Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 29 czerwca 2023 r., sygn. III SA/Wa 489/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Ewa Izabela Fiedorowicz (sprawozdawca), Sędziowie asesor WSA Kamil Kowalewski, sędzia WSA Maciej Kurasz, Protokolant starszy sekretarz sądowy Michał Strzałkowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 czerwca 2023 r. sprawy ze skargi P. sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] grudnia 2022 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę.

Uzasadnienie

P. sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej: wnioskodawca, spółka lub skarżąca) wystąpiła o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:

- czy otrzymane przez nią 31 grudnia 2021 r. środki stanowiły jej przychód wolny od opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U.2020.1406 t.j., dalej: ustawa o CIT)

- czy ewentualne przyszłe zwroty z inwestycji otrzymywane przez spółkę będą stanowiły jej przychód wolny od opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o CIT.

W powyższym wniosku przedstawiono stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe, z którego wynikało, że K. Spółka Akcyjna (dalej: K.) podpisała w roku 2010 umowę ze Skarbem Państwa (Ministrem Rozwoju Regionalnego - obecnie Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (dalej: MFiPR) w sprawie realizacji projektu "Poprawa otoczenia biznesu i dostępu do finansowania małych i średnich przedsiębiorstw" w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (dalej: Projekt).

Środki na realizację Projektu zostały przekazane na rachunek powierniczy prowadzony na rzecz K. dedykowany do obsługi Projektu (dalej: rachunek powierniczy). Wypłata środków z rachunku powierniczego następowała na rachunek podstawowy K. na podstawie wniosku K. i zgody MFiPR. środki pochodzące z Projektu K. przeznaczał na udzielenie wsparcia finansowego funduszom kapitałowym w rozumieniu ustawy o Krajowym Funduszu Kapitałowym z 4 marca 2005 r. (dalej: ustawa o KFK), tj. na objęcie akcji, udziałów lub certyfikatów inwestycyjnych emitowanych przez te fundusze kapitałowe, zgodnie z właściwym rozporządzeniem wydanym na podstawie art. 14 ust. 2 ustawy (w zależności od daty udzielenia przez K. wsparcia finansowego funduszowi kapitałowemu zastosowanie ma Rozporządzenie z 2005 r. albo rozporządzenie z 2016 r.) (dalej: rozporządzenie). Zgodnie z umową z MFiPR, K. była zobowiązana do zapewnienia inwestowanym środkom charakteru rewolwingowego, tj. do ponownego ich przeznaczania na wsparcie funduszy kapitału podwyższonego ryzyka.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00