Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 4 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.262.2024.2.KS

Brak prawa do odliczenia części lub całości podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

7 maja 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 7 maja 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia części lub całości podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.

Opis zdarzenia przyszłego

Miasto (…) (dalej: Miasto lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT). Działalność Miasta zarówno podlegająca opodatkowaniu VAT, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.; dalej: ustawa o VAT), jak również działalność niepodlegająca ustawie o VAT, realizowana na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.; dalej: u.s.g) jako zadania własne, polegająca na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej czyli mieszkańców gminy, prowadzona jest przez jednostki organizacyjne Miasta, w szczególności takie jak: jednostki budżetowe, samorządowe zakłady budżetowe, spółki. Jedną z jednostek budżetowych Miasta jest urząd miasta, tj. Urząd Miejski w (…) (dalej: Urząd).

Zgodnie z art. 33 ust. 1 u.s.g., wójt (prezydent) wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy (miasta). Urząd składa się z komórek organizacyjnych (departamentów, biur, zarządów) wykonujących zadania przypisane im w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu, wprowadzonym zarządzeniem Prezydenta Miasta (…). Regulamin określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu, zgodnie z art. 33 ust. 2 u.s.g.

Miasto realizuje zadania własne, do których należą m.in. sprawy z zakresu gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego, jak również zieleni gminnej i zadrzewień, w tym: utrzymanie i konserwacja istniejących terenów zorganizowanej zieleni miejskiej oraz zakładanie nowych terenów zieleni zorganizowanej. Zadania w zakresie zarządzania drogami oraz obsługi inwestycji realizuje Departament Inwestycji, natomiast wszystkie czynności związane z terenami zieleni miejskiej wykonywane są przez Departament Gospodarki Komunalnej - funkcjonujące w strukturze Urzędu.

W ramach czynności wykonywanych przez Miasto (działające poprzez swój Urząd) można wyróżnić:

a)czynności niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT i w ramach tej działalności Miasto funkcjonuje m.in. jako organ podatkowy czy organ administracyjny,

b)czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, a więc wykonywane głównie na podstawie umów cywilnoprawnych.

Miasto aplikuje o środki na realizację projektu niekonkurencyjnego pn.: „(…)” w ramach naboru nr (…), ogłoszonego przez (…). Nabór prowadzony jest w ramach Priorytetu II: Region przyjazny środowisku, Celu szczegółowego (iv): Wspieranie przystosowania się do zmian klimatu i zapobiegania ryzyku związanemu z klęskami żywiołowymi i katastrofami, a także odporności, z uwzględnieniem podejścia ekosystemowego.

Przedsięwzięcie będzie realizowane w 3 zadaniach, tj.:

  • Zadanie 1: Opracowanie modelu hydraulicznego kanalizacji deszczowej wraz z opomiarowaniem.
  • Zadanie 2: Zagospodarowanie terenów wokół zbiorników retencyjnych.
  • Zadanie 3: Zagospodarowanie bulwarów nad rzeką (…) na odcinku od (…).

Zadania 1 obejmuje rozmieszczenie deszczomierzy na terenie (…) oraz punktów pomiarowych zlokalizowanych na odbiornikach wód, w zlewni sieci kanalizacji deszczowej i na samej sieci kanalizacji deszczowej (głównych kolektorach), budowę modelu hydraulicznego kanalizacji deszczowej obejmującego monitoring napełnienia kanałów, przepływów w wybranych punktach sieci kanalizacyjnej, pomiary opadów i ewentualnie innych parametrów hydrologicznych i meteorologicznych na terenie zlewni oraz budowę systemu typu (...) lub równoważnego. Przez model hydrauliczny systemu kanalizacji deszczowej należy rozumieć funkcjonalne powiązanie w przestrzeni informatycznej zbioru danych, opisujących parametry i warunki pracy rzeczywistej sieci kanalizacji deszczowej oraz inżynieryjnych formuł obliczeniowych, zawartych w specjalistycznym oprogramowaniu symulacyjnym, służących do odwzorowywania zjawisk hydraulicznych i jakościowych zachodzących w rzeczywistej sieci. Na utworzenie modelu hydraulicznego sieci kanalizacji deszczowej składa się:

(...)

Zadanie 2 obejmuje zagospodarowanie terenów wokół zbiorników retencyjnych przy (…). Tworzenie obszarów zieleni wokół zbiorników retencyjnych pomoże w absorpcji nadmiaru wody deszczowej poprzez retencję, a także poprawi estetykę terenu. Roślinność została zaprojektowana w sposób funkcjonalny i estetyczny, z wykorzystaniem roślin odpornych na nadmierne nawodnienie. Zadanie to uwzględnia zarówno aspekty funkcjonalne, ekologiczne, jak i społeczne, tak aby efektywnie wykorzystać te obszary w celu ochrony przed powodziami, poprawy jakości życia mieszkańców i wspierania zrównoważonego rozwoju. Ponadto, w ramach Zadania 2 zaplanowano:

(...)

Zadanie 3. W ramach zadania zaprojektowano zmianę geometrii przebiegu koryta rzeki oraz tarasowanie jej brzegów tak aby zwiększyło to pojemność retencyjną. Przy odpowiednio dużej zmianie wysokości lustra wody będą następowały skokowe zmiany kształtu rzeki. Budowla spiętrzająca spowoduje, że poziom lustra wody będzie stale podniesiony względem istniejącego co pozwoli zachować odpowiednią temperaturę wody w rozlewisku sprzyjającą rozwojowi różnorodnej gatunkowo fauny i flory wodnej.

