Interpretacja
Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 17 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.92.2024.3.SS
WIS ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE – wspieranie rozwoju kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci w wieku przedszkolnym poprzez realizację Programu (…) wraz z dodatkowymi spotkaniami i materiałami dla nauczycieli i rodziców (e-booki) oraz materiałami edukacyjnymi dla dzieci (kolorowanki, plakaty i naklejki do plakatów)
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r., poz. 361), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 19 lutego 2024 r. (data wpływu 19 lutego 2024 r.), uzupełnionego pismami z dnia 23 lutego 2024 r. (data wpływu 23 lutego 2024 r.) oraz 9 kwietnia 2024 r. (data wpływu 9 kwietnia 2024 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa (świadczenie kompleksowe) – wspieranie rozwoju kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci w wieku przedszkolnym poprzez realizację Programu (…) wraz z dodatkowymi spotkaniami i materiałami dla nauczycieli i rodziców (e-booki) oraz materiałami edukacyjnymi dla dzieci (kolorowanki, plakaty i naklejki do plakatów)
Opis świadczenia: Wnioskodawczyni wykonując zawód psychologa jest współautorem Programów profilaktyki uniwersalnej, ukierunkowanych na wspieranie rozwoju kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. które stwarzają dzieciom warunki do uczenia się rozpoznawania, nazywania i konstruktywnego wyrażania emocji. Oprócz dramy stosowanej, w programie korzysta się również z bajkoterapii. Założeniem Programów jest promocja zdrowia psychicznego. Głównym celem Programów jest profilaktyka i promocja zdrowia psychicznego dzieci w wieku od 3 lat, poprzez wsparcie ich w rozwoju społeczno-emocjonalnym wpływającym na efektywną regulację emocji i późniejszy dobrostan psychiczny. Jednym z takich programów jest Program (…). Program „(…)” składa się z (…) zajęć, materiałów dla rodziców i nauczycieli (…). Zajęcia w ramach Programu przeprowadzają odpowiednio trenerzy/trenerki, którzy/które muszą posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (…) oraz otrzymać zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla realizatorów danego Programu. Podczas zajęć trenerzy/trenerki korzystają z metody dramy stosowanej (ang. applied drama), która bazuje na naturalnej skłonności ludzi do wcielania się w inne postacie, kamuflowania się, udawania, wyobrażania i tworzenia. Dzięki wcielaniu się w role, dzieci mają szansę w bezpieczny sposób poznać dane emocje, odtworzyć je, przeżyć i poszukać rozwiązań, które będą źródłem wsparcia. Dzięki temu, że warsztaty opierają się o bajkę, dzieci zapamiętują wydarzenia, jakie spotkały ich podczas opowieści. Dodatkowo bajka służy wychowawczyni w dalszej pracy z grupą. Może korzystać z jej fabuły i przypominać dzieciom o przeżytej sytuacji. Zajęcia dla dzieci w ramach Programu „(…)” trwają od 45 do 60 minut i są dedykowane grupie przedszkolnej (liczącej od 13 do 25 dzieci). Czas prowadzenia bajki zależny jest od etapu rozwojowego dzieci. Zajęcia każdorazowo prowadzone są na podstawie wcześniej opracowanych scenariuszy zajęć przez 2 trenerki w każdej grupie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right