Orzeczenie
Opinia rzecznika generalnego M. Szpunara przedstawiona w dniu 12 września 2019 r. Autoservizi Giordano società cooperativa przeciwko Agenzia delle Dogane e dei Monopoli − Ufficio di Palermo., sygn. C-513/18
MACIEJA SZPUNARA
przedstawiona w dniu 12 września 2019 r. (1)
Sprawa C‑513/18
Autoservizi Giordano Società cooperativa
przeciwko
Agenzia delle Dogane e dei Monopoli – Ufficio di Palermo
[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Commissione tributaria provinciale di Palermo (komisję podatkową dla prowincji Palermo, Włochy)]
Odesłanie prejudycjalne – Dyrektywa 2003/96/WE – Opodatkowanie produktów energetycznych i energii elektrycznej – Artykuł 7 ust. 2 i 3 – Możliwość ustanowienia przez państwa członkowskie obniżonej stawki podatku akcyzowego na olej napędowy do celów handlowych wykorzystywany jako paliwo silnikowe – Pojęcie „handlowego oleju gazowego wykorzystywanego jako materiał napędowy [oleju napędowego do celów handlowych wykorzystywanego jako paliwo silnikowe]” – Regularny lub okazjonalny przewóz osób – Działalność polegająca na wynajmie autobusu z kierowcą – Bezpośrednia skuteczność
I. Wprowadzenie
1. | Rozpatrywane odesłanie prejudycjalne prowadzi Trybunał do dokonania wykładni art. 7 dyrektywy Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej (2). Przepis ten ustala w ust. 1 minimalne poziomy opodatkowania obowiązujące dla paliw silnikowych i przewiduje w ust. 2, że państwa członkowskie mogą, pod pewnymi warunkami, stosować zróżnicowane opodatkowanie oleju napędowego wykorzystywanego jako paliwo silnikowe w zależności od jego handlowego lub niehandlowego zastosowania, i w tym celu definiuje w ust. 3 pojęcie „handlowego oleju gazowego wykorzystywanego jako materiał napędowy [oleju napędowego do celów handlowych wykorzystywanego jako paliwo silnikowe]”. |
2. | Trybunał powinien zdecydować, czy na podstawie tego przepisu państwa członkowskie mogą dokonywać rozróżnienia tylko między olejem napędowym do celów niehandlowych a olejem napędowym do celów handlowych, czy też również, w odniesieniu do tego ostatniego oleju, między olejem napędowym wykorzystywanym do regularnego przewozu osób a tym wykorzystywanym do okazjonalnego przewozu osób. |
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right