Orzeczenie
Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 23 marca 2022 r., sygn. II SA/Po 889/21
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jan Szuma Sędziowie Sędzia WSA Aleksandra Kiersnowska - Tylewicz Asesor WSA Paweł Daniel (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 23 marca 2022 r. sprawy ze skargi Ł. D. na decyzję Rektora Uniwersytetu [...] z dnia [...] października 2021 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyjęcia na studia oddala skargę
Uzasadnienie
UZASADANIENIE
Ł. D. (dalej również jako: "skarżący") wprowadził w Systemie Internetowej Rekrutacji [...] za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej wyniki egzaminu maturalnego w postępowaniu w sprawie przyjęcia na studia stacjonarne pierwszego stopnia, profil ogólnoakademicki, kierunek Chemia w Uniwersytecie [...] (dalej również jako: "U[...]") w roku akademickim [...].
Decyzją z dnia [...] października 2021 r., nr [...] (doręczoną za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w dniu [...] października 2021 r.) Komisja Rekrutacyjna U[...] odmówiła przyjęcia skarżącego na studia. W uzasadnieniu wskazano, że elementem postępowania kwalifikacyjnego, któremu podlegał skarżący, były wyniki na świadectwie dojrzałości, za które skarżący uzyskał łączną liczbę 34,20 punktów, która nie kwalifikowała go do przyjęcia na studia. Podniesiono, że wymagana liczba punktów kwalifikująca do przyjęcia na studia wynosiła 35,00 punktów, dlatego decyzja o odmowie przyjęcia skarżącego na studia wynikała z nieuzyskania wystarczającej liczby punktów wymaganej do przyjęcia na studia.
Pismem wniesionym w Systemie Internetowej Rekrutacji [...] za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w dniu [...] października 2021 r. skarżący złożył odwołanie od decyzji Komisji Rekrutacyjnej U[...] z dnia [...] października 2021 r., nr [...] W uzasadnieniu skarżący wskazał, że osoba, której odmówiono przyjęcia na studia, powinna mieć jasność zarówno co do kryteriów przyjęcia na studia, jak i zasad obliczania punktów w postępowaniu w przedmiocie przyjęcia na studia, co decyduje o możliwości przyjęcia na studia. Skarżący wskazał również, że podkomisja rekrutacyjna nie wskazała przed zakończeniem postępowania w sprawie przyjęcia na studia progu punktowego, który według niej zapewniałby odpowiednią jakość kształcenia, wobec czego działanie podkomisji rekrutacyjnej miało charakter arbitralny.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right