Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 4 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.245.2024.2.AKU

Opodatkowanie świadczenia wdowiego z USA oraz kwestia wykazania go w zeznaniu rocznym.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

5 marca 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 5 marca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania świadczenia wdowiego z USA oraz rozliczenia rocznego. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 25 kwietnia 2024 r. (data wpływu 25 kwietnia 2024 r.)

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Jest Pani obywatelką Polski, ma ukończone 80 lat, nigdy nie przebywała na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA). Posiada Pani tylko jedno obywatelstwo polskie. W Polsce jest ośrodek Pani interesów życiowych. Do czasu śmierci męża pobierała Pani świadczenie małżeńskie w wysokości połowy świadczenia męża, tj. … USD wypłacane przez Social Security Administration w USA za pośrednictwem Banku …. Bank wypłacając te środki nie pobierał składki zdrowotnej, ani też nie generował PIT-11. Obydwoje z mężem wypracowaliście też emeryturę z ZUS w Polsce. Od lutego 2023 r. posiada Pani orzeczenie II stopnia niepełnosprawności i wymaga stałej opieki i asysty osób trzecich. Po śmierci męża, tj. 3 listopada 2020 r., zaczęła Pani pobierać świadczenie wdowie w wysokości 85% świadczenia męża wypłacane przez Social Security Administration w USA za pośrednictwem Banku …. Od 2021 r. Bank …. potrąca składki na ubezpieczenia zdrowotne i wystawia co roku PIT-11, a zatem jest Pani zobowiązana do wypełniania PIT-36 w związku z koniecznością załączenia załącznika PIT/ZG. Drugi rok z rzędu otrzymuje Pani zobowiązanie do wpłaty należnego podatku na rzecz właściwego Urzędu Skarbowego, co jest dla Pani dużym obciążeniem przy Jej emeryturze i świadczeniu wdowim. Z uwagi na fakt, iż nie była Pani obywatelem amerykańskim, jak również nie posiadała statusu rezydenta USA, jest Pani opodatkowana jako obcokrajowiec. Należy zaznaczyć, iż otrzymywane przez Panią świadczenie z całą pewnością jest świadczeniem rodzinnym, przyznawanym na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w USA, z uwagi na fakt, że jest to udokumentowane na stronie Ambasady Stanów Zjednoczonych Ameryki w Polsce. Świadczenie wdowie (niezależnie od statusu imigracyjnego w USA) nie powinno podlegać opodatkowaniu w Polsce i obowiązkowi wykazywania go w zeznaniu rocznym PIT na mocy art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ według amerykańskich przepisów o świadczeniach rodzinnych, jest klasyfikowane jako świadczenie rodzinne i jest odpowiednikiem polskich świadczeń rodzinnych, otrzymanym na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych. Informacje o zaklasyfikowaniu renty wdowiej do świadczeń rodzinnych znajdują się też w zakładce na stronie Ambasady USA.

W uzupełnieniu wniosku wskazała Pani, że wniosek dotyczy lat 2021, 2022, 2023 r. i następnych.

Pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)

1.Czy świadczenie wdowie wypłacane przez SSA w USA na konto w polskim banku, uprawnia Panią do zwolnienia z opodatkowania w Polsce w myśl art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2.W sytuacji, gdy pobiera Pani oprócz ww. świadczenia emeryturę z ZUS w Polsce, to czy w rozliczeniu rocznym należy złożyć PIT tylko z ZUS, czy też uwzględnić świadczenie rodzinne z USA?

3.Czy dla dochodów zagranicznych – w sytuacji ich opodatkowania – należy zastosować metodę wyłączenia z progresją?

Pani stanowisko w sprawie

Pani zdaniem, otrzymywane przez z Panią świadczenie z całą pewnością jest świadczeniem rodzinnym przyznawanym na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w USA, z uwagi na fakt, że jest to udokumentowane na stronie Ambasady Stanów Zjednoczonych Ameryki w Polsce. Świadczenie wdowie (niezależnie od statusu imigracyjnego w USA) nie powinno podlegać opodatkowaniu w Polsce i obowiązkowi wykazywania go w zeznaniu rocznym PIT na mocy art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ponieważ, według amerykańskich przepisów o świadczeniach rodzinnych jest klasyfikowane jako świadczenie rodzinne i jest odpowiednikiem polskich świadczeń rodzinnych, otrzymanym na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych. Informacje o zaklasyfikowaniu renty wdowiej do świadczeń rodzinnych znajdują się też w zakładce na stronie Ambasady USA.

