Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 21 maja 2024 r., sygn. III SA/Łd 140/24

Dnia 21 maja 2024 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Monika Krzyżaniak (spr.), , po rozpoznaniu w dniu 21 maja 2024 roku na posiedzeniu niejawnym sprawy ze sprzeciwu K. C. na decyzję Wojewody Łódzkiego z dnia 1 lutego 2024 roku nr RPS-II.8641.2.2024 w przedmiocie uznania za osobę bezrobotną i odmowy przyznania prawa do zasiłku dla bezrobotnych oddala sprzeciw.

Uzasadnienie

Decyzją z 1 lutego 2024 r. nr RPS-II.8641.2.2024 Wojewoda Łódzki, na podstawie art. 138 § 2 w związku z art. 7, art. 8, art. 9, art. 10, art. 15, art. 77 i art. 80 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023r., poz. 775 ze zm.) oraz art. 2 ust. 1 pkt 2, art. 10 ust. 2 pkt 4, ust. 7 pkt 2, art. 71 ust. 1 i 2, ust. 6, art. 72, art. 73 ust. 1 ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2023 r., poz. 735 ze zm., dalej jako: "ustawa") po rozpatrzeniu odwołania K. C. od decyzji Starosty Bełchatowskiego z 20 listopada 2023 r. nr 382/11/23 orzekającej o uznaniu skarżącej z dniem 7 listopada 2023 r. za osobę bezrobotną i o odmowie przyznania prawa do zasiłku uchylił w całości zaskarżoną i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia przez organ I instancji.

W sprawie ustalono następujący stan faktyczny i prawny.

Decyzją Starosty Bełchatowskiego z 20 listopada 2023 r. nr 382/11/23 K. C. została uznana za osobę bezrobotną z dniem 7 listopada 2023 r. bez prawa do zasiłku dla bezrobotnego. W uzasadnieniu decyzji organ I instancji wyjaśnił, że skarżąca spełniła warunki do uznania za osobę bezrobotną, natomiast suma okresów, o których mowa w art. 71 ust. 1 i 2 ustawy, przypadających w okresie 18 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień rejestracji, jest krótsza niż 365 dni, co stanowi podstawę odmowy przyznania prawa do zasiłku.

Skarżąca wniosła odwołanie wskazując, że po skończonym stażu urząd pracy nie zaproponował jej zatrudnienia, dlatego podjęła własne działania i znalazła pracę w Polsacie. Stwierdziła również, że gdy ponownie starała się o zarejestrowanie jako osoba bezrobotna odmówiono jej rejestracji w urzędzie pracy ze względu na przedkładane pisma od pracodawcy, które okazały się "niewystarczające". Skarżąca podniosła, że pisma, które nie zostały przyjęte przez urząd dołączyła do odwołania. Dodała, że pracowała także w Prokuraturze na umowę zlecenie, która według "nowych zasad" wlicza się do stażu pracy. Następnie pracowała na podstawie umowy o dzieło w Polsacie od 15.12.2022 r. do 30.09.2023 r. Skarżąca wniosła o przyznanie prawa do zasiłku dla bezrobotnego. Do odwołania dołączyła m.in. zaświadczenie z 11.01.2023 r., z 30.11.2023 r., z 03.09.2023 r. i z 25.09.2023 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00