Czy biuro rachunkowe odpowiada za wadliwą rekrutację pracownika dla klienta
PROBLEM
Postanowiłam rozszerzyć działalność mojego biura o usługi rekrutacji do wewnętrznych działów księgowych firm. W tej materii aktywność biura głównie skupiała się na weryfikacji umiejętności praktycznych i przygotowania teoretycznego do pracy w księgowości. Te czynności wykonywała w moim imieniu pracownica. Osoba ta dosyć sprawnie zrekrutowała samodzielną księgową dla jednego z klientów, który chciał zatrudnić osobę z określoną wiedzą i doświadczeniem na tym stanowisku.
Po pewnym czasie ten klient skontaktował się ze mną i zażądał odszkodowania, gdyż jego zdaniem moja pracownica zrekrutowała osobę niekompetentną. Klient twierdził, że została zatrudniona koleżanka rekruterki, która miała o wiele gorsze przygotowanie oraz wiedzę od innych kandydatów. Z miejsca jej poprzedniego zatrudnienia klient uzyskał informację, że nigdy nie zajmowała stanowiska samodzielnej księgowej, ale przez wiele lat była tylko osobą wprowadzającą dokumenty i nie przejawiała zainteresowania, aby podnieść swoje kompetencje. Podczas rozmowy klienta z tą pracownicą wyszło na jaw, że nie wypełniła testów rekrutacyjnych przygotowanych specjalnie do tej rekrutacji. Nie wiedziała nawet, że takie są konieczne. Była przekonana, że pracę dostała z polecenia swojej koleżanki (mojej pracownicy), za co odwdzięczyła się jej gratyfikacją finansową. W trakcie rekrutacji nie ukrywała swojego dotychczasowego zatrudnienia. Była bowiem przekonana, że poszukiwany jest pracownik do przyuczenia. Klient żąda, abym pokryła mu wszelkie koszty błędów popełnionych przez nową pracownicę. Stracił ewidentnie zaufanie do naszej firmy i oczekuje pokrycia kosztów ponownej rekrutacji. Czy ma szansę wygrać ze mną proces? Nadmieniam, że ta pracownica u mnie już nie pracuje od dawna, jest niewypłacalna i oficjalnie nie posiada żadnego majątku, co jest wynikiem bankructwa prowadzonej przez nią działalności gospodarczej.