Roczna informacja dla uczestnika PPK do 29 lutego
Do końca lutego instytucja finansowa, która prowadzi rachunek PPK (fundusz inwestycyjny, fundusz emerytalny albo zakład ubezpieczeń), ma obowiązek przekazać uczestnikowi roczną informację o wysokości środków zgromadzonych na jego rachunku PPK. Co zawiera informacja i w jakiej formie należy ją przekazać?
informacja o wysokości środków, to jedna z trzech informacji, którą zgodnie z ustawą o PPK instytucja finansowa ma obowiązek przekazać uczestnikowi PPK.
Po przystąpieniu do programu, uczestnik dostaje informację o zawarciu dla niego umowy o prowadzenie PPK („zapisaniu go” do PPK), a w pierwszym kwartale roku kalendarzowego, w którym osiągnie 60. rok życia - informację o warunkach, na jakich może wypłacić środki z PPK.
Informacja ta powinna zawierać także dane dotyczące wysokości wpłat dokonanych na rachunek uczestnika PPK oraz innych transakcji zrealizowanych na rachunku PPK uczestnika w poprzednim roku kalendarzowym.
informacja roczna jest przekazywana w postaci elektronicznej, pozwalającej na utrwalenie jej treści na trwałym nośniku. Jednak - na wniosek uczestnika PPK - instytucja finansowa przekaże mu ją w postaci papierowej, czyli tradycyjnym listem.
Stan środków na rachunku PPK i historię transakcji można sprawdzić w dowolnym momencie, logując się do systemów informatycznych instytucji finansowych, które prowadzą PPK. Uczestnik PPK może sprawdzić stan oszczędności - na wszystkich swoich rachunkach PPK, w jednym miejscu - logując się do serwisu MojePPK.
Źródło: www.mojeppk.pl
Zobacz również:
Składki na pracownicze plany kapitałowe (PPK) w 2024 r. >>>
Obowiązkowe świadczenia i wypłaty dla pracowników w 2024 r. >>>