Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 8 listopada 2022 r., sygn. III SA/Gl 635/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Herman, Sędziowie Sędzia WSA Marzanna Sałuda (spr.), Asesor WSA Aleksandra Żmudzińska, Protokolant Monika Rał, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 listopada 2022 r. sprawy ze skargi L. B. na uchwałę Rady Gminy Miedźna z dnia 29 czerwca 2022 r. nr XLVIII/348/2022 w przedmiocie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi L. B. – dalej strona, skarżący – jest uchwała Nr XLVIII/348/2022 Rady Gminy Miedźna z dnia 29.06.2022 r. w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

Stan sprawy jest następujący;

Rada Gminy Miedźna uchwałą NR XLVIII/348/2022 z 29.06.2022 r. działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 24k ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 24h ust. 5a ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym – dalej usg - (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 559 z późn. zm.), art. 383 §1 pkt 7 i § 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy – dalej kw. (t. j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1319 z późn.zm.) stwierdziła wygaśnięcie mandatu radnego Rady Gminy Miedźna L. B. wybranego w okręgu wyborczym nr 10 z powodu niezłożenia w ustawowym terminie oświadczenia majątkowego dot. stanu majątku na dzień 31.12.2021 roku.( § 1). W § 2. zobowiązała Przewodniczącego Rady Gminy Miedźna do przesłania uchwały Wojewodzie Śląskiemu, Komisarzowi Wyborczemu oraz doręczenia jej radnemu L. B. W § 3 wskazano, iż uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

W uzasadnieniu uchwały Rada wskazała, iż skarżący w wyniku wyborów, które odbyły się w dniu 22.10.2018 r. został wybrany radnym Rady Gminy Miedźna. Zgodnie art. 24h ust. 1 i ust. 4 usg radny jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT) za rok poprzedni i jego korektą w dwóch egzemplarzach, przewodniczącemu rady gminy w terminie do 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego. Zaznaczyła, iż termin powyżej określony nie został przez radnego dotrzymany.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00