Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.187.2024.2.PRM
Możliwość skorzystania ze zwolnienia podmiotowego od podatku VAT.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 kwietnia 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 2 kwietnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości skorzystania ze zwolnienia podmiotowego od podatku VAT. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 30 kwietnia 2024 r. (wpływ 1 maja 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Zamierza Pani prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą, której przedmiotem będzie osobiste sporządzanie wniosków o dofinansowanie ze środków krajowych oraz zagranicznych, w tym środków pochodzących z UE oraz sporządzanie wniosków o płatność.
Nie jest Pani zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług.
Świadczone przez Panią usługi obejmą: przygotowywanie, sporządzanie wniosków dla osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w celu uzyskania dofinansowań i dotacji, przygotowywanie biznesplanów oraz innych załączników niezbędnych do pozyskania dotacji i dofinansowań, przygotowywanie wniosków o płatność, bieżący kontakt z instytucjami, tj. m.in. Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, ARiMR, Urzędami Marszałkowskimi, Urzędami Pracy i innymi.
Nie świadczy i nie planuje Pani świadczyć usług doradztwa. Umowy zawierane z klientami wprost stanowić będą, że Pani usługa nie będzie polegać na doradztwie. Opisane powyżej usługi według klasyfikacji PKD zostały zdefiniowane w podklasie 70.22.Z – „Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania”. Jest to główny zakres prowadzonej działalności. Pozostały zakres to działania opisane w podklasie kodu PKD (...).
Na dzień sporządzenia wniosku nie świadczy i nie wykonuje Pani innych czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361).
Doprecyzowanie i uzupełnienie zdarzenia przyszłego
Zamierza Pani rozpocząć działalność w lipcu lub sierpniu 2024 r. lub niezwłocznie po otrzymaniu interpretacji indywidualnej.
Wartość sprzedaży usług opisanych we wniosku w trakcie roku podatkowego nie przekroczy kwoty 200 000 zł (bez podatku) w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej.
Nie wykonywała Pani wcześniej działalności gospodarczej, nie utraciła Pani prawa do zwolnienia sprzedaży od podatku i nie zrezygnowała Pani z tego zwolnienia.
Pytanie
Zakładając nie przekroczenie wartości dokonywanej sprzedaży kwoty określonej w art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, czy świadcząc ww. usługi, zaliczane do podklasy PKD 70.22.Z, ma Pani prawo korzystać ze zwolnienia podmiotowego w zakresie podatku od towarów i usług, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług?
Pani stanowisko w sprawie
Usługi, które zamierza Pani świadczyć w ramach działalności gospodarczej nie będą usługami doradztwa, a jedynie będą stanowić usługi przygotowywania, sporządzania wniosków i niezbędnych załączników oraz usługi monitorowania przebiegu postępowań dla podmiotów gospodarczych i osób indywidualnych w celu uzyskaniu dofinansowania, dotacji oraz prawidłowego rozliczenia uzyskanych dotacji i dofinasowań poprzez przygotowywanie wniosków o płatność wraz z niezbędnymi załącznikami.
W związku z tym, Pani zdaniem, przysługuje Pani prawo do zwolnienia podmiotowego w zakresie podatku od towarów i usług, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
W Pani opinii, należy zgodzić się ze stanowiskiem Dyrektora Krajowej Administracji Skarbowej, wyrażonej w licznych interpretacjach indywidualnych, iż przepisy wykonawcze nie definiują pojęcia doradztwa. W potocznym rozumieniu termin „doradztwo” obejmuje szereg usług doradczych, tj.: podatkowe, prawne, finansowe, techniczne, inżynierskie i inne. Wobec braku w ustawie definicji doradztwa należy posiłkowo odwołać się do wykładni językowej. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN 2006, pod pojęciem „doradcy” należy rozumieć „tego, kto doradza”. Natomiast „doradzać”, w myśl powołanego wyżej Słownika Języka Polskiego PWN 2006, oznacza „udzielić porady, wskazać sposób postępowania w jakiejś sprawie”, a przez doradcę rozumie się tego, kto udziela porad, doradza. Doradztwo jest zatem udzieleniem fachowych zaleceń, porad np. ekonomicznych czy finansowych.
