Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 24-11-2024
Porada aktualna na dzień 24-11-2024
Data publikacji: 2024-07-01

Czy dodatek do wynagrodzenia dla pracowników za obsługiwanie klientów w języku obcym pracodawca powinien wprowadzić w regulaminie wynagradzania

PROBLEM

Pracodawca planuje wprowadzić dla pracowników stały dodatek do wynagrodzenia za obsługiwanie klientów w języku obcym. Taki dodatek miałby przysługiwać pracownikom, którzy zadeklarują znajomość języka obcego i faktycznie będą w zadowalający dla pracodawcy sposób prowadzili obsługę w obcym języku. Obowiązywałby więc tylko dla części pracowników, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów. W jaki sposób (jakim trybem) pracodawca powinien tego typu dodatek wprowadzić w życie - tak, aby zminimalizować ryzyko roszczeń ogółu pracowników? Czym z perspektywy pracodawcy różniłoby się wprowadzenie takiej regulacji w drodze indywidualnych zmian warunków zatrudnienia dla części pracowników (aneksowanie ich umów o pracę) od wprowadzenia w tym zakresie odpowiednich zapisów w regulaminie pracy?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00