Ukształtowanie brzegów rozlewiska w formie zalewanych tarasów umożliwi urozmaicenie widokowe terenu i podniesie jego atrakcyjność użytkową. Ponadto, zadanie przewiduje urządzenie terenu, na którym podczas obfitych opadów będzie zbierana woda deszczowa spływająca z sąsiednich ulic i parkingów (bez zrzutu do kanalizacji). Powstanie zbiornik infiltracyjny, w którym po wstępnym oczyszczeniu mechanicznym oraz z substancji oleistych, będzie gromadzona woda opadowa. Następnie będzie ona powoli wsiąkała w warstwy glebowe, tym samym zmniejszając niebezpieczeństwo nagłego wzrostu poziomu wody w rzece. Roślinność posadzona na terenie ogrodu wodnego pozwoli na dodatkowe oczyszczenie biologiczne wody deszczowej, a także dodatkowo wzbogaci siedlisko parkowe.

Jednym z elementów zadania jest również utworzenie placu miejskiego. W narożniku parku zaprojektowano plac miejski, który ma spełniać rolę „bramy” wprowadzającej odwiedzających do parku. W centrum placu zaprojektowano „suchą” fontannę - instalację wodną, której dysze będą zainstalowane w nawierzchni tak, że po wyłączeniu obiegu wody przestrzeń fontanny stanie się częścią nawierzchni placu. Poziom dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego będzie wynosił 85% wydatków kwalifikowalnych. Wkład własny Miasta wyniesie 15% wydatków kwalifikowalnych. Miasto będzie zobowiązane do pokrycia ze środków własnych wszystkich wydatków niekwalifikowalnych w ramach realizowanych w projekcie zadań. Realizowany przez Miasto projekt będzie finansowany z dwóch źródeł, tj. ze środków Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego) oraz środków własnych Miasta. Miasto (Urząd) będzie w całości ponosiło koszty inwestycyjne do momentu zakończenia realizacji inwestycji i rozliczenia gwarantując, że po zakończeniu realizacji projektu nie zostaną wprowadzone zasadnicze zmiany w charakterze projektu (w szczególności w okresie trwałości projektu). Ponadto utrzymane zostaną cele projektu. Powstała w ramach projektu infrastruktura będzie ogólnodostępna i nie będą pobierane żadne opłaty z tytułu jej wykorzystania przez użytkowników. W związku z tym podatek VAT stanowi koszt kwalifikowalny. Przedmiotowa inwestycja będzie realizowana w ramach zadań własnych, o których mowa w u.s.g. i nie będzie wykorzystywana do działalności opodatkowanej VAT Miasta.

Pytanie

Czy Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia części lub całości podatku VAT z faktur dokumentujących wydatki poniesione na nabycie towarów i usług w związku z realizacją projektu pn.: „(…)”?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem, Miasto, jako podmiot prawa publicznego, zgodnie z art. 9 ust. 4 u.s.g. realizuje zadania użyteczności publicznej, którymi są zadania własne gminy, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych.

W art. 7 ust. 1 u.s.g. wskazano, że zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy (pkt 2) gminnych dróg, ulic, mostów, placów, organizacji ruchu drogowego oraz (pkt 12) zieleni gminnej I zadrzewień.

Stosownie do zapisów art. 7 ust. 2 u.s.g., ustawy określają, które zadania własne gminy mają charakter obowiązkowy. W aktualnym stanie prawnym, zgodnie z art. 78 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023 r. poz. 1336), Miasto ma obowiązek zakładać i utrzymywać w należytym stanie tereny zieleni i zadrzewienia.

W przedmiotowej sprawie Miasto nie występuje w charakterze podatnika VAT, bowiem zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane (z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych).

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (tzw. odliczenie VAT).

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikającego z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

W opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego wskazano, że nabywane towary i usługi nie będą służyły do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT, tak więc zastosowania nie znajdzie również art. 86 ust. 2a ustawy o VAT, który mówi o sytuacji nabywania towarów i usług wykorzystywanych zarówno do celów wykonywanej przez podatnika działalności gospodarczej, jak i do celów innych niż działalność gospodarcza (…). Należy tu podkreślić, iż powstała w ramach projektu infrastruktura będzie ogólnodostępna i nie będą pobierane żadne opłaty z tytułu jej wykorzystania.

Mając na uwadze powyższe, z uwagi na fakt, że Miasto nie będzie w żaden sposób wykorzystywało wytworzonej infrastruktury do czynności opodatkowanych VAT, nie będzie przysługiwało Państwu prawo do odliczenia/odzyskania części ani całości podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w ramach projektu „(…)”.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W oparciu o art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług, oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 4 ustawy:

obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy:

podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Jak stanowi art. 15 ust. 2 ustawy:

działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zgodnie natomiast z art. 15 ust. 6 ustawy:

nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Oznacza to, że organ będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach jego zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.

Zatem, jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Tylko bowiem w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ze zm.):

gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

W świetle art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:

do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

W oparciu o art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:

zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy (…).

Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy Gminie będzie przysługiwało prawo do odliczenia części lub całości podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Zgodnie z powołanymi powyżej przepisami prawa, odliczenie podatku VAT naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W omawianej sprawie warunek uprawniający do odliczenia w całości lub w części podatku VAT naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ – jak Państwo wskazali – przedmiotowa inwestycja będzie realizowana w ramach zadań własnych, o których mowa w ustawie o samorządzie gminnym i nie będzie wykorzystywana do działalności opodatkowanej podatkiem VAT. Ponadto powstała w ramach projektu infrastruktura będzie ogólnodostępna, nie będą pobierane żadne opłaty z tytułu jej wykorzystania przez użytkowników.

Podsumowując, nie będą Państwo mieli prawa do odliczenia w całości bądź w części podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(…)”, gdyż nie zostanie spełniony jeden z warunków określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, jakim jest związek nabywanych towarów i usług z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

Tym samym, Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zająłem stanowiska w tej sprawie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00