Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.246.2024.3.ENB

Zastosowanie zwolnienia przedmiotowego do świadczeń otrzymywanych z USA .

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 kwietnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresiemożliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego. Uzupełnili go Państwo – pismem w dniu 31 maja 2024 r. oraz 12 czerwca 2024 r. dopłacili Państwo brakującą opłatę. Treść wniosku jest następująca:

Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem:

1)Zainteresowany będący stroną postępowania:

A. A

X 1

(...)

2)Zainteresowany niebędący stroną postępowania:

B. A

X 1

(...)

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Na podstawie umowy ubezpieczenia na życie zawartej w USA, C. A (Świadczeniobiorca), uzyskał odszkodowanie z tytułu obrażeń ciała w kwocie (...) dolarów. Świadczenie to wypłacane było miesięcznie, począwszy od (...) 2023 r. w równych ratach po (...) dolarów od każdego z ubezpieczeń. Stronami umowy są Y. Gwarantowany czas wypłaty świadczenia to 20 lat, z ostatnią płatnością do (...) 2043 r. W dniu (...) 2023 r. Świadczeniobiorca zmarł. Na podstawie wskazanych polis Świadczeniobiorca ustanawił beneficjentem w 50% brata – Zainteresowanego będącego stroną postępowania oraz bratanicę – Zainteresowaną niębędącą stroną postępowania, którzy są uprawnieni do kontynuacji wypłaty w równych ratach świadczenia z tytułu „renty odszkodowawczej” (tłumaczenie przysięgłe), o której mowa powyżej.

W związku z otrzymaniem wskazanego świadczenia na terenie USA Zainteresowani nie uzyskają zeznania rocznego, a ponadto nie otrzymają żadnych wyciągów z towarzystw ubezpieczeniowych na życie, ponieważ płatności te są wolne od podatku na terenie USA, i nie ma potrzeby informowania o tym beneficjentów. Ponadto zgodnie z (...), otrzymywane płatności są wolne od podatku, albowiem powstały z tytułu obrażeń ciała - uzyskanych w procesie sądowym. Świadczenie to nie jest darowizną w rozumieniu Kodeksu cywilnego, nie jest również traktowane jako spadek, albowiem na podstawie uzyskanych informacji z instytucji wypłacającej, wskazane świadczenie nie stanowiło masy spadkowej świadczeniobiorcy, a Zainteresowani byli jedynie beneficjentami umowy ubezpieczenia na życie. Nie są oni właścicielem umów (tłumaczenie). Mają jedynie prawa odbiorcy beneficjenta. Każdy z Zainteresowanych ma prawo uzyskać swoją część zgodnie z harmonogramem, nie można wypłacić tych środków jednorazowo.

Ponadto świadczenie to stanowi wypłatę z ubezpieczenia na życie, płatności stanowią zwrot kwoty głównej i odsetek, które są wolne od podatku dochodowego na terenie USA.

Uzupełnienie opisu zdarzenia

W okresie którego dotyczy wniosek, Zainteresowani mają miejsce zamieszkania dla celów podatkowych wyłącznie w Polsce.

Uzupełniając wniosek Zainteresowani wskazali, że drugie z zadanych we wniosku pytań dotyczy zeznania podatkowego za 2023 r. i lata kolejne, bowiem w latach następnych również będą otrzymywać ww. świadczenie.

Pytania

1)Czy otrzymywane świadczenie „renta odszkodowawcza” podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

2)Czy Zainteresowani są zobowiązani do złożenia stosownej deklaracji podatkowej?

Państwa stanowisko

Zdaniem Zainteresowanych zasada wyrażona w art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 226., z późn. zm. zwana dalej p.d.o.f) stanowi, iż przedmiotowo zwolnione od podatku są kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych. Zainteresowani uważają, że otrzymane przez Nich odszkodowanie z polisy na życie brata Zainteresowanego będącego stroną postępowania nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy p.d.o.f opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy p.d.o.f. wolne od podatku dochodowego są kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych, z wyjątkiem:

a)odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą lub prowadzeniem działów specjalnych produkcji rolnej, z których dochody są opodatkowane zgodnie z art. 27 ust. 1 lub art. 30c,

b)dochodu, o którym mowa w art. 24 ust. 15.

Zgodnie z brzmieniem powyższych przepisów wolne od podatku dochodowego są kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych. Natomiast stosownie do art. 829 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2023 r. poz. 1610) ubezpieczenie osobowe może w szczególności dotyczyć:

1)przy ubezpieczeniu na życie - śmierci osoby ubezpieczonej lub dożycia przez nią oznaczonego wieku,

2)przy ubezpieczeniu następstw nieszczęśliwych wypadków - uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia lub śmierci wskutek nieszczęśliwego wypadku.

W myśl art. 831 § 1 Kodeksu cywilnego ubezpieczający może wskazać jedną lub więcej osób uprawnionych do otrzymania sumy ubezpieczenia w razie śmierci osoby ubezpieczonej; może również zawrzeć umowę ubezpieczenia na okaziciela. Ubezpieczający może każde z tych zastrzeżeń zmienić lub odwołać w każdym czasie.

