Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 27 lutego 2024 r., sygn. III OSK 300/23

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Tamara Dziełakowska (spr.) Sędzia NSA Jerzy Stelmasiak Sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak po rozpoznaniu w dniu 27 lutego 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej żądania sędziego NSA Rafała Stasikowskiego o wyłączenie od orzekania w sprawie skargi kasacyjnej Gminy Ś. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 30 listopada 2022 r., sygn. akt II SA/Po 560/22 w sprawie ze skargi Gminy Ś. na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Wielkopolskiego z dnia (...) czerwca 2022 r. nr (...) w przedmiocie stwierdzenia nieważności zarządzenia w sprawie unieważnienia konkursu na stanowisko dyrektora szkoły postanawia: oddalić żądanie.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu wyrokiem z 30 listopada 2022 r., wydanym w sprawie o sygn. akt II SA/Po 560/22 oddalił skargę Gminy Środa Wielkopolska na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Wielkopolskiego z (...) czerwca 2022 r. w przedmiocie stwierdzenia nieważności zarządzenia w sprawie unieważnienia konkursu na stanowisko dyrektora szkoły.

Powyższy wyrok został zaskarżony przez Gminę skargą kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Jednym podniesionych w treści skargi zarzutów jest zarzut nieważności postępowania z uwagi na okoliczność, iż w składzie Sądu pierwszej instancji brała udział osoba powołana na urząd asesora sądowego na wniosek Krajowej Rady Sądownictwa ukształtowanej w trybie określonym przepisami ustawy z 8 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2018 poz. 3). Chodziło o asesora WSA Sebastiana Michalskiego, który został powołany na to stanowisko na mocy wniosku KRS zawartego w Uchwale nr 822/2020 z 27 października 2020 r. Tym samym, powołując się na treść art. 183 § 1 w zw. z art. 183 § 2 pkt. 4 ustawy 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2023, poz. 1634 ze zm.; dalej p.p.s.a.) zdaniem skarżącej kasacyjnie w sprawie zachodzi nieważność postępowania, brana pod rozwagę przez NSA z urzędu, ponieważ skład sądu orzekającego był sprzeczny z przepisami prawa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00