Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 22 września 2022 r., sygn. I FSK 1472/19

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zbigniew Łoboda (spr.), Sędzia NSA Ryszard Pęk, Sędzia WSA del. Maja Chodacka, po rozpoznaniu w dniu 22 września 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 29 marca 2019 r. sygn. akt III SA/Gl 109/19 w sprawie ze skargi Gminy Miasta C. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 3 grudnia 2018 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 29 marca 2019 r., sygn. akt III SA/Gl 109/19, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach, po rozpoznaniu sprawy ze skargi Gminy Miasto C. na interpretacje indywidulaną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 3 grudnia 2018 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług, na podstawie art. 146 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2022 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2018 r., poz. 1302 ze zm.), dalej – "p.p.s.a.", uchylił zaskarżoną interpretacje indywidualną.

Z uzasadnienia wyroku wynika, że Gmina Miasto C. wystąpiła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z wnioskiem w wydanie indywidulanej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług. Przedmiotem wystąpienia Gminy było uzyskanie od organu informacji co do wyłączenia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług, w świetle przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, z późn. zm.), dalej jako "u.p.t.u"., opłat za pobyt w ośrodkach wsparcia, mieszkaniach chronionych, domach pomocy społecznej, opłat wnoszonych przez biologicznych rodziców za pobyt dzieci w pieczy zastępczej, a także opłat pobieranych przez MOPS na podstawie porozumień od innych jednostek samorządu terytorialnego.

W treści wniosku Gmina przedstawiła w szczególności, że jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT i od 1 stycznia 2017 r. dokonuje scentralizowanych rozliczeń w zakresie tego podatku, wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi, a w tym jednostką budżetową – Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej (w skrócie – "MOPS"). Wnioskodawca wskazał, że jednostka ta działając na podstawie właściwych przepisów, realizuje zadania wynikające z art. 17 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2017 r., poz. 1769 ze zm.), dalej - u.p.s.", przypisane Gminie, to jest:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00