Jak przebiega procedura przeniesienia środków trwałych z jednej spółki do drugiej
PROBLEM
Mam pytanie dotyczące procedury przeniesienia środków trwałych z jednej spółki do drugiej w ramach przekazania zorganizowanej części przedsiębiorstwa bez różnic w wartościach bilansowych. Rozumiem, że w jednej spółce środki trwałe przenoszone trzeba zlikwidować, co oznacza konieczność utworzenia dla każdego środka trwałego dokumentu LT. Natomiast czy w spółce przejmującej konieczne jest utworzenie dla każdego środka trwałego odpowiednich OT? Mamy opcję przekazania tysięcy pozycji do modułu Środków Trwałych, ale czy można je wprowadzić zbiorczo na konta księgowe jedną kwotą, czy też konieczne jest wprowadzenie poszczególnych OT? Czy w spółce przejmującej należy wprowadzić jedynie wartość netto środków trwałych, czy też wymagane jest uwzględnienie wartości początkowej i dotychczasowych umorzeń na kontach księgowych?