Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Sądu (ósma izba) z dnia 3 marca 2016 r. Simet SpA przeciwko Komisji Europejskiej., sygn. T-15/14

WYROK SĄDU (ósma izba)

z dnia 3 marca 2016 r. (*1)

„Pomoc państwa — Rekompensata za świadczenie usług publicznych przyznana ze skutkiem wstecznym przez władze włoskie — Usługi w zakresie międzyregionalnych przewozów autobusowych świadczone w latach 1987–2003 — Decyzja uznająca pomoc za niezgodną z rynkiem wewnętrznym — Utrzymanie zobowiązania z zakresu usług publicznych — Przyznanie rekompensaty — Rozporządzenie (EWG) nr 1191/69”

W sprawie T‑15/14

Simet SpA, z siedzibą w Rossano Calabro (Włochy), reprezentowana przez adwokatów A. Clarizię, C. Varronego i P. Clarizię,

strona skarżąca,

przeciwko

Komisji Europejskiej, reprezentowanej przez G. Contego, D. Grespana i P.J. Loewenthala, działających w charakterze pełnomocników,

strona pozwana,

mającej za przedmiot żądanie stwierdzenia nieważności decyzji Komisji 2014/201/UE z dnia 2 października 2013 r. w sprawie rekompensaty należnej Simet SpA z tytułu świadczenia usług transportu publicznego w latach 1987–2003 [pomoc państwa SA.33037 (2012/C) – Włochy] (Dz.U. 2014, L 114, s. 67),

SĄD (ósma izba),

w składzie D. Gratsias, prezes, M. Kancheva (sprawozdawca) i C. Wetter, sędziowie,

sekretarz: J. Palacio González, główny administrator,

uwzględniając pisemny etap postępowania i po przeprowadzeniu rozprawy w dniu 14 lipca 2015 r.,

wydaje następujący

Wyrok

Okoliczności powstania sporu

1

Skarżąca, Simet SpA, jest spółką, która świadczy usługi drogowego transportu pasażerskiego. Skarżąca zapewnia w szczególności międzyregionalne rozkładowe połączenia autobusowe między regionem Kalabria i innymi regionami Włoch (zwane dalej „połączeniami międzyregionalnymi”). Oprócz tych usług, które stanowią przeważającą część działalności skarżącej, świadczy ona także inne usługi, między innymi w dziedzinach transportu międzynarodowego, turystyki i wynajmu autokarów wraz z kierowcą.

Prawne i regulacyjne ramy działalności skarżącej

2

Na przestrzeni lat działalność skarżącej regulowały kolejne przepisy ustawowe i wykonawcze, zarówno na szczeblu krajowym, jak i na poziomie Unii Europejskiej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00