Pani zdaniem, czynności które zamierza Pani wykonywać nie noszą znamion „udzielania porad, wskazywania sposobu postępowania w jakiejś sprawie”. Czynności które zamierza Pani wykonywać polegają m.in. na przygotowywaniu i sporządzaniu wniosków. Analogicznie jak sporządzanie deklaracji podatkowych przez księgową nie stanowi usług doradztwa podatkowego.
Powyższe stanowisko zostało potwierdzone m.in. w interpretacji indywidualnej z 28 listopada 2023 r. Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.663.2023.1.WL. Dyrektor KIS wskazał, że mając na uwadze wskazane przepisy należy zauważyć, że o wyłączeniu ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 13 pkt 2 lit. b) ustawy, decyduje kwalifikacja, bądź istota wykonywanych czynności. Analiza przedstawionego opisu sprawy oraz treści przywołanych przepisów prawa doprowadziła do stwierdzenia, że skoro podatniczka nie świadczy i nie będzie świadczyła usług w zakresie doradztwa prowadząc działalność tożsamą z działalnością, która zamierza Pani wykonywać, jak również innych czynności o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy, a przewidywana wartość sprzedaży nie przekroczy kwoty określonej w art. 113 ust. 1 ustawy, to podatniczka ma prawo do zastosowania zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy.
Podobne stanowisko zostało wyrażone m.in. w interpretacji indywidualnej z 12 kwietnia 2018 r. Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.77.2018.2.KT. W stanie faktycznym opisanym jako: „tworzenie i przygotowanie wniosków celem uzyskania dotacji na rzecz klientów oraz nadzór nad procedurą związaną z pozyskiwaniem dotacji a umowy zawierane z klientami wprost stanowić będą, że usługa przedsiębiorcy nie będzie polegać na doradztwie”, Dyrektor KIS wskazał, że „Jeżeli usługi w ramach prowadzonej działalności nie będą polegać na doradztwie nie znajdzie zastosowania przepis art. 113 ust. 13 pkt 2 lit. b) ustawy. Przy czym, jeżeli faktycznie Zainteresowana nie będzie świadczyć usług doradczych, to bez znaczenia pozostaje fakt, że działalność gospodarcza Wnioskodawczyni zostanie zaklasyfikowania w PKD jako 70.22.Z, tj. Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzanie.”
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361), zwanej dalej ustawą:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
Natomiast art. 8 ust. 1 ustawy stanowi, że:
Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).
Nie każda jednak czynność stanowiąca dostawę towarów lub świadczenie usług w rozumieniu art. 7 ust. 1 oraz art. 8 ust. 1 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Ustawodawca przewidział zwolnienie od podatku dla pewnej grupy podatników. Regulacje w tym zakresie zawarte zostały w art. 113 ustawy.
Według art. 113 ust. 1 ustawy:
Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200 000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.
Na mocy art. 113 ust. 2 ustawy:
Do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:
1) wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;
1a) sprzedaży na odległość towarów importowanych, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;
2) odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:
a) transakcji związanych z nieruchomościami,
b) usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41,
c) usług ubezpieczeniowych
- jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;
3) odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.
Na podstawie art. 113 ust. 5 ustawy:
Jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.
Zgodnie z art. 113 ust. 9 ustawy:
Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.
Natomiast w myśl art. 113 ust. 10 ustawy:
Jeżeli faktyczna wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 9, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.
Na podstawie art. 113 ust. 11 ustawy:
Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia sprzedaży od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.
Odnosząc się do powyższego należy wskazać, że podatnik może korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie i według zasad określonych m.in. wyżej przytoczonymi przepisami art. 113 ust. 1-10 ustawy pod warunkiem, że nie wykonuje czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy.
W świetle art. 113 ust. 13 ustawy:
Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:
1)dokonujących dostaw:
a)towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,
b)towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:
- energii elektrycznej (CN 2716 00 00),
- wyrobów tytoniowych,
- samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,
c)budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,
d)terenów budowlanych,
e)nowych środków transportu,
f)następujących towarów, w związku z zawarciem umowy w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie:
- preparatów kosmetycznych i toaletowych (PKWiU 20.42.1),
- komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (PKWiU 26),
- urządzeń elektrycznych (PKWiU 27),
- maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 28),
g)hurtowych i detalicznych części i akcesoriów do:
- pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKWiU 45.3),
- motocykli (PKWiU ex 45.4);
2)świadczących usługi:
a)prawnicze,
b)w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,
c)jubilerskie,
d)ściągania długów, w tym factoringu;
3)nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.
