Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 2 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 114-KDIP4-1.4012.72.2024.2.AM
Dotyczy prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych dla inwestycji A i B oraz braku prawa do odliczenia podatku od wydatków dotyczących inwestycji C, realizowanych w ramach projektu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenie przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
16 lutego 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 lutego 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych dla inwestycji A i B oraz braku prawa do odliczenia podatku od wydatków dotyczących inwestycji C, realizowanych w ramach projektu pn. „(…)”.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 25 marca 2024 r. (wpływ 25 marca 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina (…) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT). Gmina złożyła wniosek o dofinansowanie projektu pt. „(…)” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 typu „(…)”, w ramach poddziałania 7.2 „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii”, w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich”.
Z tego tytułu Gmina (…) już na etapie składania wniosku o dofinansowanie zobowiązana była do oświadczenia, czy posiada/nie posiada prawo do odliczenia podatku od towarów i usług zapłaconego w związku z przyszłą inwestycją. Umowa o przyznaniu pomocy na realizację ww. operacji została podpisana z Samorządem Województwa (…) w dniu 25 kwietnia 2023 r. Realizację operacji przewidziano w terminie do 31 marca 2025 r. Zadanie to będzie podlegało dofinansowaniu ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 do wysokości 100% kosztów kwalifikowanych, pozostała część inwestycji zostanie pokryta ze środków własnych Gminy.
Inwestycja należy do zadań własnych gminy zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
Inwestycja będzie polegała na:
A.Budowie systemu kanalizacji zbiorczej dla ścieków komunalnych w miejscowości (…), w tym:
B.Przebudowie zbiorowego systemu zaopatrzenia w wodę w miejscowości (…);
C.Budowie oczyszczalni ścieków przy budynku użyteczności publicznej w miejscowości (…) (metodą (...).
W zakres inwestycji o symbolu A i B wchodzi: dokumentacja (kosztorys, projekt techniczny), roboty budowlane oraz nadzór inwestorski.
W zakres inwestycji o symbolu C wchodzi: dokumentacja (program funkcjonalno-użytkowy opracowany przed złożeniem wniosku o dofinansowanie operacji oraz dokumentacja techniczna w tym projekt i kosztorysy, która zostanie opracowana przez wybranego zgodnie z obowiązującymi przepisami wykonawcę na etapie realizacji operacji), roboty budowlane oraz nadzór inwestorski. Analiza efektywności obejmowała cały zakres operacji i opracowana została na podstawie umowy cywilno-prawnej, w związku z tym koszt ten nie zawiera podatku od towaru i usług.
W trakcie realizacji inwestycji dokumenty finansowe, w tym faktury za wykonanie robót budowlanych (dokumentujące poniesione wydatki w związku z realizowanym projektem) wystawiane będą na Gminę.
Pierwsze koszty związane z realizacją inwestycji poniesione zostały w 2022 r. i dotyczyły wykonania dokumentacji (kosztorys, projekt techniczny, analiza efektywności).
Zgodnie z umową o dofinansowanie operacji planowana data zakończenia realizacji inwestycji to marzec 2025 r. i w tym okresie Gmina będzie otrzymywała faktury VAT związane z realizacją przedmiotowego projektu. Gmina nie ma i nie zamierza wyodrębniać żadnych jednostek, którym powierzy majątek i zarządzanie nim.
Gmina będzie wykorzystywała efekty realizacji inwestycji oznaczonej symbolem A i B do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Po zakończeniu inwestycji, Gmina, jako zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług, będzie sama administrowała infrastrukturą kanalizacyjną i wodociągową, pobierała opłaty zawierające podatek od towarów i usług za pobór wody i odprowadzanie ścieków przez mieszkańców, wystawiała faktury VAT za świadczone usługi i uiszczała podatek należny. Gmina będzie więc dokonywała odpłatnego świadczenia usług z zakresu zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków komunalnych, co jest w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
Zgodnie bowiem z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Z art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT wynika, że przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej.
