynność ta nie będzie stanowić świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ustawy, ani nie będzie dostawą towarów, o której mowa w art. 7 ustawy. Tym samym, czynność wypłaty nagród w postaci środków pieniężnych uczestnikom Loterii nie mieści się w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, wymienionych w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy”.

W konsekwencji, przekazanie nagród pieniężnych przez Gminę na rzecz laureatów Loterii nie będzie stanowić czynności opodatkowanych VAT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które Państwo przedstawili we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Stosowanie do treści art. 2 pkt 6 ustawy:

Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1)przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2)zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3)świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Z treści cytowanego wyżej przepisu art. 8 ust. 1 ustawy wynika, że ustawodawca przyjął generalną zasadę, że usługami są wszelkie odpłatne świadczenia niebędące dostawą towarów. Stąd też stwierdzić należy, że definicja „świadczenia usług” ma charakter dopełniający definicję „dostawy towarów”. Jest ona wyrazem realizacji zasady powszechności opodatkowania podatkiem od towarów i usług transakcji wykonywanych przez podatników w ramach prowadzonej przez nich działalności gospodarczej.

Z powołanego wyżej przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy jednoznacznie wynika, że dostawa towarów i świadczenie usług co do zasady podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jedynie wówczas, gdy czynności te są wykonywane odpłatnie.

Ustawodawca jednakże przewidział od powyższej reguły wyjątki, które zostały zawarte, w przypadku dostawy towarów, w art. 7 ust. 2 ustawy.

W myśl art. 7 ust. 2 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

1)przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2)wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

Z opisu sprawy wynika, że Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Państwa Gmina zamierza przeprowadzić loterię promocyjną pn. „...” (dalej: „Loteria”). Zgodnie z regulaminem Loterii, osoby, które dokonają zgłoszenia będą mogły wygrać nagrody rzeczowe oraz pieniężne, tj. Gmina przewiduje następujące nagrody: (...).

Nagrody pieniężne nie będą podlegały wypłacie na rzecz laureatów Loterii, lecz zostaną przeznaczone na zapłatę zryczałtowanego podatku od nagrody rzeczowej (tj. podatku dochodowego od osób fizycznych). Nagrody rzeczowe na rzecz laureatów Loterii będą przekazane nieodpłatnie. Przeprowadzenie loterii promocyjnej pn. „...” będzie dokonane w ramach realizacji zadań własnych gminy, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 18 ustawy o samorządzie gminnym, tj. zadań własnych obejmujących sprawy promocji Gminy. Faktury dokumentujące nabycie towarów, które będą stanowiły nagrody rzeczowe przekazywane na rzecz laureatów Loterii wystawiane będą na Państwa Gminę. Przy nabyciu towarów, które będą stanowiły nagrody rzeczowe przekazywane na rzecz laureatów Loterii nie będzie przysługiwało Państwu prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Wskazać w tym miejscu należy, że opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega, co do zasady, każde nieodpłatne przekazanie towaru należącego do przedsiębiorstwa, z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów, ich imporcie lub wytworzeniu tych towarów lub ich części składowych.

Podsumowując, w związku z tym, że jak Państwa Gmina wskazała w opisie sprawy - przy nabyciu towarów, które będą stanowiły nagrody rzeczowe przekazywane na rzecz laureatów Loterii nie będzie przysługiwało Państwa Gminie prawo do odliczenia podatku naliczonego, to nie będą spełnione przesłanki wskazane w art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy. W konsekwencji, nieodpłatne przekazanie nagród rzeczowych przez Państwa Gminę na rzecz laureatów Loterii nie będzie stanowiło czynności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług.

Z uwagi na fakt, iż wywiedli Państwo prawidłowy skutek prawny w zakresie pytania nr 1, pomimo częściowo odmiennej argumentacji, Państwa stanowisko w zakresie pytania nr 1 uznano za prawidłowe.

Odnosząc się natomiast do Państwa wątpliwości dotyczących uznania przekazania nagród pieniężnych przez Państwa Gminę na rzecz laureatów Loterii za czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług, wskazać należy, że w świetle art. 7 oraz art. 8 ustawy, przekazanie środków pieniężnych nie stanowi czynności, która dla celów ustawy mogłaby zostać zakwalifikowana jako dostawa towarów bądź świadczenie usług, tj. jako czynność podlegająca opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Wynika to z faktu, że środki pieniężne nie spełniają definicji towaru, o którym mowa w art. 2 pkt 6 ustawy, tym samym ich przekazanie nie może stanowić dostawy towarów. Ich wartość w obrocie wynika z posiadania funkcji płatniczych. Zatem skoro środków pieniężnych nie uznaje się za towar w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, to przekazanie uczestnikom Loterii nagród pieniężnych nie można utożsamiać z dostawą towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.

Samo przekazanie środków pieniężnych przez Państwa Gminę laureatom Loterii nie może również zostać uznane za świadczenie usług za odpłatnością. Wypłacając uczestnikom Loterii nagrody pieniężne, nie będą Państwo świadczyli usług. Zatem w przedmiotowej sytuacji nie wystąpi świadczenie usług na rzecz laureatów Loterii, o którym mowa w art. 8 ustawy.

Wobec powyższego czynność przekazania laureatom Loterii nagród pieniężnych nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Czynność ta nie będzie stanowić świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ustawy, ani nie będzie dostawą towarów, o której mowa w art. 7 ustawy.

Tym samym, czynność przekazania nagród pieniężnych laureatom Loterii nie mieści się w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, wymienionych w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.

Z uwagi na fakt, iż wywiedli Państwo prawidłowy skutek prawny w zakresie pytania nr 2, pomimo częściowo odmiennej argumentacji, Państwa stanowisko w zakresie pytania nr 2 uznano za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwa Gmina przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Zaznaczam, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Ponoszą Państwo ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. Niniejsza interpretacja została wydana na podstawie wskazania przez Państwa we wniosku, że przy nabyciu towarów, które będą stanowiły nagrody rzeczowe przekazywane na rzecz laureatów Loterii nie będzie przysługiwało jej prawo do odliczenia podatku naliczonego. Powyższe przyjęto jako element opisu sprawy i nie podlegało ocenie przez Organ. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli sytuacja Państwa Gminy będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00