Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 24 stycznia 2024 r., sygn. III SA/Gl 579/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz, Sędzia WSA Barbara Orzepowska-Kyć (spr.), Sędzia WSA Barbara Brandys-Kmiecik, Protokolant Referent Magdalena Janik, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 stycznia 2024 r. sprawy ze skargi L. Z. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Katowicach z dnia 30 maja 2023 r. nr 2401-IOA.4105.5.2023.BS w przedmiocie podatku akcyzowego za październik 2006 r. oddala skargę.

Uzasadnienie

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Katowicach (dalej: DIAS) decyzją z 30 maja 2023 r. nr 2401-IOA.4105.5.2023.BS, po rozpoznaniu odwołania L. Z. (dalej: strona, skarżąca) utrzymał w mocy własną decyzję z 5 stycznia 2023 r. numer [...]:

- uchylającą w całości decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z 21 lipca 2010 r. nr [...] określającą zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym za październik 2006 r. w kwocie 668.322,00zł i uchylającą w całości decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w C. z 17 marca 2010 r. nr [...] i określającą zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym za miesiąc październik 2006 r. w wysokości 590.797,00 zł,

- uchylającą w całości decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w C. z 17 marca 2010 r. nr [...] określającą zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym za październik 2006 r. w wysokości 590.797,00 zł,

- określającą wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za październik 2006 r. w wysokości 557.378,00 zł.

W podstawie prawnej decyzji przywołał art. 233 § 1 pkt 1, art. 240 § 1 pkt 8 oraz art. 13 § 1 pkt 2c ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm., dalej: O.p.) oraz przepisy ustawy z 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. nr 29, poz. 257 ze zm., dalej: u.p.a.).

Z akt administracyjnych wynika, że w trakcie kontroli, której przedmiotem była prawidłowość rozliczenia podatku akcyzowego z budżetem państwa w zakresie obrotu i sposobu wykorzystania oleju opałowego za okres od 1 stycznia 2006 r. do 31 grudnia 2006 r., poddano analizie oświadczenia o przeznaczeniu sprzedawanego oleju opałowego. W jej wyniku stwierdzono, że niektóre oświadczenia były nieprawidłowe, tzn. były one niekompletne, zawierały deklaracje zużycia oleju opałowego na cele inne niż opałowe, były podpisane przez inne osoby, niż osoby nabywające bądź dotyczyły innych ilości oleju opałowego niż wynikające z dokumentów sprzedaży, lub było ich brak. Kontrola została zakończona protokołem kontroli z 28 kwietnia 2008 r., w którym organ stwierdził, że w przypadku 141 transakcji sprzedaży oleju opałowego wystąpiły uchybienia w zakresie realizacji obowiązków ciążących na sprzedawcy - § 4 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. nr 87 z 2004 r., poz. 825 ze zm., dalej także: rozp. w sprawie obniżenia stawek), które polegały na tym, że:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00