Porada
Czy dodatek do wynagrodzenia dla pracowników za obsługiwanie klientów w języku obcym pracodawca powinien wprowadzić w regulaminie wynagradzania
PROBLEM
Pracodawca planuje wprowadzić dla pracowników stały dodatek do wynagrodzenia za obsługiwanie klientów w języku obcym. Taki dodatek miałby przysługiwać pracownikom, którzy zadeklarują znajomość języka obcego i faktycznie będą w zadowalający dla pracodawcy sposób prowadzili obsługę w obcym języku. Obowiązywałby więc tylko dla części pracowników, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów. W jaki sposób (jakim trybem) pracodawca powinien tego typu dodatek wprowadzić w życie - tak, aby zminimalizować ryzyko roszczeń ogółu pracowników? Czym z perspektywy pracodawcy różniłoby się wprowadzenie takiej regulacji w drodze indywidualnych zmian warunków zatrudnienia dla części pracowników (aneksowanie ich umów o pracę) od wprowadzenia w tym zakresie odpowiednich zapisów w regulaminie pracy?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right