Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.226.2024.2.ENB

Określenie czy nagrody w konkursie mogą korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

11 kwietnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych przekazania nagród w ramach konkursu z dziedziny kultury i sztuki kulinarnej. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

X S.A. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest polską spółką kapitałową, podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej prowadzą Państwo (...).

W ramach prowadzonej działalności są Państwo organizatorem konkursu pod nazwą (...) (dalej jako: „Konkurs”). Konkurs skierowany jest do Państwa pracowników zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę oraz pracowników spółek zależnych – (...). (dalej jako: „Pracownicy”). Konkurs ma na celu wybór najciekawszego i najbardziej oryginalnego (…). Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest zaakceptowanie warunków Regulaminu przez pracownika, dokonanie zgłoszenia konkursowego oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.

O Konkursie pracownicy zostali poinformowani środkami komunikacji elektronicznej poprzez wewnętrzną platformę intranet oraz skrzynkę e-mail. Aby wziąć udział w Konkursie pracownik wysyła opis, pomysł na (...). Zgłoszeń konkursowych pracownicy mogą dokonywać tylko indywidualnie. Treść zgłoszenia podlega ocenie w aspekcie spełnienia wymagań określonych przez Komisję Konkursową. Regulamin Konkursu zastrzega, że udziału w Konkursie nie mogą brać członkowie Komisji Konkursowej. Zgłoszenia konkursowe pracownicy przesyłają w formie elektronicznej przez internetowy formularz. Uczestnik może dokonać więcej niż jednego zgłoszenia. Zgodnie z regulaminem konkursu w przypadku zgłoszenia przez Uczestnika więcej niż jednego zgłoszenia konkursowego, każde zgłoszenie należy przesłać odrębnie. Uczestnik, który zgłosił do Konkursu więcej niż jedno zgłoszenie konkursowe, ma prawo uzyskać więcej niż jedną nagrodę w Konkursie.

Komisja Konkursowa czuwa nad prawidłowym przebiegiem Konkursu. Dokonując wyboru zwycięskich zgłoszeń, Komisja Konkursowa kieruje się następującymi kryteriami:

prawidłowością zgłoszeń,

oryginalnością, pomysłowością i kreatywnością opisów,

żywieniem, dietetyką i sztuką kulinarną.

Członków Komisji Konkursowej obowiązuje zasada bezstronności oraz zachowania poufności w kwestiach dotyczących przebiegu obrad i podejmowanych decyzji. Komisja Konkursowa dokonuje najpierw wyboru 20 (dwudziestu) najlepszych zgłoszeń konkursowych według własnego uznania, uwzględniając kryteria wskazane w Regulaminie. Następnie każdy z członków Komisji Konkursowej oceni każde z wybranych zgłoszeń konkursowych przyznając określoną liczbę punktów (od 1 do 10), a końcowa ocena, decydująca o kolejności miejsc w Konkursie, jest średnią arytmetyczną punktów przyznanych przez wszystkich członków Komisji Konkursowej. Pierwsze miejsce przyznane jest Uczestnikowi, którego zgłoszenie konkursowe otrzymało największą liczbę punktów. Kolejne miejsca zostały przyznane Uczestnikom, których zgłoszenia konkursowe otrzymały kolejno największą liczbę punktów w porządku malejącym. W razie równej liczby punktów o przyznaniu nagrody decyduje Przewodniczący Komisji Konkursowej. Kryteria oceny stosowane przez jury są subiektywne i nie są weryfikowalne.

W Konkursie zostało przyznanych 10 nagród rzeczowych w postaci gadżetów i produktów z logo X S.A., (...)  o łącznej wartości ok. 203 zł - 213zł (...).

Laureaci zostali powiadomieni o wygranej w Konkursie drogą e-mailową i/lub telefonicznie. Wyniki Konkursu zostały ogłoszone w intranecie oraz na monitorach zlokalizowanych w oddziałach Spółki. Najlepsze (...) zostały opublikowane w formie e-booka i udostępnione w intranecie.

Organizowany przez Państwa Konkurs służy nakierowaniu pracowników (...) na kreatywność i inicjatywę, budowaniu ich morale, jak również budowaniu wśród nich pozytywnego wizerunku pracodawcy. Nagrody zostały przekazane przez Państwa zwycięzcom nieodpłatnie. Jednorazowa wartość nagród nie przekroczyła wartości 2000 zł.

