Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 22 listopada 2022 r., sygn. II SA/Bd 866/21

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Anna Klotz (spr.) Sędziowie sędzia WSA Jerzy Bortkiewicz sędzia WSA Grzegorz Saniewski po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 22 listopada 2022 r. sprawy ze skargi J. P., M. P. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] sierpnia 2019 r. nr [...] w przedmiocie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej 1. stwierdza, że zaskarżona decyzja została wydana z naruszeniem prawa, 2. zasądza od Wojewody [...] na rzecz skarżących J. P. i M. P. solidarnie kwotę 997 złotych (słownie: dziewięćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

II SA/Bd 866/21

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] marca 2019 r. nr [...], znak: [...], Starosta N. działając na podstawie art. 11a ust. 1, art. 11f ust. 1, art. 11i ust. 1, art. 12 ust. 1-4, 4 c-f ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. O szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity z 2018r. poz. 1474) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2018r. poz. 2096 ze zm.), zatwierdził projekt budowlany i udzielił zezwolenia na realizację inwestycji drogowej pod nazwą: "Rozbudowa skrzyżowania ulic: [...], [...], [...] i [...] w M".

W decyzji wskazano, że inwestycja obejmie rozbudowę skrzyżowania ulic: [...], [...], [...] i [...] w M. (od km 1+591,20 do km 1+784,20), natomiast łączna długość rozbudowywanych i remontowanych ulic wyniesie 0,38 km. Zakresowo dotyczyć będzie: drogi gminnej kl. L nr [...] - ul. [...], droga gminna kl. L nr [...] – ul. [...], drogi powiatowej kl. Z nr [...] - ul. [...] i droga powiatowej kl. Z nr [...] - [...]. Zaprojektowano skrzyżowanie typu "małe rondo" o średnicy 10 m wraz z pierścieniem szerokości 3,0 m, które będzie dawało możliwość przejazdu dla pojazdów wielkogabarytowych. Zgodnie z wprowadzeniem ograniczeń tonażu w centrum miasta, ograniczona będzie dostępność tonażu na kierunku rondo - ul. [...]. Całkowitej przebudowie ulegną wloty na nowe skrzyżowanie z wszystkich ulic. Przewidziano rozebranie całej nawierzchni i ułożenie nowej, dostosowanej do projektowanej geometrii. Odcinek ul. [...] od budynku nr [...] do końca zakresu opracowania zostanie wyremontowany. Na wlotach z każdego kierunku przewidziano wyspy rozdzielające ruch pojazdów. Na wlocie z ul. [...] dodatkowo zaprojektowano wyspę, która umożliwi przejazd pojazdów w ul. [...] z pominięciem ronda. Przejścia dla pieszych przewidziano na wlotach z ulic: [...], [...]. Natomiast na wlocie z ul. [...] nie przewidziano przejścia dla pieszych, a na wlocie z [...] będzie ono odsunięte. Wskazano, że zostanie zmieniony układ drogowy na [...]; zlikwidowany będzie wlot na ul. [...], a droga zostanie włączona nowym połączeniem w główny przebieg ulicy. Na końcu [...] zaprojektowano 3 stanowiska postojowe dla pojazdów osobowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00