Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 20 września 2023 r., sygn. III OSK 2180/22

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Olga Żurawska-Matusiak Sędziowie: Sędzia NSA Rafał Stasikowski (spr.) Sędzia del. WSA Kazimierz Bandarzewski po rozpoznaniu w dniu 20 września 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej P. M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 31 marca 2022 r., sygn. akt II SA/Wa 3272/21 w sprawie ze skargi P. M. na decyzję Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 30 lipca 2021 r., nr 3534/21 w przedmiocie zwolnienia ze służby oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 31 marca 2022 r., sygn. akt II SA/Wa 3272/21, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę P. M. na decyzję personalną Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z 30 lipca 2021 r., nr 3534/21,

w przedmiocie zwolnienia ze służby.

Wyrok zapadł w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych:

P. M. został przyjęty do służby w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym 1 sierpnia 2008 r. na stanowisko Inspektora w ówczesnym Zarządzie Operacji Regionalnych CBA w [...], zaś od 22 października 2020 r. pełnił służbę na stanowisku Starszy Agent w Wydziale VI Operacyjno-Śledczym Delegatury CBA w [...].

W dniu 28 października 2020 r. prokurator Prokuratury Rejonowej w Rawie Mazowieckiej, uwzględniając dane zebrane w sprawie o sygn. akt PR 1 Ds. 1578.2019, przedstawił ww. funkcjonariuszowi zarzut o to że: w okresie od 2 kwietnia 2019 r. do 27 kwietnia 2019 r., jako funkcjonariusz CBA, przekroczył swoje uprawnienia w ten sposób, że wbrew przepisom ustawy przetwarzał dane osobowe: dwóch osób o danych P. K., dwóch osób o danych M. K. w postaci ich dat urodzenia, adresów zamieszkania, numerów dokumentów tożsamości, stanu cywilnego, nadto przetwarzał dane dotyczące pojazdów mechanicznych o wskazanych numerach rejestracyjnych, pozyskując bez uprawnienia dane osobowe ww. osób i dane dotyczące ww. pojazdów za pośrednictwem innej osoby z Centralnej Ewidencji Ludności

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00