Nie każda jednak czynność stanowiąca dostawę towarów lub świadczenie usługi w rozumieniu art. 7 ust. 1 oraz art. 8 ust. 1 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika. Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy o VAT - podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Natomiast w przypadku inwestycji określonej symbolem C, Gmina nie będzie wykorzystywała efektów realizacji inwestycji do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Gmina przedmiotowy zakres inwestycji określony symbolem C będzie realizowała w ramach zadań własnych.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 i 15 ustawy o samorządzie gminnym do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, a w szczególności m.in. sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę oraz utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej. W związku z powyższym Gminie nie będzie przysługiwać prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupów nabywanych w ramach realizowanej inwestycji określonej symbolem C.
Uzupełnienie i doprecyzowanie zdarzenia przyszłego
Gmina będzie miała możliwość jednoznacznego i bezpośredniego przyporządkowania z całości wydatków poniesionych na realizację projektu pn. „(…)” kwot podatku naliczonego odrębnie do czynności związanych wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT oraz wyłącznie z czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT.
Gmina będzie miała możliwość jednoznacznego i bezpośredniego wydzielenia wydatków na poszczególne części ww. projektu tj.:
A.Budowę systemu kanalizacji zbiorczej dla ścieków komunalnych w miejscowości (…), w tym: budowę stacji (…) oraz budowę (…) sieci kanalizacyjnej;
B. Przebudowę zbiorowego systemu zaopatrzenia w wodę w miejscowości (…);
C. Budowę oczyszczalni ścieków przy budynku użyteczności publicznej w miejscowości (…).
Powstałą w ramach ww. inwestycji infrastrukturę oznaczoną symbolem A i B Gmina wykorzystywać będzie wyłącznie do świadczenia odpłatnych usług na rzecz mieszkańców, osób prowadzących działalność gospodarczą oraz przedsiębiorstw na podstawie umów cywilnoprawnych w ramach czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Ww. infrastruktura nie będzie wykorzystywana do czynności niepodlegających opodatkowaniu np. we własnych jednostkach organizacyjnych.
Pytania
1. Czy Gminie będzie przysługiwało prawo do obniżenia całej kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących wydatki na Inwestycję w części dotyczącej systemu kanalizacji zbiorczej dla ścieków komunalnych? (inwestycja oznaczona symbolem A)
2. Czy Gminie będzie przysługiwało prawo do obniżenia całej kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących wydatki na Inwestycję w części dotyczącej systemu zaopatrzenia w wodę? (inwestycja oznaczona symbolem B)
3. Czy Gminie będzie przysługiwało prawo do obniżenia całej kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących wydatki na Inwestycję w części dotyczącej budowy oczyszczalni ścieków przy budynku użyteczności publicznej? (inwestycja oznaczona symbolem C)
Państwa stanowisko w sprawie
Ad 1
Zdaniem Wnioskodawcy, stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Gminie przysługiwać będzie również prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy związane z budową systemu kanalizacji zbiorczej dla ścieków komunalnych w miejscowości (…), w tym: budową stacji (…) i budową (…) sieci kanalizacyjnej, ponieważ zakupy te służyć będą czynnościom opodatkowanym z tytułu świadczenia usług odprowadzania ścieków komunalnych.
Ad 2
Zdaniem Wnioskodawcy, stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Gminie przysługiwać będzie również prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy związane z przebudową zbiorowego systemu zaopatrzenia w wodę w miejscowości (…), ponieważ zakupy te służyć będą czynnościom opodatkowanym z tytułu świadczenia usług zaopatrzenia w wodę.
Ad 3
Zdaniem Gminy, nabycie towarów i usług w związku z realizacją inwestycji polegającej na budowie oczyszczalni ścieków przy budynku użyteczności publicznej nie daje w świetle art. 86 ust. 1, art. 87 ust. 1 oraz art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek VAT naliczony wynikający z faktur zakupu towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego przedsięwzięcia. Realizowana inwestycja nie będzie wykorzystywana przez Gminę na cele związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, wobec czego nie będzie miała związku ze sprzedażą opodatkowaną. Gmina przedmiotowy projekt będzie realizowała w ramach zadań własnych.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 i 15 ustawy o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 ze zm.) do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, a w szczególności m.in. sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę oraz utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.
