Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 5 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.284.2024.3.AKU

Zwolnienie z opodatkowania świadczenia otrzymywanego z USA.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 marca 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 9 marca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwania – pismem z 16 maja 2024 r. (wpływ 21 maja 2024 r.) oraz pismem z 4 czerwca 2024 r. (wpływ 10 czerwca 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Jest Pani obywatelką Polski i na stałe mieszka w Polsce. Po śmierci męża, ..., który posiadał obywatelstwo polskie i amerykańskie i pracował w USA, otrzymuje Pani na swoje konto bankowe w banku ... amerykańskie świadczenie wypłacane przez Social Security tytułem: ….

Jest to świadczenie łączone, wynikające ze zbiegu dwóch uprawnień, składające się z następujących części:

-emerytura za własną pracę w USA w wysokości … dolarów USA miesięcznie brutto,

-świadczenie wdowie z tytułu pracy małżonka w wysokości … dolarów USA miesięcznie brutto.

Łączna miesięczna kwota brutto wynosi … dolarów USA.

Od tego świadczenia bank pobiera co miesiąc zaliczkę na podatek dochodowy i zaliczkę na ubezpieczenie zdrowotne. Świadczenie wdowie w Polsce powinno korzystać ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W dniu 21 czerwca 2023 r. wpłynęło do Pani pismo z banku … informujące, że powinna Pani wystąpić z wnioskiem o interpretację indywidualną na podstawie art. 14b Ordynacji podatkowej. Po otrzymaniu pozytywnej interpretacji z Krajowej Informacji Skarbowej, bank zaprzestanie pobierania zaliczki na podatek.

W uzupełnieniach do wniosku wskazała Pani, że:

a)oczekuje wydania interpretacji indywidualnej w zakresie zwolnienia z obydwu części amerykańskiego świadczenia wypłacanego przez Zarząd Ubezpieczeń Społecznych USA (Social Security Administration) za lata 2017 – 2024 oraz lata kolejne;

b)jest obywatelką Polski i na stałe zamieszkuje w Polsce.

W latach 2017 – 2024 również zamieszkiwała Pani w Polsce i tutaj znajduje się centrum Pani interesów osobistych i życiowych. W każdym roku podatkowym, tj. od 2017 r. do teraz, przebywała Pani na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni.

c)otrzymywane przez Panią świadczenie wdowie, jako świadczenie rodzinne, wypłacane jest na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w USA.

Zgodnie z pismem Generalnego Konsulatu Amerykańskiego z dnia 27 kwietnia 2024 r. podstawa prawna Pani świadczenia to: TITLE 42 OF THE UNITED STATES CODE, CHAPTER 7 – SOCIAL SECURITY. SUBCHAPTER II-FEDERAL OLD-AGE, SURVIVORS, AND DISABLITY INSURANCE BENEFITS, §402 (B) WIFE’S INSURANCE BENEFITS.

d)otrzymywana przez Panią emerytura za własną pracę w USA jest to świadczenie rodzinne wypłacane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w USA. Zgodnie z pismem Generalnego Konsulatu Amerykańskiego z dnia 27 kwietnia 2024 r. podstawa prawna Pani świadczenia to: TITLE 42 OF THE UNITED STATES CODE, CHAPTER 7 – SOCIAL SECURITY. SUBCHAPTER II-FEDERAL OLD-AGE, SURVIVORS, AND DISABLITY INSURANCE BENEFITS, §402 (B) WIFE’S INSURANCE BENEFITS.

Pytania (sformułowane z uzupełnieniu wniosku)

1.Czy otrzymywane przez Panią świadczenie wdowie z tytułu pracy małżonka, w wysokości … dolarów USA miesięcznie brutto, wypłacane przez Zarząd Ubezpieczeń Społecznych USA (Social Security Administration), podlegało i nadal podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych i należy wykazywać je w rocznym zeznaniu podatkowym?

2.Czy otrzymywana przez Panią emerytura za własną pracę w USA, w wysokości … dolarów USA miesięcznie brutto, wypłacana przez Zarząd Ubezpieczeń Społecznych USA (Social Security Administration) podlegała i nadal podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych i należy wykazywać ją w rocznym zeznaniu podatkowym?

