Artykuł
Obowiązek sporządzania i aktualizacji ogólnej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu
Każde biuro rachunkowe powinno znać i rozumieć ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, które może wystąpić w związku z charakterem oraz zakresem prowadzonej przez siebie działalności. Temu celowi służy tzw. ogólna ocena ryzyka. Co ważne dokument ten należy nie tylko sporządzić ale też aktualizować dostosowując go do zmieniających się okoliczności, nie rzadziej niż co dwa lata.
Artykuł partnerski
Z ogólnej oceny ryzyka powinno wynikać jakie są czynniki ryzyka w danym biurze oraz jaka jest ich ocena pod kątem prawdopodobieństwa wystąpienia zjawiska prania pieniędzy bądź finansowania terroryzmu. Dokonując ogólnej oceny ryzyka biuro rachunkowe powinno uwzględnić czynniki ryzyka dotyczące:
- klientów,
- państw lub obszarów geograficznych,
- produktów, usług, transakcji lub
- kanałów ich dostaw.
Biuro rachunkowe ma obowiązek przygotować ogólną ocenę ryzyka w sposób zindywidualizowany. Ogólna ocena ryzyka musi być bezwzględnie dostosowana do charakteru i zakresu działalności prowadzonej przez dane biuro.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right