E-doręczenia najwcześniej od 30 marca 2024 r.
Sejm przyjął poselski projekt nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych, który wydłuża termin wejścia w życie obowiązku stosowania e-doręczeń. Nowelizacja zakłada, że termin ten nie może być wcześniejszy niż 31 marca 2024 r. i późniejszy niż 1 stycznia 2025 r.
W listopadzie Minister Cyfryzacji zdecydował o przesunięciu terminu wdrożenia e-Doręczeń dla podmiotów publicznych (wskazanych w ustawie) oraz wykonujących wolne zawody z 10 na 30 grudnia 2023 r. (Dz. U. poz. 2540).
Zmiana terminu to odpowiedź na liczne wnioski organizacji zrzeszających podmioty publiczne i zawody zaufania publicznego o więcej czasu na wdrożenie nowego rozwiązania oraz przygotowanie wewnętrznych regulacji dotyczących obiegu korespondencji.
Obecnie do 30 grudnia 2023 roku do posiadania adresu elektronicznego do doręczeń, wpisanego do bazy adresów elektronicznych oraz powiązanego z usługą publiczną doręczenia elektronicznego zobowiązane są nie tylko podmioty publiczne wskazane w ustawie, ale również:
- podmioty niepubliczne wpisywane do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) od 30 grudnia 2023 roku,
- osoby wykonujące zawody zaufania publicznego (adwokat, notariusz, radca prawny, doradca podatkowy, doradca restrukturyzacyjny, rzecznik patentowy)
Podczas wczorajszego posiedzenia Sejmu, posłowie przyjęli nowelizację ustawy o doręczeniach elektronicznych, która wydłuża termin na utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych. Nowelizacja wprowadza zmiany m. in. w art. 155 ust. 11 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 285), który określa termin dla Ministra Cyfryzacji jaki powinien zawierać komunikat wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających korzystanie z usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
Termin określony w komunikacie nie może być wcześniejszy niż dzień 30 marca 2024 r. i późniejszy niż dzień 1 stycznia 2025 r.
Zobacz również: e-Doręczenia dla przedsiębiorców równoważne z listem poleconym >>>