Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 3 lutego 2022 r., sygn. III SA/Po 1036/21

Dnia 3 lutego 2022 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Walentyna Długaszewska Sędzia WSA Marek Sachajko Asesor WSA Piotr Ławrynowicz (spr.) Protokolant: st. sekr. sąd. Sławomir Rajczak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 lutego 2022 roku przy udziale sprawy ze skargi M. M. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] kwietnia 2021 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia powstania obowiązku zapłaty opłaty paliwowej i określenie jej wysokości za poszczególne miesiące od stycznia do października 2016 r. oddala skargę

Uzasadnienie

Wobec wydania przez Naczelnika Urzędu Skarbowego Poznań – Nowe Miasto (dalej: Naczelnik USP) w dniu 8 października 2020 r. decyzji nr [...] określającej M. M. prowadzącemu działalność gospodarczą pod firmą M. zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za okres od 1 stycznia do 31 października 2016 r. na łączną kwotę 345.024,00 zł (za I 2016 r. – w wys. 26.955 zł, za II 2016 r. – 44.925 zł, za III 2016 r. – 44.925 zł, za IV 2016 r. – 53.910 zł, za V 2016 r. – 44.925 zł, za VI 2016 r. – 35.940 zł, za VII 2016 r. – 21.564 zł, za VIII 2016 r. 21.564 zł, za IX 2016 r. – 44.925 zł i za X 2016 r. – 5.391 zł) ten sam organ postanowieniem z 16 grudnia 2020 r. nr [...] wszczął z urzędu wobec M. M. (M. ) postępowanie podatkowe w sprawie określenia należnej kwoty opłaty paliwowej za okres od 1 stycznia do 31 października 2016 r.

Następnie organ postanowieniem z 18 stycznia 2021 r. wyznaczył stronie 7-dniowy termin do wypowiedzenia się w sprawie materiału dowodowego zebranego w toku postępowania.

M. M. w piśmie z 26 lutego 2021 r. wskazał, iż nie rozumie, dlaczego decyzje administracyjne zostają wydane na podstawie faktur, które zostały uznane przez Urzędu Celno-Skarbowego w Szczecinie za nierzetelne. Wyjaśnił, że dokumentacja ta została usunięta z rejestrów jego firmy, więc nie może stanowić dowodu w żadnym postępowaniu. Przedstawił zestawienie rejestrów swej firmy. Dalej podał, że na podstawie decyzji Naczelnika Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego (dalej: Naczelnik ZUCS) z 25 kwietnia 2019 r. został zapłacony podatek VAT 7 wraz z odsetkami oraz zrobione korekty deklaracji podatku dochodowego, które usunęły z jego dokumentacji puste faktury firmy B. . Również zapłacony został podatek dochodowy z odsetkami. Z swej dokumentacji usunął wszystkie faktury związane z firmą B., w dowód czego załączył dokumentację. Wskazał, iż żeby można było naliczyć podatek to faktury powinny być w ewidencji. Kontrola w jego firmie nie wykazała żadnych nieprawidłowości. Zakwestionował również zeznania S. A., wobec którego prowadzono wiele postępowań. Podkreślił, że nie miał nigdy konfliktu z prawem, a jego firma co miesiąc płaci podatek VAT na poziomie 20-30 tys. zł. Na spłatę zaś podatku VAT i podatku dochodowego powstałego w wyniku nierzetelnych faktur B. musiał wziąć kredyty, które nadal spłaca. M. M. wskazał, że organ, aby naliczyć opłatę paliwową powinien opierać się na rzetelnych informacjach o tym, kto dostarczał paliwo bez akcyzy, w jakim czasie, w jakich ilościach. Domysły nie powinny być podstawą do jej obliczenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00