W świetle art. 832 § 2 Kodeksu cywilnego, jeżeli w chwili śmierci ubezpieczonego nie ma osoby uprawnionej do otrzymania sumy ubezpieczenia, suma ta przypada najbliższej rodzinie ubezpieczonego w kolejności ustalonej w ogólnych warunkach ubezpieczenia, chyba że umówiono się inaczej.

Mając na uwadze powołane przepisy oraz przedstawiony stan faktyczny należy stwierdzić, że otrzymane przez Zainteresowanych odszkodowanie "renta odszkodowawcza" z polisy na życie po bracie jako beneficjentów tej polisy, korzysta ze zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zdaniem Zainteresowanych, nie mają obowiązku złożenia zeznania podatkowego, z uwagi na zwolnienie wyrażone w art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy, który stanowi, iż przedmiotowo zwolnione od podatku są kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych. Zainteresowani uważają, że otrzymane przez Nich odszkodowanie z polisy na życie nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.). Stanowi on, że:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Treść powyższego przepisu wskazuje, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

Z opisu zdarzenia wynika, że Państwa krewny na podstawie umowy ubezpieczenia na życie zawartej w USA, uzyskał odszkodowanie z tytułu obrażeń ciała w kwocie (...) dolarów. Świadczenie to wypłacane było miesięcznie, począwszy od (...) 2023 r. w równych ratach po (...) dolarów od każdego z ubezpieczeń. Stronami umowy są Y. Gwarantowany czas wypłaty świadczenia to 20 lat, z ostatnią płatnością do (...) 2043 r. W dniu (...) 2023 r. Świadczeniobiorca zmarł. Na podstawie wskazanych polis Świadczeniobiorca ustanowił beneficjentem w 50% brata – Zainteresowanego będącego stroną postępowania oraz bratanicę – Zainteresowaną niebędącą stroną postępowania, którzy są uprawnieni do kontynuacji wypłaty w równych ratach świadczenia z tytułu „renty odszkodowawczej” (tłumaczenie przysięgłe), o której mowa powyżej.

W związku z otrzymaniem wskazanego świadczenia na terenie USA Zainteresowani nie uzyskają zeznania rocznego, a ponadto nie otrzymają żadnych wyciągów z towarzystw ubezpieczeniowych na życie, ponieważ płatności te są wolne od podatku na terenie USA, i nie ma potrzeby informowania o tym beneficjentów. Ponadto zgodnie z (...), otrzymywane płatności są wolne od podatku, albowiem powstały z tytułu obrażeń ciała - uzyskanych w procesie sądowym. Świadczenie to nie jest darowizną w rozumieniu Kodeksu cywilnego, nie jest również traktowane jako spadek, albowiem na podstawie uzyskanych informacji z instytucji wypłacającej, wskazane świadczenie nie stanowiło masy spadkowej po zmarłym krewnym, a Zainteresowani byli jedynie beneficjentami umowy ubezpieczenia na życie. Nie są oni właścicielem umów (tłumaczenie). Mają jedynie prawa odbiorcy beneficjenta. Każdy z Zainteresowanych ma prawo uzyskać swoją część zgodnie z harmonogramem, nie można wypłacić tych środków jednorazowo.

Ponadto świadczenie to stanowi wypłatę z ubezpieczenia na życie, płatności stanowią zwrot kwoty głównej i odsetek, które są wolne od podatku dochodowego na terenie USA.

W okresie którego dotyczy wniosek, Zainteresowani mają miejsce zamieszkania dla celów podatkowych wyłącznie w Polsce.

W związku z powyższym, w niniejszej sprawie znajdą zastosowanie postanowienia Umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, podpisanej w Waszyngtonie dnia 8 października 1974 r. (Dz. U. z 1976 r. Nr 31 poz. 178).

Umowa między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki nie zawiera odrębnego artykułu dotyczącego opodatkowania świadczeń odszkodowawczych. Oznacza to, że dochód ten podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z postanowieniami art. 5 Umowy („Ogólne zasady opodatkowania”).

W myśl art. 5 ust. 1 ww. Umowy:

Osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie może być opodatkowana przez drugie Umawiające się Państwo z tytułu dochodu pochodzącego ze źródeł z tego drugiego Umawiającego się Państwa i tylko z tytułu takiego dochodu, zgodnie ze wszystkimi ograniczeniami zawartymi w niniejszej Umowie.

Przepis art. 5 ust. 2 cyt. Umowy stanowi, że:

Postanowienia niniejszej Umowy nie będą w żaden sposób stwarzały ograniczenia wobec wyłączeń, zwolnień, zmniejszeń, zaliczeń lub innych przywilejów, przyznanych obecnie lub w przyszłości przez:

a)prawo jednego z Umawiających się Państw przy określeniu podatków pobieranych przez to Umawiające się Państwo lub

b)przez każdą inną umowę zawartą pomiędzy Umawiającymi się Państwami.

