Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16 listopada 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.753.2023.1.MN
Zwolnienie z opodatkowania dochodu z tytułu dostarczania towarów i usług.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
28 sierpnia 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 24 sierpnia o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zwolnienia z opodatkowania dochodu z tytułu dostarczania towarów lub usług na rzecz sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Posiada Pan obywatelstwo polskie i prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą w przeważającym zakresie produkcji wyrobów budowlanych z betonu (PKD: 23.61.Z).
Jest Pan podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych (opłaca podatek liniowy 19%) i posiada Pan nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W 2022 r. prowadził Pan ewidencję księgową przy pomocy ksiąg rachunkowych, natomiast w 2023 r. prowadzi Pan podatkową księgę przychodów i rozchodów.
Prowadzi również działalność gospodarczą w zakresie: 49.41.Z Transport drogowy towarów, 47.91.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet, 47.78.Z Sprzedaż detaliczna pozostałych nowych wyrobów prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach, 47.76.Z Sprzedaż detaliczna kwiatów, roślin, nasion, nawozów, żywych zwierząt domowych, karmy dla zwierząt domowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach, 47.52.Z Sprzedaż detaliczna drobnych wyrobów metalowych, farb i szkła prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach, 46.90.Z Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana, 46.75.Z Sprzedaż hurtowa wyrobów chemicznych, 47.52.Z Sprzedaż detaliczna drobnych wyrobów metalowych, farb i szkła prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach, 46.90.Z Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana, 46.75.Z Sprzedaż hurtowa wyrobów chemicznych, 46.73.Z Sprzedaż hurtowa drewna, materiałów budowlanych i wyposażenia sanitarnego, 46.71.Z Sprzedaż hurtowa paliw i produktów pochodnych, 43.99.Z Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane, 43.91.Z Wykonywanie konstrukcji i pokryć dachowych, 43.39.Z Wykonywanie pozostałych robót budowlanych wykończeniowych, 43.34.Z Malowanie i szklenie, 43.33.Z Posadzkarstwo tapetowanie i oblicowywanie ścian, 43.32.Z Zakładanie stolarki budowlane, 43.31 .Z Tynkowanie, 43.29.Z Wykonywanie pozostałych instalacji budowlanych, 43.22 Z Wykonywanie instalacji wodnokanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych, 43.21.Z Wykonywanie instalacji elektrycznych, 43.12.Z Przygotowanie terenu pod budowę, 43.11 Z Rozbiórka i burzenie obiektów budowlanych, 41.20.Z Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych, 38.21 Z Obróbka i usuwanie odpadów innych niż niebezpieczne, 38.11.Z Zbieranie odpadów innych niż niebezpieczne, 25.11.Z Produkcja konstrukcji metalowych i ich części, 23.69.Z Produkcja pozostałych wyrobów z betonu, gipsu i cementu, 23.63.Z Produkcja masy betonowej prefabrykowanej.
Dnia 10 października 2022 r. w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł Pan umowę B2B nr (…) ze spółką A. w (…) Sp. z o.o., która jest podwykonawcą kontraktu o numerze (…) realizowanego na potrzeby Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki przez amerykańską firmę B. będącej wykonawcą kontraktowym USA w rozumieniu art. 2 lit. f) Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie 15 sierpnia 2020 r.
Jest Pan podwykonawcą (poddostawcą) wykonawcy kontraktowego.
W związku z zawartą umową zobowiązał się Pan do dostarczenia na rzecz A. w (…) Sp. z o.o. wyrobów w postaci płyt drogowych (…) w ilości (…) sztuk. W ramach umowy zobowiązał się Pan dostarczyć wszystkie płyty (…) do dnia 22 października (…) do (…), w której (…)
Przedmiotem kontaktu nr (…) było przygotowanie terenu (…) w (…) dla stacjonujących tam Wojsk USA.
Dnia 10 kwietnia 2023 r. w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł Pan umowę B2B nr (…) o podwykonawstwo ze spółką A. w (…) Sp. z o.o., która jest podwykonawcą kontraktu o numerze: (…) realizowanego na potrzeby Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki przez amerykańską firmę C. będącej wykonawcą kontraktowym USA w rozumieniu art. 2 lit. f) Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie 15 sierpnia 2020 r.