Nadto, w wielu interpretacjach dotyczących tego zagadnienia, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stoi na stanowisku zwolnienia renty wdowiej/świadczenia wdowiego z podatku dochodowego w Polsce, m.in.: interpretacja indywidualna z dnia 3 czerwca 2020 r., nr 0112-KDIL2-1.4011.436.2020.2.KB; interpretacja indywidualna z dnia 14 sierpnia 2020 r., nr 0115-KDIT2.4011.429.2020.2.RS; interpretacja indywidualna z dnia 31 grudnia 2020 r., nr 0113-KDIPT2-2.4011.794.2020.AKR; interpretacja indywidualna z dnia 13 stycznia 2021 r., nr 0113-KDWPT.4011.249.2020.MH; interpretacja indywidualna z dnia 2 kwietnia 2021 r., nr 0115-KDIT2.4011.8.2021.KC; interpretacja indywidualna z dnia 4 sierpnia 2022 r., nr 0113-KDIPT2-2.4011.411.2022.2.AKU; interpretacja indywidualna z dnia 17 sierpnia 2022 r., nr 0114-KDIP2-1.4011.472.2022.2.PP; interpretacja indywidualna z dnia 19 maja 2023 r., nr 0114-KDIP3-2.4011.284.2023.2.MJ, zgodnie z którymi zagraniczne renty wdowie, jako rodzaj świadczenia rodzinnego (niezależnego od nabycia przez świadczeniobiorcę uprawnień emerytalno-rentowych) korzystają ze zwolnienia z PIT na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz zgodnie z dwustronną umową o unikaniu podwójnego opodatkowania, zawartą między Rządem RP i Rządem Stanów Zjednoczonych.

Z ww. interpretacji wynika, iż Pani sytuacja życiowa jest niemal analogiczna do ww. sytuacji i spełnia przesłanki do zwolnienia podatkowego w myśl art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1128 ze zm., Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

W myśl art. 3 ust. 1a ww. ustawy:

Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub

2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

Stosownie do art. 3 ust. 2a ww. ustawy:

Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

Jak stanowi art. 4a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Ustawodawca przesądził zatem, że zgodnie z zasadą nieograniczonego obowiązku podatkowego osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Stąd też, do tej kategorii osób mają zastosowanie ogólne reguły podatkowe korygowane wyłącznie treścią umów międzynarodowych w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że jest Pani obywatelką Polski i w Polsce jest ośrodek Pani interesów życiowych. Do czasu śmierci męża pobierała Pani świadczenie małżeńskie w wysokości połowy świadczenia męża, tj. … USD wypłacane przez Social Security Administration w USA za pośrednictwem Banku ... Bank wypłacając te środki nie pobierał składki zdrowotnej, ani też nie generował PIT-11. Obydwoje z mężem wypracowaliście też emeryturę z ZUS w Polsce. Od lutego 2023 r. posiada Pani orzeczenie II stopnia niepełnosprawności i wymaga stałej opieki i asysty osób trzecich. Po śmierci męża, tj. 3 listopada 2020 r., zaczęła Pani pobierać świadczenie wdowie w wysokości 85% świadczenia męża wypłacane przez Social Security Administration w USA za pośrednictwem …. Od 2021 r. Bank …. potrąca składki na ubezpieczenia zdrowotne i wystawia co roku PIT-11, a zatem jest Pani zobowiązana do wypełniania PIT-36 w związku z koniecznością załączenia załącznika PIT/ZG. Z uwagi na fakt, iż nie była Pani obywatelem amerykańskim, jak również nie posiadała statusu rezydenta USA, jest Pani opodatkowana jako obcokrajowiec. Otrzymywane przez Panią świadczenie z całą pewnością jest świadczeniem rodzinnym, przyznawanym na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w USA, z uwagi na fakt, że jest to udokumentowane na stronie Ambasady Stanów Zjednoczonych Ameryki w Polsce.

W uzupełnieniu wniosku wskazała Pani, że wniosek dotyczy stanu faktycznego za lata 2021, 2022, 2023 r. i lat następnych.

W związku z otrzymywaniem przez Panią świadczenia ze Stanów Zjednoczonych Ameryki, w przedmiotowej sprawie zastosowanie ma Umowa z dnia 8 października 1974 r. między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu (Dz. U. z 1976 r., Nr 31, poz. 178).

Umowa między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki nie zawiera odrębnego artykułu dotyczącego opodatkowania wskazanego świadczenia (świadczenie wdowie). Oznacza to, że tego rodzaju dochód podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z postanowieniami art. 5 ww. Umowy („Ogólne zasady opodatkowania”).

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ww. Umowy:

Osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie może być opodatkowana przez drugie Umawiające się Państwo z tytułu dochodu pochodzącego ze źródeł tego drugiego Umawiającego się Państwa i tylko z tytułu takiego dochodu, zgodnie ze wszystkimi ograniczeniami zawartymi w niniejszej Umowie.