Stosownie do art. 5 ust. 3 Umowy:

Bez względu na postanowienia niniejszej Umowy, z wyłączeniem ustępu 4, Umawiające się Państwo może opodatkować obywatela tego Umawiającego się Państwa lub osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w tym Umawiającym się Państwie (zgodnie z zasadami artykułu 4), tak jakby niniejsza Umowa nie weszła w życie.

Z przywołanych powyżej przepisów wynika, że Polska ma prawo opodatkować dochód uzyskany z tytułu odszkodowania wypłacanego ze Stanów Zjednoczonych osobie mającej miejsce zamieszkania na terytorium Polski. Prawo to wynika z zapisu art. 5 ust. 3 Umowy, zgodnie z którym państwu rezydencji przysługuje pełne prawo do opodatkowania dochodów osoby mającej na jego terytorium miejsce zamieszkania.

Biorąc pod uwagę powyższe należy zatem stwierdzić, że zgodnie z postanowieniami Umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu odszkodowanie otrzymywane przez Państwa z USA podlega opodatkowaniu w Polsce, na zasadach określonych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z generalną zasadą wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Jednakże na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy:

Wolne od podatku dochodowego są kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych, z wyjątkiem:

a)odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą lub prowadzeniem działów specjalnych produkcji rolnej, z których dochody są opodatkowane zgodnie z art. 27 ust. 1 lub art. 30c,

b)dochodu, o którym mowa w art. 24 ust. 15 i 15a.

Stosownie do art. 24 ust. 15 i 15a ustawy:

Dochodem z tytułu inwestowania składki ubezpieczeniowej w związku z umową ubezpieczenia zawartą na podstawie przepisów o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, w przypadku ubezpieczeń związanych z funduszami kapitałowymi, jest różnica między wypłaconą kwotą świadczenia a sumą składek wpłaconych do zakładu ubezpieczeń, które zostały przekazane na fundusz kapitałowy.

Dochodem z tytułu inwestowania składki ubezpieczeniowej w związku z umową ubezpieczenia na życie lub dożycie, zawartą na podstawie odrębnych przepisów, w której świadczenie zakładu ubezpieczeń z tytułu dożycia jest:

1)ustalane na podstawie określonych indeksów lub innych wartości bazowych albo

2)równe składce ubezpieczeniowej powiększonej o określony w umowie ubezpieczenia wskaźnik - jest różnica między wypłaconą kwotą świadczenia a składką wpłaconą do zakładu ubezpieczeń.

Przepis art. 24 ust. 15 i 15a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie ma jednak zastosowania w niniejszej sprawie. Dyspozycja przepisu jasno wskazuje, że ten szczególny sposób ustalania dochodu do opodatkowania dotyczy podatników, którzy inwestowali składki na podstawie umowy. O inwestowaniu składki nie może być mowy w przypadku osoby wskazanej jako uprawniona do otrzymania świadczenia z tytułu ubezpieczenia.

Zgodnie z art. 829 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 ze zm.):

Ubezpieczenie osobowe może w szczególności dotyczyć:

1)przy ubezpieczeniu na życie - śmierci osoby ubezpieczonej lub dożycia przez nią oznaczonego wieku;

2)przy ubezpieczeniu następstw nieszczęśliwych wypadków - uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia lub śmierci wskutek nieszczęśliwego wypadku.

W myśl art. 831 § 1 Kodeksu cywilnego:

Ubezpieczający może wskazać jedną lub więcej osób uprawnionych do otrzymania sumy ubezpieczenia w razie śmierci osoby ubezpieczonej; może również zawrzeć umowę ubezpieczenia na okaziciela. Ubezpieczający może każde z tych zastrzeżeń zmienić lub odwołać w każdym czasie.

Natomiast jak stanowi art. 831 § 3 tej ustawy:

Suma ubezpieczenia przypadająca uprawnionemu nie należy do spadku po ubezpieczonym.

Biorąc pod uwagę opisane we wniosku zdarzenie uznać należy, że kwoty otrzymywane przez Państwa – jako wskazanych beneficjentów ubezpieczenia na życie są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z tym, świadczeń które otrzymywali Państwo z tytułu ubezpieczenia na życie nie należało wykazywać w składanym zeznaniu podatkowym za 2023 r., a w sytuacji gdy nie uzyskiwali Państwo innych dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych nie byli Państwo zobowiązani do składania zeznania podatkowego.

Powyższe ustalenia będą miały zastosowanie również do świadczeń jakie będą Państwu wypłacane z tytułu wskazanego we wniosku ubezpieczenia w latach kolejnych, o ile nie ulegnie zmianie stan faktyczny i prawny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy:

§stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia, oraz

§zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność. Gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Z funkcji ochronnej będą mogli skorzystać Ci z Państwa, którzy zastosują się do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Zainteresowany będący stroną postępowania – art. 14r § 2 Ordynacji podatkowej, ma prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 i art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00