Przedmiotem kontraktu o numerze: (…) realizowanego przez firmę C. jest wynajem płyt (...)h wraz z ich serwisem w (…).
Jest Pan podwykonawcą wykonawcy kontraktowego (A. w (…) Sp. z o.o.).
W związku z zawarta umową zobowiązał się Pan do dostarczenia wyrobów w postaci płyt (…) w ilości (…) sztuk.
W ramach umowy zobowiązał się Pan dostarczyć i dostarczył Pan wszystkie płyty (…) do dnia 27 kwietnia 2023 r. na (…) wjazd od miejscowości (…), w którym stacjonują żołnierze Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki.
C. jest to podmiot, który jest (…) w realizowaniu projektów realizowanych dla wojsk US (…).
Odbiór towaru następował na podstawie dowodów dostawy WZ sporządzanych przy każdorazowej dostawie towaru podpisanych przez obie strony. Rozliczenia w związku z realizacją w/w umów dokonywane były w oparciu o faktury wystawiane przez Pana.
Dostarcza Pan towary dla wojsk USA, w związku z czym posiada Pan status wykonawcy kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e) Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, albowiem dostawa towarów dokonywana jest na rzecz Sił zbrojnych USA stacjonujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Pytanie
Czy dochód uzyskany z tytułu realizacji opisanych w stanie faktycznym 2 umów na podwykonawstwo - na mocy art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest zwolniony od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Pana stanowisko w sprawie
Uważa Pan, że będąc wykonawcą kontraktowym w rozumieniu art. 2 lit. e) Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej spełnia Pan warunki wymienione w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, ponieważ definicja wykonawcy kontraktowego zawiera w sobie nie tylko podmioty wykonujące dostawy i usługi bezpośrednio na rzecz sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, lecz obejmuje również podmioty, które są podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, które pośrednio świadczą usługi lub realizują dostawy na rzecz sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, a zatem na podstawie Umów, dostarcza Pan towary, których ostatecznym beneficjentem są siły zbrojne Stanów Zjednoczonych.
Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy o PIT: źródłem przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.
W myśl art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.
Od 1 stycznia 2022 r. - na mocy art. 1 pkt 13 lit. a) tiret 4 ustawy z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105) - wprowadzono zwolnienie od opodatkowania zawarte w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym: wolne od podatku dochodowego są dochody uzyskane przez wykonawcę kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e) Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 2153 i 2154) mającego miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA w rozumieniu art. 2 lit. a) tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz.
W konsekwencji ze zwolnienia wprowadzonego Rozporządzeniem, z zaniechania poboru mogą korzystać podmioty:
a.posiadające status wykonawcy kontraktowego w rozumieniu ww. Umowy o wzmocnionej współpracy obronnej,
b.mające siedzibę oraz zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz
c.osiągające dochody z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym Stanów Zjednoczonych w rozumieniu art. 2 lit. a tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych:
·na podstawie umowy lub;
·umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz, a także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami.
Na podstawie art. 33 ust. 1 i 4 Umowy o wzmocnionej współpracy obronnej, Siły zbrojne USA mogą zawierać i wykonywać umowy na nabywanie towarów i usług, łącznie z robotami budowlanymi, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Siły zbrojne USA mogą zaopatrywać się z dowolnie wybranych źródeł. Takie zaopatrywanie będzie odbywać się zgodnie z prawami i przepisami USA. Siły zbrojne USA korzystają z usług polskich osób fizycznych i prawnych jako dostawców towarów i usług w zakresie dopuszczalnym zgodnie z prawami i przepisami USA.
Definicję „wykonawcy kontraktowego” zawiera Umowa między rządem Rzeczypospolitej Polskiej a rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisana w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. W myśl art. 2 lit. e) ww. Umowy dla celów niniejszej Umowy, wyrażenie: „wykonawca kontraktowy” - oznacza osobę fizyczną, która nie jest członkiem sił zbrojnych ani personelu cywilnego, osobę prawną albo inny podmiot posiadający zdolność prawną, dostarczający towary lub świadczący usługi siłom zbrojnym USA na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartej z siłami zbrojnymi USA lub na ich rzecz.
Wyrażenie „siły zbrojne USA” - zgodnie z art. 2 lit. a) tej Umowy oznacza podmiot obejmujący członków sił zbrojnych, personelu cywilnego oraz całe mienie, sprzęt i materiały Sił Zbrojnych USA, w tym informacje oficjalne USA znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W świetle powyższego - aby skorzystać ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - sama umowa nie musi być zawarta bezpośrednio z siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych – wystarczy, że będzie zawarta na ich rzecz.