Przedmiotowy konkurs trwał w okresie od (...) 2023 r. Dnia (...) 2023 r. oficjalnie zostali wyłonieni zwycięzcy konkursu. Państwa rok podatkowy trwa 12 miesięcy i nie jest tożsamy z rokiem kalendarzowym, początek roku podatkowego to 1 październik natomiast koniec to 30 września roku następnego. Wniosek dotyczy zatem roku podatkowego trwającego od 1 października 2022 r. do 30 września 2023 r. Dokonali Państwo opodatkowania nagród w konkursie zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych w wysokości 10% w myśl art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Konkurs pod nazwą (...) dotyczył dziedziny kultury i sztuki kulinarnej.

Zgodnie z treścią Regulaminu „Dokonując wyboru zwycięskich zgłoszeń, Komisja Konkursowa będzie się kierować następującymi kryteriami:

prawidłowością zgłoszeń

oryginalnością i pomysłowością opisów”.

(...).

Pytanie

Czy nagrody w Konkursie (...) korzystają ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem przedstawione w opisie stanu faktycznego nagrody w Konkursie (...) będą korzystać ze zwolnienia w podatku dochodowym w myśl art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT. Aby uznać dane wydarzenie za "konkurs" musi ono spełniać następujące warunki:

zostało ogłoszone, wraz z regulaminem określającym m.in. organizatora i uczestników, zasady rywalizacji i wyboru zwycięzców oraz nagrody;

jego uczestnicy podejmują określone regulaminem działania, zawierające w sobie element rywalizacji (współzawodnictwa) oraz;

jego zwieńczeniem, będącym wynikiem współzawodnictwa uczestników, jest ogłoszenie wyników i rozdanie nagród.

W Państwa ocenie Konkurs pod nazwą (...) spełnia wszystkie powyższe warunki.

Na mocy art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, zwolniona z opodatkowania jest:

Wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio, telewizja), oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, nagrody związane ze sprzedażą premiową towarów lub usług – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 2000 zł.

W Państwa ocenie Konkurs pod nazwą (...) w świetle przedstawionego stanu faktycznego spełnia powyższe warunki w zakresie traktowania jako konkursu z dziedziny kultury i sztuki kulinarnej.

Pojęcie "kultura" jest definiowane wielorako, w tym m.in. jako:

umiejętność obcowania z ludźmi, zachowania się odpowiednio do sytuacji; kulturalność, ogłada, takt, obycie;

materialna i umysłowa działalność społeczeństw oraz jej wytwory;

społeczeństwo rozpatrywane ze względu na jego dorobek materialny i umysłowy.

Dodatkowo należy wskazać, że kulturoznawstwo jako dziedzina nauki posługuje się wieloma innymi definicjami pojęcia "kultura", w tym m.in. definicją Edwarda Burnetta Taylora, który określił kulturę jako "skomplikowaną całość, która obejmuje wiedzę, przekonanie, sztukę, moralność, prawo, obyczaje, a także wszystkie inne umiejętności i nawyki, jakich człowiek nabywa jako członek społeczeństwa" (E. Baldwin, Wstęp do kulturoznawstwa, Poznań 2007).

Biorąc pod uwagę powołane wyżej definicje wskazali Państwo, że tradycja kulinarna jest elementem kultury. (...).

Pojęcie „sztuka kulinarna” według encyklopedii PWN jest umiejętnością dobierania i przyrządzania surowców w taki sposób, aby otrzymać smaczne i pożywne potrawy. Natomiast pojęcie „sztuki kulinarnej” według Wikipedii to umiejętność przygotowywania jedzenia w sposób smaczny, pożywny i estetyczny, kulinaria zaś to ogół zagadnień związanych z potrawami (np. potrzebne produkty i sposoby przygotowania).

W różnych regionach świata, zależnie od dostępności źródeł pożywienia i wielowiekowej tradycji, wykształciły się różne zwyczaje kulinarne.

W związku ze spełnieniem powyższych warunków w państwa ocenie organizowany konkurs należy uznać za konkurs z dziedziny kultury i sztuki kulinarnej. (...).

Zwolnienie na mocy art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT obowiązuje wyłącznie dla nagród, których jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 2000 zł. W związku z tym, że jednorazowe nagrody w przedmiotowym Konkursie nie przekroczyły kwoty 2000 zł będą mogły skorzystać ze zwolnienia w podatku dochodowym.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.) jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 tej ustawy.