Pani stanowisko w sprawie (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku)

Pani zdaniem, otrzymane przez Panią amerykańskie świadczenie składające się dwóch części, tj. świadczenia wdowiego z tytułu pracy małżonka oraz emerytury za własną pracę w USA jest wypłacane z Systemu Ubezpieczeń Społecznych USA (Social Security) na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Zgodnie z pismem Generalnego Konsulatu Amerykańskiego z dnia 27 kwietnia 2024 r. podstawa prawna obydwu części Pani świadczenia to: TITLE 42 OF THE UNITED STATES CODE, CHAPTER 7 – SOCIAL SECURITY. SUBCHAPTER II-FEDERAL OLD-AGE, SURVIVORS, AND DISABLITY INSURANCE BENEFITS, §402 (B) WIFE’S INSURANCE BENEFITS.

Przepis art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym od 31 marca 2016 r. wskazuje, że wolne od podatku dochodowego są świadczenia rodzinne otrzymywane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, dodatki rodzinne i pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekunów otrzymywane na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, świadczenia pieniężne otrzymywane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów oraz zasiłki porodowe otrzymywane na podstawie odrębnych przepisów.

W świetle powyższego w Polsce nie występuje zatem obowiązek odprowadzania podatku dochodowego od tego rodzaju świadczeń oraz uwzględniania ich w zeznaniu podatkowym.

Zatem, bank jako płatnik, nie jest zobowiązany do pobierania zaliczek tytułem podatku dochodowego od wypłaty obydwu części Pani amerykańskiego świadczenia, bowiem podlega zwolnieniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o PIT z uwagi na swój socjalny charakter.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2032 ze zm., t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1509 ze zm., t. j.Dz. U. z 2019 r. poz. 1387 ze zm., t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1426 ze zm., t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1128 ze zm., Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm., t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):

Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

W myśl art. 3 ust. 1a ww. ustawy:

Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub

2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

Stosownie do art. 3 ust. 2a ww. ustawy:

Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

Jak stanowi art. 4a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Ustawodawca przesądził zatem, że zgodnie z zasadą nieograniczonego obowiązku podatkowego osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Stąd też, do tej kategorii osób mają zastosowanie ogólne reguły podatkowe korygowane wyłącznie treścią umów międzynarodowych w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że jest Pani obywatelką Polski i na stałe mieszka w Polsce. W latach 2017 – 2024, tj. w okresie, którego dotyczy wniosek, również zamieszkiwała Pani w Polsce i tutaj znajduje się centrum Pani interesów osobistych i życiowych. W każdym roku podatkowym, tj. od 2017 r. do teraz, przebywała Pani na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni. Po śmierci męża, który posiadał obywatelstwo polskie i amerykańskie i pracował w USA, otrzymuje Pani na swoje konto bankowe amerykańskie świadczenie wypłacane przez Social Security. Jest to świadczenie łączone, wynikające ze zbiegu dwóch uprawnień, składające się z emerytury za własną pracę w USA oraz świadczenia wdowiego z tytułu pracy małżonka. Wskazała Pani, że otrzymywane przez Panią świadczenie wdowie i emerytura za własną pracę w USA są to świadczenia rodzinne, wypłacane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w USA.

W związku z otrzymywaniem przez Panią ww. świadczenia łączonego, w przedmiotowej sprawie zastosowanie ma Umowa z dnia 8 października 1974 r. między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu (Dz. U. z 1976 r., Nr 31, poz. 178).

Umowa między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki nie zawiera odrębnego artykułu dotyczącego opodatkowania wskazanego świadczenia. Oznacza to, że tego rodzaju dochód podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z postanowieniami art. 5 ww. Umowy („Ogólne zasady opodatkowania”).

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ww. Umowy:

Osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie może być opodatkowana przez drugie Umawiające się Państwo z tytułu dochodu pochodzącego ze źródeł tego drugiego Umawiającego się Państwa i tylko z tytułu takiego dochodu, zgodnie ze wszystkimi ograniczeniami zawartymi w niniejszej Umowie.

Stosownie do art. 5 ust. 2 ww. Umowy:

Postanowienia niniejszej Umowy nie będą w żaden sposób stwarzały ograniczenia wobec wyłączeń, zwolnień, zmniejszeń, zaliczeń lub innych przywilejów, przyznanych obecnie lub w przyszłości przez:

a)prawo jednego z Umawiających się Państw przy określeniu podatków pobieranych przez to Umawiające się Państwo lub

b)przez każdą inną umowę zawartą pomiędzy Umawiającymi się Państwami.

W myśl art. 5 ust. 3 ww. Umowy:

Bez względu na postanowienia niniejszej Umowy, z wyłączeniem ustępu 4, Umawiające się Państwo może opodatkować obywatela tego Umawiającego się Państwa lub osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w tym Umawiającym się Państwie (zgodnie z zasadami artykułu 4), tak jakby niniejsza Umowa nie weszła w życie.