Przy zastosowaniu wykładni językowej dostawę „na rzecz” sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych należy rozumieć jako świadczenia, które są ostatecznie na dobro (korzyść) sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych (słownik frazeologiczny języka polskiego Stanisława Skorupki: „na czyją korzyść, na czyje dobro”), które - co wynika z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT - mogą być realizowane poprzez bezpośrednią umowę z siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych lub przez umowy podwykonawstwa.
W związku z powyższym stwierdzić należy, że w odniesieniu do dochodów uzyskanych w 2022 i 2023 roku z tytułu umów opisanych w niniejszym wniosku może Pan zastosować zwolnienie z podatku określone w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych. Oznacza to, że dochody te nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie powyższego przepisu.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z generalną zasadą powszechności opodatkowania wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Przepis ten wskazuje, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w tej ustawie bądź od których zaniechano poboru podatku.
Źródła przychodów
Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych rozróżnia źródła przychodów oraz sposób opodatkowania dochodów z poszczególnych źródeł.
Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Źródłem przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.
W myśl art. 14 ust. 1 tej ustawy:
Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.
Przedstawił Pan informacje, z których wynika, że:
1.prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem liniowym;
2.w 2022 r. i 2023 r. zawarł Pan umowy o podwykonawstwo, na mocy których realizował Pan usługi na rzecz sił zbrojnych USA.
Powziął Pan wątpliwość, czy osiągane z tego tytułu przychody mogą być zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zwolnienie z opodatkowania dochodów uzyskanych z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA
Od 1 stycznia 2022 r. – na mocy art. 1 pkt 13 lit. a) tiret 4 ustawy z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105) – wprowadzono zwolnienie od opodatkowania zawarte w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym:
Wolne od podatku dochodowego są dochody uzyskane przez wykonawcę kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 2153 i 2154) mającego miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA w rozumieniu art. 2 lit. a tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz.
Analizując możliwość zwolnienia z opodatkowania Pana przychodów należy odnieść się do zapisów umowy między rządem Rzeczypospolitej Polskiej a rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisana w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 2153).
Stosownie do art. 2 lit. a) ww. Umowy:
Wyrażenie „siły zbrojne” oznacza podmiot obejmujący członków sił zbrojnych, personelu cywilnego oraz całe mienie, sprzęt i materiały Sił Zbrojnych USA, w tym informacje oficjalne USA, znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Zgodnie z art. 2 lit. e) cytowanej Umowy:
Dla celów niniejszej Umowy, wyrażenie: „wykonawca kontraktowy” – oznacza osobę fizyczną, która nie jest członkiem sił zbrojnych ani personelu cywilnego, osobę prawną albo inny podmiot posiadający zdolność prawną, dostarczający towary lub świadczący usługi siłom zbrojnym USA na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartej z siłami zbrojnymi USA lub na ich rzecz.
Zwolnieniu mogą podlegać dochody (przychody) uzyskane w wyniku zawarcia umowy bezpośrednio z siłami zbrojnymi USA stacjonującymi na terytorium RP, jak również w wyniku zawarcia umowy między wybranym przez siły zbrojne USA wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą), a także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami.
Z przedstawionego przez Pana opisu wynika, że w 2022 r. i 2023 r. zawarł Pan umowy o podwykonawstwo, na mocy których realizował Pan usługi na rzecz sił zbrojnych USA jako podwykonawca wykonawcy kontraktowego.
Skoro – zgodnie z cytowanym powyżej przepisem art. 21 ust. 1 pkt 46c - ma Pan miejsce zamieszkania na terytorium Polski i w 2022 i 2023 roku dostarczał Pan towary na rzecz sił zbrojnych USA na podstawie umów o podwykonawstwo – to do uzyskiwanych przez Pana z tego tytułu dochodów (przychodów) znajdzie zastosowanie zwolnienie wynikające z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W związku z powyższym, nie będzie Pan zobowiązany do opodatkowania tych dochodów (przychodów) podatkiem dochodowym od osób fizycznych ani do wykazania ich w zeznaniu rocznym.
Pana stanowisko należało więc uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Pana w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right