W związku z powyższym Gminie nie będzie przysługiwać prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupów nabywanych w ramach realizowanej inwestycji.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361) – zwanej dalej „ustawą”:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje gdy:
- podatek odlicza podatnik podatku od towarów i usług,
- towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Warunkiem, który daje podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Podatnik nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od nabywanych towarów i usług, których nie będzie wykorzystywał do wykonywania czynności opodatkowanych (czyli będzie wykorzystywał do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi).
Art. 88 ustawy zawiera listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Tylko podatnik podatku od towarów i usług, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej ma prawo do odliczenia podatku.
Art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Organ władzy publicznej będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach:
- gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz
- gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach jego zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności:
- czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników,
- czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Rolę gminy szczegółowo określa ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.).
Art. 2 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:
Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
W myśl art. 7 ust. 1 pkt 3 i pkt 15 ustawy o samorządzie gminnym:
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy.
W szczególności zadania własne obejmują sprawy m.in.:
3) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz;
15) utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych.
Wskazali Państwo, że są zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Złożyli Państwo wniosek o dofinansowanie projektu pn. „(...) ”.
Faktury za wykonanie robót związanych z realizacją projektu będą wystawiane na Państwa.
Nie mają i nie zamierzają Państwo wyodrębniać żadnych jednostek, którym powierzą majątek i zarządzanie nim.
Będą Państwo mieli możliwość jednoznacznego i bezpośredniego przyporządkowania z całości wydatków poniesionych na realizację Projektu kwot podatku naliczonego odrębnie do czynności związanych wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT oraz wyłącznie z czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT.
Będą Państwo mieli także możliwość jednoznacznego i bezpośredniego wydzielenia wydatków na poszczególne części Projektu tj.:
A.Budowę systemu kanalizacji zbiorczej dla ścieków komunalnych w miejscowości (…), w tym: budowę stacji (…) oraz budowę (…) m sieci kanalizacyjnej;
B.Przebudowę zbiorowego systemu zaopatrzenia w wodę w miejscowości (…);
C.Budowę oczyszczalni ścieków przy budynku użyteczności publicznej w miejscowości (…).
Będą Państwo wykorzystywali efekty realizacji inwestycji oznaczonej symbolami A i B do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Infrastrukturę oznaczoną symbolami A i B będą Państwo wykorzystywali wyłącznie do świadczenia odpłatnych usług na rzecz mieszkańców, osób prowadzących działalność gospodarczą oraz przedsiębiorstw na podstawie umów cywilnoprawnych w ramach czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Ww. infrastruktura nie będzie wykorzystywana do czynności niepodlegających opodatkowaniu, np. w Państwa jednostkach organizacyjnych.
W zakresie inwestycji określonej symbolem C, nie będą Państwo wykorzystywali efektów realizacji inwestycji do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Inwestycję określoną symbolem C będą Państwo realizowali w ramach zadań własnych.
Mają Państwo wątpliwości odnośnie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących wydatki na Inwestycję w części dotyczącej systemu kanalizacji zbiorczej dla ścieków komunalnych (inwestycja oznaczona symbolem A), w części dotyczącej systemu zaopatrzenia w wodę (inwestycja oznaczona symbolem B) oraz w części dotyczącej budowy oczyszczalni ścieków przy budynku użyteczności publicznej (inwestycja oznaczona symbolem C).
Podstawowym warunkiem w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą opodatkowaną.
Wskazali Państwo, że będą wykorzystywali efekty realizacji inwestycji oznaczonej symbolami A i B do czynności opodatkowanych.
Będą Państwo mieli prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego (na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy) z faktur dokumentujących wydatki, które poniosą Państwo w ramach realizacji projektu pn. „(…)” w zakresie inwestycji określonych symbolami A i B. Prawo to będzie Państwu przysługiwało, o ile nie wystąpią przesłanki negatywne wymienione w art. 88 ustawy.
Wskazali Państwo, że nie będą wykorzystywać efektów realizacji inwestycji oznaczonej symbolem C do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Nie będą Państwo mieli prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego (na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy) z faktur dokumentujących wydatki, które poniosą Państwo w ramach realizacji projektu pn. „(…)” w zakresie inwestycji określonej symbolem C.
Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right