Z przywołanych powyżej przepisów wynika, że Polska ma prawo opodatkować dochód uzyskany z tytułu wskazanego świadczenia (świadczenie wdowie) wypłacanego ze Stanów Zjednoczonych Ameryki, osobie mającej miejsce zamieszkania na terytorium Polski. Prawo to wynika z zapisu art. 5 ust. 3 ww. Umowy, zgodnie z którym, państwu rezydencji przysługuje pełne prawo do opodatkowania dochodów, osobie mającej na jego terytorium miejsce zamieszkania.

W myśl ogólnej zasady sformułowanej w art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Jak stanowi art. 11 ust. 1 ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym do końca 2018 r.:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Jak stanowi art. 11 ust. 1 ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r.:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W myśl art. 12 ust. 7 ww. ustawy:

Przez emeryturę lub rentę rozumie się łączną kwotę świadczeń emerytalnych i rentowych, w tym kwoty emerytur kapitałowych wypłacanych na podstawie ustawy o emeryturach kapitałowych, wraz ze wzrostami i dodatkami, z wyłączeniem dodatków rodzinnych i pielęgnacyjnych oraz dodatków dla sierot zupełnych do rent rodzinnych.

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają zatem, wszelkie dochody osiągane przez podatnika, z wyjątkiem tych dochodów, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę jako zwolnione od podatku, bądź od których zaniechano poboru podatku w drodze rozporządzenia wydanego przez Ministra Finansów.

Natomiast zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Wolne od podatku dochodowego są świadczenia rodzinne otrzymane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, dodatki rodzinne i pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekunów otrzymane na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, świadczenia pieniężne otrzymane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów, zasiłki porodowe otrzymane na podstawie odrębnych przepisów oraz świadczenie wychowawcze otrzymane na podstawie przepisów o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis oraz obowiązujący stan prawny, należy stwierdzić, że zgodnie z postanowieniami Umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, świadczenie otrzymywane przez Panią ze Stanów Zjednoczonych Ameryki podlega opodatkowaniu w Polsce.

Jednocześnie jednak, skoro otrzymywane przez Panią świadczenie łączone składające się z emerytury za własną pracę w USA i świadczenia wdowiego z tytułu pracy małżonka są świadczeniem rodzinnym przyznanym na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w Stanach Zjednoczonych Ameryki, to jest ono zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Tym samym, w latach 2017-2023 nie była Pani obowiązana do wykazywania ww. świadczenia w zeznaniu podatkowym. Powyższe ustalenia będą miały również zastosowanie do ww. świadczenia wypłacanego w latach kolejnych, o ile nie ulegnie zmianie stan faktyczny i prawny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Podkreślić należy, że Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydając przedmiotową interpretację nie prowadzi postępowania dowodowego i opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), w którym wskazała Pani, że otrzymywane przez Panią świadczenie wdowie i emerytura za własną pracę w USA są to świadczenia rodzinne, wypłacane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w USA. Faktyczne wykazanie czy świadczenie wdowie i emerytura za własną pracę w USA wypłacane są na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w USA spoczywa na Pani, zwłaszcza w sytuacji wystąpienia sporu w tej kwestii. Interpretację indywidualną wydaje się bowiem wyłącznie w oparciu o opis sprawy przedstawiony przez Panią, natomiast w toku prowadzonego postępowania podatkowego lub kontrolnego właściwy organ prowadzi postępowanie dowodowe w celu dokładnego ustalenia stanu faktycznego, który rzeczywiście zaistniał.

Końcowo należy również zauważyć, że Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje interpretacje przepisów prawa podatkowego zarówno w zakresie obowiązków podatkowych podatnika, jak i płatnika. Z uwagi jednak, że przedmiotowy wniosek został złożony przez Panią i w związku z tym dotyczy Pani obowiązków podatkowych jako podatnika podatku dochodowego od osób fizycznych, Organ wydający interpretację nie odniósł się do tej części Pani stanowiska, która dotyczy obowiązków podatkowych banku, jako płatnika podatku dochodowego.

Procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega bowiem regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretacje opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Dokumenty dołączone do wniosku i jego uzupełnienia nie podlegają analizie i ocenie tutejszego Organu. Postępowanie w sprawie wydania interpretacji indywidualnej ma na celu wyjaśnienie wątpliwości co do sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego materialnego do określonego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy  Ordynacja podatkowa jest sam przepis prawa. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest ustalanie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), stanowi to bowiem domenę ewentualnego postępowania podatkowego. Jeżeli zatem, przedstawiony we wniosku stan faktyczny i zdarzenie przyszłe będą różniły się od występujących w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie Pani chroniła w zakresie rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2383, ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00