Ocena realistyczności wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego - Wyrok NSA z dnia 26 marca 2024 r., sygn. I GSK 775/20
Przy ocenie realistyczności wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego, uwzględniać należy nie tylko formalne aspekty umów kredytu i pożyczki, ale także ich skutki ekonomiczne zgodnie z art. 72 ust. 1 i 1a oraz art. 226 ustawy o finansach publicznych, w szczególności w kontekście rozporządzenia Ministra Finansów dotyczącego klasyfikacji tytułów dłużnych.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Salachna (spr.) Sędzia NSA Bogdan Fischer Sędzia del. WSA Grzegorz Dudar Protokolant Michał Mazur po rozpoznaniu w dniu 26 marca 2024 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 23 stycznia 2020 r. sygn. akt I SA/Gl 1460/19 w sprawie ze skargi Gminy Piekary Śląskie na uchwałę Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach z dnia 23 lipca 2019 r. nr 311/XIX/2019 w przedmiocie stwierdzenia nieważności zarządzenia w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Gliwicach; 2. zasądza od Gminy Piekary Śląskie na rzecz Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach 360 (trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.