Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Olsztynie z dnia 27 października 2022 r., sygn. II SA/Ol 514/22

Dnia 27 października 2022 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Katarzyna Matczak Sędziowie sędzia WSA Bogusław Jażdżyk (spr.) sędzia WSA Piotr Chybicki Protokolant specjalista Wojciech Grabowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 października 2022 roku sprawy ze skargi D. D. i E. D. na uchwałę Rady Gminy Dywity z dnia 27 maja 2022 roku nr XXXVII/351/22 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębie geodezyjnym Sętal, gmina Dywity – etap 1. postanawia - odrzucić skargę.

Uzasadnienie

E. D. i D. D. (dalej jako: skarżący), powołując się na art. 101 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 559 ze zm., dalej jako: u.s.g.), wnieśli do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie skargę na uchwałę Rady Gminy Dywity nr XXXVII/351/22 z dnia 27 maja 2022 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębie geodezyjnym Sętal, gmina Dywity etap I.

Zaskarżonej uchwale skarżący zarzucili naruszenie przepisów prawa materialnego, mianowicie:

I. art. 9 ust. 4 w zw. z art. 20 ust. 1, art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503; dalej jako: u.p.z.p.) polegające na naruszeniu ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy przyjętego przez Radę Gminy Dywity w zakresie przeznaczenia terenu, na którym znajdują się działki (...) oraz (...), tj. ustaleniu dla terenu oznaczonego symbolem 1U/MN zabudowy usługowo-mieszkaniowej, pomimo faktu, że w Studium ww. teren został oznaczony jako strefa umiarkowanego rozwoju, przewidziana do rozwoju funkcji rolnej, turystycznej i mieszkaniowej.

II. art. 1 ust. 2 pkt 2 i 3, art. 15 ust. 2 pkt 2, 3 i 3a u.p.z.p. w zw. z art. 5 i 6 Europejskiej Konwencji Krajobrazowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 14, poz. 98), art. 2 ust. 1 pkt 1-7, art. 3 pkt 1, art. 5 pkt 8 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 916)., art. 71 ust. 3, art. 72 ust. 1 pkt 5 w zw. z art. 72 ust. 5, art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 ze zm.). - poprzez nie respektowanie powołanych przepisów prawa odnoszących się do ochrony krajobrazu zezwalając na zabudowę usługowo-mieszkalną na obszarze cennym pod względem przyrodniczym i krajobrazowym, przez co ustalenia planu nie zapewniają zachowania tychże cennych walorów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00