Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 9 kwietnia 2024 r., sygn. I SA/Gd 39/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Sławomir Kozik, Sędziowie Sędzia WSA Marek Kraus, Sędzia NSA Elżbieta Rischka (spr.), Protokolant Specjalista Beata Jarecka, , po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 9 kwietnia 2024 r. sprawy ze skargi ,,A" sp. z o.o. z siedzibą w L. na interpretację indywidulaną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 27 października 2023 r. nr 0111-KDIB2-1.4010.185.2023.2.DD w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 28 kwietnia 2023 r. A Spółka z o.o. z siedzibą w B. (dalej jako spółka lub Skarżąca) wystąpiła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej jako organ lub DKIS) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej możliwości zastosowania przez nią ulgi prowzrostowej.

Jak wynika z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego spółka wystąpiła o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie ustalenia czy:

1. może uznać udział w opisanych w stanie faktycznym targach/wydarzeniach za działania podjęte w celu osiągnięcia przychodów z wcześniej nieoferowanych produktów,

2. będzie uprawniona do skorzystania z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb ust. 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej: ustawa o CIT), w sytuacji gdy osiągnięcie przychodów z produktów wcześniej nieoferowanych, wystąpi w jednym z dwóch następujących po sobie lat,

3. koszty poniesione przez Spółkę w związku z uczestnictwem w targach, prowadzeniem działań promocyjno-informacyjnych, w tym zakupem przestrzeni reklamowej, przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu, należy uznać za koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów.

Spółka wskazała, że jest spółką prawa handlowego, która w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Przedmiot działalności opiera się na projektowaniu, produkcji i sprzedaży zaawansowanej technicznie odzieży taktycznej zapewniającej wysoki poziom ochrony balistycznej, na potrzeby różnych służb mundurowych oraz wojska z całego świata. Przychody ze sprzedaży ww. produktów są w całości opodatkowane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a rok podatkowy spółki pokrywa się z rokiem kalendarzowym. Dodatkowo, spółka nie korzysta/nie będzie korzystać ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o CIT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00