Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 24 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.129.2024.3.SS

WIS świadczenie kompleksowe – utrzymanie i eksploatacja szaletów miejskich

Na podstawie art. 42a w zw. z art. 42b ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r., poz. 361), zwanej dalej „ustawą”, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 8 marca 2024 r. (data wpływu 11 marca 2024 r.), uzupełnionego pismami z dnia: 25 i 29 kwietnia 2024 r. (data wpływu 25 i 29 kwietnia 2024 r.) oraz 13 maja 2024 r. (data wpływu 13 maja 2024 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa (świadczenie kompleksowe) – utrzymanie i eksploatacja szaletów miejskich

Opis świadczenia: Wnioskodawca przygotowuje się do wszczęcia postępowania przetargowego dla zadania pod nazwą „(…)”. Wykonawca usługi wyłoniony w przetargu na podstawie zawartej z Wnioskodawcą (Zamawiającym) umowy będzie wykonywał zlecone czynności obsługi szaletów takie jak: stałe utrzymanie porządku i czystości wewnątrz i wokół eksploatowanych obiektów, w tym czyszczenie wyposażenia szaletów ze szczególną starannością stosując właściwe środki czystości i materiały, usuwanie pajęczyn, owadów drobnych zwierząt z zakamarków i innych ukrytych miejsc pomieszczeń; stałe utrzymanie należytego stanu nawierzchni wejść do szaletów, schodów i terenu w bezpośrednim sąsiedztwie obiektów wraz z platformą do transportu osób z niepełnosprawnością przynależną do szaletu (…), szczególnie w okresach zimowych, bądź deszczowych, w tym usuwanie liści i innych zanieczyszczeń, odśnieżanie, odladzanie nawierzchni, wyłożenie wewnątrz przy wejściach wycieraczek antypoślizgowych; stałe utrzymanie należytego stanu i czystości pokryć dachowych szczególnie w okresie jesiennym i zimowym, w tym bieżące odśnieżanie nie dopuszczając do zlodowacenia śniegu oraz do ponadnormatywnego obciążenia dachu, usuwanie liści i innych zanieczyszczeń z zachowaniem wszelkich środków ostrożności i bezpieczeństwa, aby nie dopuścić do uszkodzenia powłoki uszczelniającej dach, stosowanie soli odladzających w celu przyśpieszenia topnienia śniegu/lodu; stałe utrzymanie prawidłowego stanu instalacji odprowadzających wodę (odpływów, rynien, rur spustowych); prowadzenie prac, polegających na: niezwłocznym usuwaniu w pełnym zakresie szkód, awarii, dewastacji, zawilgoceń i zagrzybienia; zapewnienie ciągłej możliwości korzystania z szaletów oraz sprawności urządzeń będących na wyposażeniu szaletów, w tym przeprowadzanie regularnych konserwacji i przeglądów: drzwi i ścian kabin, mocowania i funkcjonowania urządzeń szaletów, a w razie konieczności niezwłocznej naprawy lub wymiany elementów wyposażenia technicznego obiektów; zapewnienie ciągłej sprawności automatycznych urządzeń (tj. suszarek do rąk, dozowników na mydło, podajników na ręczniki papierowe), w tym do wymiany baterii zasilających urządzenia w przypadku zaistnienia takiej konieczności, przegląd instalacji elektrycznych i wentylacyjnych w obiektach; właściwa eksploatacja szaletów oraz urządzeń będących na wyposażeniu toalet, w tym m.in.: racjonalnego ogrzewania obiektów, zapewnienie stałej cyrkulacji powietrza w obiektach, bieżące sprawdzanie ilości materiałów higienicznych i środków czystości oraz uzupełniania pojemników na papier toaletowy w każdej z kabin szaletów, dozowników na mydło, podajników na ręczniki papierowe do rąk (w przypadku braku suszarek do rąk, bądź ich niesprawności lub zaistnienia innych okoliczności wykluczających ich użytkowanie) oraz zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk (w przypadku zaistnienia takiej konieczności) itp., stałe stosowanie i działanie odświeżaczy powietrza z automatycznym dozownikiem w ilościach odpowiednich do wielkości pomieszczeń, stosowanie właściwych środków czystości, dezynfekujących, odgrzybiających i higienicznych, zaopatrzenie, wymiana i uzupełnianie kratek z mydełkami w pisuarach, szczotek do wc, koszy higienicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00