Porada
Czy księgowa zatrudniona na umowę o pracę może ponosić odpowiedzialność odszkodowawczą wobec klienta biura rachunkowego w sytuacji niewypłacalności biura
PROBLEM
Zawarłam umowę o pracę z biurem rachunkowym, na stanowisko samodzielnej księgowej. Obsługiwałam jednego z większych klientów. Ten klient przywoził mi dokumentację papierowo, było to bardzo dużo różnych faktur, umów w języku obcym wraz z tłumaczeniami przysięgłymi, dokumentacja projektowa, masa różnych dokumentów. Klient to osoba bardzo skrupulatna, dokumenty były opisane i przekazywane mi osobiście na podstawie protokołu, który ja podpisywałam (moje imię i nazwisko było wymienione nawet w treści protokołu). Niestety zdarzył mi się dosyć niefortunny przypadek. Położyłam dokumenty klienta przy swoim starym prywatnym laptopie, który zostawiłam włączony na czas aktualizacji oprogramowania. Ponieważ zostało zostało zablokowane chłodzenie komputera nastąpił samozapłon w wyniku czego spłonęły również w dużej części dokumenty klienta.
Po pewnym czasie dowiedziałam się o trudnej sytuacji finansowej biura, w którym pracuję, i spodziewanej jego upadłości. Klient zwrócił się o zwrot dokumentów. Gdy dowiedział się o ich utracie, zapowiedział, że będę musiała pokryć wszelkie szkody, w tym koszt odtworzenia dokumentacji. Ta dokumentacja jest mu potrzebna m.in. w sprawie sądowej o zapłatę przeciwko jego kontrahentowi, a faktura była wystawiona na bardzo dużą kwotę. Klient konsultował sprawę z prawnikiem i wie, że biuro rachunkowe jest niewypłacalne i nie ma odpowiedniego ubezpieczenia, wobec tego ja będę musiała to naprawić jako osoba, która wyrządziła mu szkodę. Czy będąc zatrudniona na umowę o pracę, nie jestem chroniona przed pozwami klientów biura?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right