Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Rozliczanie między jednostkami samorządu terytorialnego kosztów wychowania przedszkolnego - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi z dnia 29 lutego 2024 r., sygnatura WA 4120-5/2024-w

W odpowiedzi na pismo Pana Burmistrza zawierające wniosek o udzielenie wyjaśnienia odnośnie rozliczania między jednostkami samorządu terytorialnego kosztów: 

1. wychowania przedszkolnego ucznia z innej gminy uczęszczającego do placówki wychowania przedszkolnego prowadzonej przez daną gminę (art. 50 ust.2 ustawy z dnia 27 października 2017 roku o finansowaniu zadań oświatowych; 

2. dotacji udzielanych na podstawie art. 17 ust.3 i art. 21 ust.3 ww. ustawy przez daną gminę na uczniów z innej gminy uczęszczających do niepublicznego przedszkola i niepublicznej innej formy wychowania przedszkolnego na terenie danej gminy (art. 51 ust.3 i 9 ww. ustawy) 

uprzejmie informuję: 

roczna wysokość dotacji (kwota dotacji) przekazywana na rzecz uprawnionych jednostek oświaty nie jest tożsama z roczną kwotą kwoty dotacji po II aktualizacji – z uwagi na konieczność uwzględniania przepisów art. 43 ust. 4-5 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych. Zatem, sposób odczytania przez Gminę Lutomiersk znaczenia przepisów art. 43 ust.4 i 5 w zw. z art. 12 i art. 51 ust.3 i 9 ww. ustawy, zakładający że przepisy te rozstrzygają, iż roczna kwota dotacji jest równa PKD po II aktualizacji – jest błędny. 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00