Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Trybunału (czwarta izba) z dnia 7 marca 2024 r. Roheline Kogukond MTÜ i in. przeciwko Keskkonnaagentuur., sygn. C-234/22

Artykuł 2 pkt 1 lit. a) dyrektywy 2003/4/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2003 r. w sprawie publicznego dostępu do informacji dotyczących środowiska i uchylającej dyrektywę Rady 90/313/EWGnależy interpretować w ten sposób, że:współrzędne lokalizacyjne stałych obszarów obserwacyjnych służących do okresowego gromadzenia danych w celu sporządzenia krajowej statystycznej inwentaryzacji lasów stanowią, wraz z danymi zebranymi z tych obszarów obserwacyjnych, z którymi są nierozerwalnie związane, informacje o środowisku w rozumieniu tego przepisu.Artykuł 4 dyrektywy 2003/4należy interpretować w ten sposób, że:współrzędne lokalizacyjne stałych obszarów obserwacyjnych służących do okresowego gromadzenia danych w celu sporządzenia krajowej statystycznej inwentaryzacji lasów nie stanowią materiału będącego w trakcie opracowywania lub nieukończonych dokumentów lub danych w rozumieniu art. 4 ust. 1 akapit pierwszy lit. d) czy też, w żadnym razie, informacji o środowisku, których ujawnienie mogłoby negatywnie wpłynąć na poufność obrad organów władzy publicznej, w rozumieniu art. 4 ust. 2 akapit pierwszy lit. a);obniżenie wiarygodności danych służących za podstawę sporządzenia takiej inwentaryzacji lasów wynikające z ujawnienia tych współrzędnych może negatywnie wpłynąć na stosunki międzynarodowe w rozumieniu art. 4 ust. 2 akapit pierwszy lit. b) lub na ochronę środowiska, którego dotyczą żądane informacje, w rozumieniu art. 4 ust. 2 akapit pierwszy lit. h), pod warunkiem że takie ryzyko da się w rozsądny sposób przewidzieć i że nie jest ono czysto hipotetyczne.Artykuł 8 ust. 1 dyrektywy 2003/4należy interpretować w ten sposób, że:organ administracyjny nie może odmówić publicznego ujawnienia współrzędnych lokalizacyjnych stałych obszarów obserwacyjnych służących do sporządzenia krajowej statystycznej inwentaryzacji lasów wyłącznie na podstawie tego przepisu.Motyw 21 dyrektywy 2003/4należy interpretować w ten sposób, że:nie może on stanowić autonomicznej podstawy prawnej do publicznego udostępniania współrzędnych lokalizacyjnych stałych obszarów obserwacyjnych służących do gromadzenia danych w celu sporządzenia krajowej statystycznej inwentaryzacji lasów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00