Stosownie do art. 5 ust. 2 ww. Umowy:

Postanowienia niniejszej Umowy nie będą w żaden sposób stwarzały ograniczenia wobec wyłączeń, zwolnień, zmniejszeń, zaliczeń lub innych przywilejów, przyznanych obecnie lub w przyszłości przez:

a)prawo jednego z Umawiających się Państw przy określeniu podatków pobieranych przez to Umawiające się Państwo lub

b)przez każdą inną umowę zawartą pomiędzy Umawiającymi się Państwami.

W myśl art. 5 ust. 3 ww. Umowy:

Bez względu na postanowienia niniejszej Umowy, z wyłączeniem ustępu 4, Umawiające się Państwo może opodatkować obywatela tego Umawiającego się Państwa lub osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w tym Umawiającym się Państwie (zgodnie z zasadami artykułu 4), tak jakby niniejsza Umowa nie weszła w życie.

Z przywołanych powyżej przepisów wynika, że Polska ma prawo opodatkować dochód uzyskany z tytułu wskazanego świadczenia (świadczenie wdowie) wypłacanego ze Stanów Zjednoczonych Ameryki, osobie mającej miejsce zamieszkania na terytorium Polski. Prawo to wynika z zapisu art. 5 ust. 3 ww. Umowy, zgodnie z którym, państwu rezydencji przysługuje pełne prawo do opodatkowania dochodów, osobie mającej na jego terytorium miejsce zamieszkania.

W myśl ogólnej zasady sformułowanej w art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Jak stanowi art. 11 ust. 1 ww. ustawy:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W myśl art. 12 ust. 7 ww. ustawy:

Przez emeryturę lub rentę rozumie się łączną kwotę świadczeń emerytalnych i rentowych, w tym kwoty emerytur kapitałowych wypłacanych na podstawie ustawy o emeryturach kapitałowych, wraz ze wzrostami i dodatkami, z wyłączeniem dodatków rodzinnych i pielęgnacyjnych oraz dodatków dla sierot zupełnych do rent rodzinnych.

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają zatem, wszelkie dochody osiągane przez podatnika, z wyjątkiem tych dochodów, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę jako zwolnione od podatku, bądź od których zaniechano poboru podatku w drodze rozporządzenia wydanego przez Ministra Finansów.

Zgodnie z art. 45 ust. 1 ww. ustawy:

Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym, w terminie od dnia 15 lutego do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym. Zeznania złożone przed początkiem terminu uznaje się za złożone w dniu 15 lutego roku następującego po roku podatkowym.

Natomiast zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Wolne od podatku dochodowego są świadczenia rodzinne otrzymane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, dodatki rodzinne i pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekunów otrzymane na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, świadczenia pieniężne otrzymane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów, zasiłki porodowe otrzymane na podstawie odrębnych przepisów oraz świadczenie wychowawcze otrzymane na podstawie przepisów o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis oraz obowiązujący stan prawny, należy stwierdzić, że zgodnie z postanowieniami Umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, świadczenie otrzymywane przez Panią ze Stanów Zjednoczonych Ameryki podlega opodatkowaniu w Polsce.

Jednocześnie jednak, skoro otrzymywane świadczenie wdowie jest świadczeniem rodzinnym, przyznanym na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w Stanach Zjednoczonych Ameryki, to jest ono zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Tym samym, nie jest Pani zobligowana do wykazywania ww. świadczenia w rozliczeniu rocznych, ponieważ świadczenie wdowie, jako zwolnione w Polsce z opodatkowania, nie podlega wykazaniu w zeznaniu podatkowym.

W sytuacji, gdy poza ww. świadczeniem, uzyskiwała Pani w Polsce dochody z emerytury wypłacane z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, to w zeznaniach podatkowych, składanych w latach 2021-2023 powinna Pani uwzględnić tylko dochody z emerytury z ZUS.

Powyższe ustalenia będą miały również zastosowanie do ww. świadczenia wypłacanego w latach kolejnych, o ile nie ulegnie zmianie stan faktyczny i prawny.

W związku z powyższym rozstrzygnięciem udzielenie odpowiedzi na pytanie nr 3 stało się bezprzedmiotowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega bowiem regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretacje opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Dokumenty dołączone do wniosku i jego uzupełnienia nie podlegają analizie i ocenie tutejszego Organu. Postępowanie w sprawie wydania interpretacji indywidualnej ma na celu wyjaśnienie wątpliwości co do sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego materialnego do określonego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy  Ordynacja podatkowa jest sam przepis prawa. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest ustalanie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), stanowi to bowiem domenę ewentualnego postępowania podatkowego. Jeżeli zatem, przedstawiony we wniosku stan faktyczny i zdarzenie przyszłe będą różniły się od występujących w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie Pani chroniła w zakresie rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00