Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 28 października 2022 r., sygn. III SA/Wa 642/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Hanna Filipczyk, Sędziowie sędzia WSA Anna Zaorska, sędzia WSA Katarzyna Owsiak (sprawozdawca), po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 28 października 2022 r. sprawy ze skargi K. Sp. z.o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 5 stycznia 2022 r. nr 0114-KDIP4-3.4012.661.2021.2.DS w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę

Uzasadnienie

1. Postępowanie przed Dyrektorem Krajowej Informacji Skarbowej

1.1. Przedmiotem skargi jest interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: DKIS/organ) z dnia [...] stycznia 2022 r. w zakresie podatku od towarów i usług, wydana na wniosek K. sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca/Skarżąca/Spółka) z dnia 22 września 2021 r.

1.2. We wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej Wnioskodawca przedstawił następujący stan faktyczny:

Spółka świadczy usługi pośrednictwa w odzyskaniu prowizji bankowej naliczonej w związku z zadłużeniem kredytowym i pożyczkowym w instytucjach finansowych. Spółka przekazuje klientowi kontakt do wyspecjalizowanej kancelarii, która dochodzić będzie na jego rzecz wierzytelności wobec instytucji finansowej. Klient kontaktuje się ze Spółką poprzez osobistą wizytę w biurze, za pośrednictwem telekonferencji lub telefonicznie. W czasie spotkania z klientem zadaniem pracowników Wnioskodawcy jest przekazanie informacji o treści wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 11 września 2019 r. i wynikających z niego obowiązkach instytucji finansowych wobec kredytobiorców w formie uprzednio przygotowanej broszury lub ustnie. Nadto, pracownicy informują o zakresie usług Spółki i przekazują instrukcję pozyskania raportu z Biura Informacji Kredytowej. Osoby zatrudnione przez Spółkę pracują z wykorzystaniem będących jego własnością telefonów, udostępnionych pracownikom lub w czasie spotkań osobistych z klientami w biurze Spółki. W przypadku zainteresowania klienta w skorzystaniu z usług Spółki, upoważnieni pracownicy podpisują z nim umowę. Zawarcie umowy jest również możliwe on-line, z wykorzystaniem podpisu elektronicznego (niecertyfikowanego) firmy A.. Pracownicy Wnioskodawcy posiadają wieloletnie doświadczenie z zakresu bankowości, co stanowi o wartości usług świadczonych na rzecz klienta. Spółka świadczy usługi pośrednictwa w odzyskaniu prowizji bankowej, jednak nie uczestniczy bezpośrednio w procesie dochodzenia roszczeń (windykacji). Usługę odzyskania prowizji bankowej wykonują wyspecjalizowane kancelarie prawne, w oparciu o odrębne pełnomocnictwo do reprezentacji oraz upoważnienie do udzielenia radcy prawnemu informacji przez instytucję finansową zgodnie z art. 104 ustawy prawo bankowe. Decyzja o wyborze pełnomocnika należy do klienta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00