Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 25 sierpnia 2022 r., sygn. I FSK 545/19

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Roman Wiatrowski, Sędzia NSA Ryszard Pęk, Sędzia WSA del. Alojzy Skrodzki (spr.), po rozpoznaniu w dniu 25 sierpnia 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 21 listopada 2018 r. sygn. akt III SA/Gl 661/18 w sprawie ze skargi Gminy S. na indywidualną interpretację Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 23 marca 2018 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

1. Wyrok Sądu I instancji i przedstawiony przez ten Sąd tok postępowania przed organem.

1.1. Wyrokiem z 21 listopada 2018 r., sygn. akt III SA/Gl 661/18, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach uchylił wydaną wobec Gminy S. (dalej jako: "Gmina") interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 23 marca 2018 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług.

1.2. Przedstawiając stan faktyczny sprawy Sąd I instancji podał, że we wniosku o wydanie tej interpretacji Gmina wskazała, iż uwzględniona została, na jej wniosek, w wykazie projektów zidentyfikowanych w ramach trybu pozakonkursowego, jako podmiot realizujący projekt pod nazwą: "Z. [...] - Rewitalizacja obszaru funkcjonowania doliny rzeki P. i B. przez rozwój terenów zielonych – Utworzenie Parku Bioróżnorodności w S.". Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W związku z planowanym otwarciem postępowania przetargowego, w którym Gmina wystąpi jako zamawiający, konieczne jest ustalenie stawki podatku od towarów i usług właściwej dla prac będących przedmiotem zadania. Gmina podała, że głównym celem tego zadania jest rewitalizacja terenów zielonych, poprawa bioróżnorodności i udostępnienie terenów społeczeństwu. Projekt stanowi nierozerwalną całość architektoniczną, wszystkie zaplanowane prace, w tym w szczególności budowlane, związane z infrastrukturą techniczną, drogową, rekreacyjną i edukacyjną, mają wpływ na rewitalizację tego terenu, wykonywane będą przez tego samego wykonawcę, który będzie wyłoniony w drodze przetargu publicznego, będzie wykonywać prace w ramach jednej umowy (jeden podmiot bądź konsorcjum firm). Gmina wskazała, iż większość usług będących przedmiotem projektu i nabywanych przez nią w ramach zamówienia publicznego mieści się w klasyfikacji PKWiU 81.30.10.0 jako "Usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni". Niemniej niektóre z prac wchodzących w zakres realizacji projektu nie są objęte tym grupowaniem, jednak aby cały teren parku mógł zaistnieć jako jedna spójna całość i realizować cele projektu, niezbędne jest wykonanie wszystkich czynności opisanych w studium wykonalności w tym samym czasie i w ramach jednej umowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00