Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 16 stycznia 2024 r., sygn. I SAB/Op 6/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Judecki (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Elżbieta Kmiecik Asesor sądowy WSA Remigiusz Mazur po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 16 stycznia 2024 r. sprawy ze skargi A. B. na bezczynność i przewlekłe prowadzenie postępowania przez Komendanta Powiatowego Policji w Kluczborku w przedmiocie wydania zaświadczenia potwierdzającego pełnienie służby w warunkach szczególnie zagrażających życiu i zdrowiu 1) odrzuca skargę w zakresie zobowiązania Komendanta Powiatowego Policji w Kluczborku do załatwienia wniosku z dnia 23 lutego 2023 r. o wydanie zaświadczenia za lata: 2019, 2020 i 2021, 2) umarza postępowanie w zakresie zobowiązania Komendanta Powiatowego Policji w Kluczborku do załatwienia wniosku z dnia 23 lutego 2023 r. o wydanie zaświadczenia za lata: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 i 2022, 3) stwierdza, że Komendant Powiatowy Policji w Kluczborku dopuścił się bezczynności i przewlekłego prowadzenia postępowania, 4) stwierdza, że bezczynność i przewlekłe prowadzenie postępowania nie miały miejsca z rażącym naruszeniem prawa, 5) oddala dalej idącą skargę, 6) zasądza od Komendanta Powiatowego Policji w Kluczborku na rzecz skarżącego kwotę 100 (sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

A. B. (dalej także jako: "strona", "skarżący") wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu skargę na bezczynność i przewlekłe prowadzenie postępowania przez Komendanta Powiatowego Policji w Kluczborku (dalej także jako: "organ", "Komendant Powiatowy") w przedmiocie wydania zaświadczenia za lata 2005 – 2022 potwierdzającego okresy służby skarżącego, pełnionej w szczególnych warunkach zagrażających życiu i zdrowiu, uzasadniających podwyższenie jego emerytury.

Na podstawie akt niniejszej sprawy Sąd ustalił następujący stan faktyczny.

Pismem z dnia 23 lutego 2023 r., które wpłynęło do Komendanta Powiatowego w dniu 24 lutego 2023 r., powołując się na przepisy ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (obecnie: Dz. U. z 2022 r. poz. 1626, z późn. zm. – dalej jako: "ustawa") i § 4 pkt 1 rozporządzenia z dnia 4 maja 2005 r. w sprawie szczegółowych warunków podwyższania emerytur funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1611 – dalej jako: "Rozporządzenie") strona zwróciła się z wnioskiem o wydanie zaświadczenia za lata 2005 – 2022 potwierdzającego okresy jej służby, pełnionej w szczególnych warunkach zagrażających życiu i zdrowiu, uzasadniających podwyższenie jej emerytury o 0,5 % podstawy wymiaru za każdy rok służby. Jednocześnie wskazała w tym piśmie zdarzenia, które - w jej ocenie - spełniają kryteria do uznania ich jako czynności, o których mowa § 4 pkt 1 Rozporządzenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00