Zgodnie z treścią ww. przepisu:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W świetle powyższego podatkiem dochodowym nie są obciążone wyłącznie dochody wymienione w art. 21, 52, 52a i 52c ww. ustawy oraz dochody, od których zaniechano poboru podatku. Zatem wszelkie dochody podatnika niewymienione enumeratywnie w katalogu zwolnień bądź zaniechań są opodatkowane.

Rodzaje źródeł przychodów zostały określone w art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdzie w pkt 9 wymieniono inne źródła.

W myśl art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania „w szczególności” dowodzi, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ww. ustawy, w tym również nagrody przyznawane w związku z uczestnictwem w różnego rodzaju konkursach.

Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego – w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Jak stanowi art. 30 ust. 3 ww. ustawy:

Zryczałtowany podatek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, 4-4b, 5a oraz 13-17, pobiera się bez pomniejszania przychodu o koszty uzyskania.

Na podstawie art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-17 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-13, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.

Zgodnie natomiast z art. 42 ust. 1 ww. ustawy:

Płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Biorąc powyższe pod uwagę, w przedstawionej przez Państwa sytuacji po stronie uczestników konkursu w związku z przyznaną nagrodą, powstał przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jednakże fakt, że uczestnik wydarzenia uzyskuje przychód podatkowy nie musi automatycznie oznaczać konieczności zapłaty podatku dochodowego. W niektórych sytuacjach ma bowiem zastosowanie zwolnienie wymienione w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 2000 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Dla zastosowania powyższego zwolnienia niezbędne jest zatem m.in. aby:

otrzymana nagroda była wygraną w konkursie z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu,

jednorazowa wartość nagrody nie przekroczyła kwoty 2000 zł.

Przystępując do oceny skutków podatkowych przyznania nagród w organizowanym przez Państwa konkursie zauważyć należy, że przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają definicji pojęć „konkurs” oraz „nagroda”. Wobec czego – w celu ich określenia – uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej.

Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN „konkurs” jest to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac, itp., natomiast „nagroda” to dyplom, odznaczenie, pieniądze lub wartościowy przedmiot będące formą uznania lub wyróżnienia za osiągnięcia, zwycięstwo w konkursie, w zawodach, itp.

Z definicji tych wynika, że jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu, jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria.

Również ważnym jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

Zgodnie z definicją słownikową „dziedzina” to „zakres czyjegoś działania w obrębie nauki, gospodarki, techniki, kultury, sztuki itp.”.

W przepisach podatkowych brak jest również definicji „kultury”, ale zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN – „kultura” to materialna i umysłowa działalność społeczeństw oraz jej wytwory.

Z kolei zgodnie ze Słownikiem Języka Polskiego PWN „sztuka” to dziedzina działalności artystycznej wyróżniana ze względu na reprezentowane przez nią wartości estetyczne; też: wytwór lub wytwory takiej działalności. Przy czym zgodnie z Encyklopedią PWN „kulinarna sztuka” to umiejętność doboru surowców i ich przyrządzania w celu otrzymania smacznych i pożywnych potraw.

Opisując zdarzenie wskazali Państwo, że zorganizowany konkurs dotyczył dziedziny kultury i sztuki kulinarnej. Konkurs został zorganizowany w oparciu o regulamin, który określał m.in. kryteria wyboru zwycięskich prac konkursowych i sposób wyłaniania zwycięzców. Konkurs posiadał więc cechy rywalizacji i określał sposób wyłaniania zwycięzców. Dokonując wyboru zwycięskich zgłoszeń, Komisja Konkursowa kierowała się m.in. oryginalnością, pomysłowością i kreatywnością opisów oraz żywieniem, dietetyką i sztuką kulinarną. Wskazali Państwo również, że w zakresie sztuki Pracownicy wykazali się dużą pomysłowością w tworzeniu (...). Wartość nagród wynosiłaok. 203 zł - 213 zł.

Zatem należy uznać, że nagrody których wartość nie przekraczała kwoty 2000 zł przyznane w zorganizowanym przez Państwa konkursie z dziedziny kultury i sztuki Państwa pracownikom, lub pracownikom spółek zależnych, korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wobec powyższego w związku z wydaniem nagród w Konkursie na Państwu nie ciążyły obowiązki płatnika związane z obliczeniem, pobraniem i wpłaceniem zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. Interpretacja indywidualna jest wydana przy założeniu, że zorganizowany przez Państwa konkurs dotyczył dziedziny kultury i sztuki. Okoliczność ta nie podlegała weryfikacji. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku opis zdarzenia jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku/płatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego.

Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00