Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 stycznia 2022 r., sygn. VII SA/Wa 2285/21
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Grzegorz Rudnicki Sędziowie: WSA Tomasz Janeczko WSA Andrzej Siwek (spr.) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 20 stycznia 2022 r. sprawy ze skargi Zarządu Powiatu [...] na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] września 2021 r. znak [...] w przedmiocie nakazu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...] września 2021 r., znak: [...] Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego (dalej jako "GINB", "organ odwoławczy" "organ II instancji"), na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735, ze zm., dalej jako "k.p.a.") po rozpatrzeniu odwołania Zarządu Powiatu R. (dalej jako "strona skarżąca"), od decyzji Ł. Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego (dalej jako "organ I instancji" "ŁWINB") z dnia [...] kwietnia 2021 r., nr [...], nakazującej Zarządowi Powiatu R. usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości związanych z nieodpowiednim stanem technicznym wiaduktu drogowego, w km 42,168 linii kolejowej nr 4 (CMK) G. – Z., w ciągu drogi powiatowej [...] B.– P.– R., w miejscowości P. na działkach o nr ewid. [...], [...], [...], obręb P. w terminie do 30 czerwca 2022 r. - utrzymał decyzję I instancji w mocy.
Decyzja wydana zostało w następującym stanie faktycznym i prawnym:
Pismem z dnia 21 sierpnia 2020 r., uzupełnionym pismem z dnia 16 września 2020 r. P. S.A. z siedzibą w W., Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny poinformowała ŁWINB o nieodpowiednim stanie technicznym obiektów budowlanych usytuowanych nad linią kolejową nr 4 G.– Z., które w ocenie wnioskującej spółki stwarzają realne zagrożenie dla prowadzenia ruchu pociągów na linii kolejowej nr 4 oraz zwróciła się z wnioskiem o przeprowadzenie przez ŁWINB kontroli stanu technicznego m.in. wiaduktu drogowego, usytuowanego na działkach o nr ewid. [...], [...] i [...] obręb P., gm. B., pow. B., w km. 42,168 linii kolejowej nr 4 (w miejscowości P.), w ciągu drogi powiatowej [...] B. – K..