Wobec powyższego, usługi w zakresie doradztwa (poza wskazanymi w ww. przepisie art. 113 ust. 13 pkt 2 lit. b ustawy wyjątkami) nie mogą korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 lub ust. 9 ustawy.
Ustawa oraz przepisy wykonawcze do ustawy nie definiują pojęcia doradztwa. W potocznym rozumieniu, termin „doradztwo” obejmuje szereg usług doradczych, np.: podatkowe, prawne, finansowe. Wobec braku w ustawie definicji doradztwa, należy posiłkowo odwołać się do wykładni językowej.
Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996), pod pojęciem „doradcy” należy rozumieć tego, „kto doradza”, natomiast pojęcie „doradzić” oznacza „udzielić porady, wskazać sposób postępowania w jakiejś sprawie”. Tak więc doradztwo jest udzielaniem fachowych zaleceń, porad na przykład w zakresie ekonomii, finansów czy też z dziedzin technicznych, a przez doradcę rozumie się tego, kto udziela porad, doradza. Zatem użyty w ustawie o podatku od towarów i usług termin „usługi w zakresie doradztwa” należy rozumieć szeroko, przy czym najistotniejszy jest charakter wykonywanych czynności. Należy podkreślić, że porada czy opinia nie musi mieć charakteru odrębnego pisemnego dokumentu, bowiem już samo wykonywanie czynności, których istotą jest doradztwo, decyduje o wyłączeniu tych czynności ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy.
Pani wątpliwości dotyczą możliwości skorzystać ze zwolnienia z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy podatku od towarów i usług.
Odnosząc się do powyższego należy wskazać, że podatnik może korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie i według zasad określonych przepisami art. 113 ust. 1 lub ust. 9 ustawy, pod warunkiem, że nie wykonuje czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy.
W analizowanej sprawie istotny jest charakter opisanych czynności, które zamierza Pani wykonywać w ramach działalności gospodarczej, a który nie wskazuje aby zamierzała Pani świadczyć usługi doradcze.
Analizując opis sprawy należy stwierdzić, że profil Pani działalności gospodarczej, którą zamierza Pani prowadzić, a której zakres obejmuje sporządzanie wniosków o dofinansowanie ze środków krajowych oraz zagranicznych, w tym środków pochodzących z UE oraz sporządzenie wniosków o płatność nie obejmuje usług wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy. Ponadto, nie świadczy i nie zamierza Pani świadczyć usług doradczych oraz nie świadczy i zamierza Pani również świadczyć innych czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy. Zatem świadczenie ww. usług nie wyklucza możliwości zastosowania zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ustawy.
Skoro w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nie zamierza Pani świadczyć usług doradczych a wartość sprzedaży liczona z całej Pani działalności gospodarczej w roku podatkowym 2024 nie przekroczy kwoty 200 000 zł (bez podatku) w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, to uznać należy, że będzie mogła Pani korzystać ze zwolnienia podmiotowego. Co ważne, nie wykonywała Pani wcześniej działalności gospodarczej, nie utraciła Pani prawa do zwolnienia sprzedaży od podatku VAT i nie zrezygnowała Pani z tego zwolnienia.
W konsekwencji, Pani stanowisko, zgodnie z którym może Pani skorzystać ze zwolnienia podmiotowego w prowadzonej działalności gospodarczej opisanej we wniosku, na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy, należało uznać za nieprawidłowe.
Może Pani skorzystać ze zwolnienia podmiotowego dla świadczonych przez Panią usług, jednakże z uwagi na to, że zamierza Pani rozpocząć działalność w trakcie roku podatkowego 2024, to nie na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy lecz na podstawie art. 113 ust. 9 ustawy.
Należy jednak zaznaczyć, że jeżeli wartość sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 9 ustawy przekroczy w proporcji do okresu wykonywanej działalności gospodarczej kwotę 200 000 zł, to zwolnienie utraci moc począwszy od czynności, którą zostanie przekroczona ta kwota. Wskazania wymaga również, że utraci Pani prawo do zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 9 ustawy, w przypadku wykonania jakiejkolwiek czynności wymienionej w art. 113 ust. 13 ustawy.
Dodatkowe informacje
Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Ponosi Pani ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Panią w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right