Postanowienie WSA w Szczecinie z dnia 29 września 2023 r., sygn. II SA/Sz 604/23
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący asesor WSA Krzysztof Szydłowski po rozpoznaniu w dniu 29 września 2023 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi E. S. na uchwałę Rady Miejskiej w Polanowie Nr LXVI/383/23 z dnia 13 kwietnia 2023 r. w przedmiocie włączenia Przedszkola Gminnego w Polanowie w skład Zespołu Szkół Publicznych w Polanowie postanawia: odrzucić skargę
Uzasadnienie
E. S., zastępowana przez profesjonalnego pełnomocnika, pismem z dnia 25 maja 2023 r., na podstawie art. 3 § 2 pkt 5 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2023 r., poz. 1634 t.j.),zwanej dalej "p.p.s.a." w zw. z art. 101 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 40 t.j.), wniosła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie na uchwałę Rady Miejskiej w [...] z dnia [...] kwietnia 2023 r. w przedmiocie włączenia Przedszkola Gminnego w P. w skład Zespołu Szkół Publicznych w P. .
Zaskarżonej uchwale Skarżąca zarzuciła naruszenie przepisów, które mogło mieć istotny wpływ na wynik sprawy, tj.:
- art. 7 k.p.a. w zw. z art. 77 § 1 k.p.a. w zw. z art. 80 k.p.a. poprzez dowolną i ukierunkowaną rażąco jednostronnie, a nie swobodną i wszechstronną ocenę materiału dowodowego, a także poprzez błędne i niezgodne z prawdą obiektywną ustalenie stanu faktycznego prowadzące do bezzasadnego stwierdzenia, że (w szczególności):
włączenie przedszkola do zespołu jest celowe ze względów lokalizacyjnych oraz organizacyjno-administracyjnych, nie pogorszy warunków realizacji procesu dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawczego, korzystnie wpłynie na ofertę zespołu/ racjonalnie wykorzystanie pomieszczeń podczas, gdy w rzeczywistości przeprowadzone czynności nie pozwalają na powzięcie takich stanowczych konkluzji, zaś zaskarżona uchwała została podjęta w braku prawidłowego i wszechstronnego zbadania okoliczności sprawy i zasadności dokonywanego włączenia przedszkola w skład zespołu szkół;