Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 9 lutego 2024 r., sygn. III OSK 610/23

Gmina, stosując się do art. 6r ust. 3a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, może ograniczyć ilość bioodpadów odbieranych u źródła tylko w sytuacji, kiedy równocześnie zostanie zapewnione ich przyjmowanie w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Sama zmiana uchwały rady gminy w zakresie ograniczenia ilości odbieranych bioodpadów nie jest wystarczająca do spełnienia tego warunku.

Teza od Redakcji

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Teresa Zyglewska (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Wojciech Jakimowicz Sędzia del. WSA Beata Jezielska Protokolant asystent sędziego Olga Libiszewska po rozpoznaniu w dniu 9 lutego 2024 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Rady Gminy [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 16 listopada 2022 r., sygn. akt II SA/Kr 895/22 w sprawie ze skargi K.P. na uchwałę nr [...] Rady Gminy [...] z dnia [...] 2022 r. w sprawie zmiany uchwały nr [...] Rady Gminy [...] z dnia [...] 2020 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych oddala skargę kasacyjną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00