Interpretacja
Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 24 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.185.2024.1.NR
WIS USŁUGA - diagnoza integracji sensorycznej dla dzieci i młodzieży (...)
Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r., poz. 361), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 3 kwietnia 2024 r. (data wpływu 3 kwietnia 2024 r.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – diagnoza integracji sensorycznej dla dzieci i młodzieży (…)
Opis usługi
Diagnoza integracji sensorycznej dla dzieci i młodzieży (…) jest złożona z (…) spotkań, które swoim zakresem obejmują:
-wszechstronny wywiad dotyczący całego spektrum wydarzeń oraz zachowań dziecka i matki od okresu ciąży do dnia wykonywania diagnozy,
-badania i testy z zakresu integracji sensorycznej, obserwacja i ocena zachowań dziecka i jego postawy,
-opracowanie pisemne i omówienie diagnozy, tj. przedstawienie wyników badań, testów i obserwacji, wskazanie obszarów deficytów, wydanie wskazówek w zakresie ewentualnej terapii lub konsultacji z innymi specjalistami, wydanie i omówienie programu ćwiczeń do gabinetu integracji sensorycznej, poradni, domu, szkoły lub przedszkola oraz wskazówek dla nauczycieli w jaki sposób mają się zajmować dzieckiem w celu poprawy jego zdrowia i zachowania.
Do diagnozy wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt, taki jak: podwieszane platformy, hamaki, deskorolki, równoważnie, a także materiały różnej faktury do stymulacji dotykowej, materiały do stymulacji wzrokowej, węchowej, smakowej, ćwiczeń intelektualnych. Diagnoza wykonywana jest na odpowiednio do tego przystosowanej sali, wyposażonej w sprzęt i materiały. Diagnozę wykonuje osoba posiadająca kwalifikacje terapeuty integracji sensorycznej i odpowiednie doświadczenie zawodowe. Diagnoza jest wykonywana indywidualnie dla jednego dziecka przez jednego terapeutę. Celem diagnozy jest rozpoznanie i wydanie opinii w zakresie zgłaszanych przez rodziców problemów zdrowotnych i zaburzeń w zachowaniu, zgłaszanych w szkole, przedszkolu lub w gabinetach psychologicznych/psychiatrycznych. Podczas diagnozy rozpoznawane są zaburzenia z kategorii integracji sensorycznej. Jeżeli są obserwowane inne zaburzenia np. podejrzenie autyzmu lub inne np. zdrowotne to nie są one przedmiotem diagnozy. Wnioskodawca sugeruje wówczas rodzicom podjęcie badania przez zespół w państwowej poradni psychologiczno-pedagogicznej lub lekarza. Zakłócenia/zaburzenia integracji sensorycznej nie są dosłownie chorobą, tak jak autyzm nie jest chorobą tylko zaburzeniem. Diagnoza zawiera w sobie również wskazówki dla nauczycieli o tym jakie środki/techniki będące w obszarze zaburzeń integracji sensorycznej przedsięwzięć w placówce wychowawczej. Wskazówki te zawierają informacje na przykład o tym jak aranżować zajęcia, jaką pozycję ma zajmować dziecko przy stoliku/ławce, jak postępować w przypadku napadów złości etc.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right