Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Sądu (pierwsza izba w składzie powiększonym) z dnia 16 grudnia 2020 r. American Airlines, Inc. przeciwko Komisji Europejskiej., sygn. T-430/18

 WYROK SĄDU (pierwsza izba w składzie powiększonym)

z dnia 16 grudnia 2020 r. (*1)

Konkurencja – Koncentracje – Rynek transportu lotniczego – Decyzja uznająca koncentrację za zgodną z rynkiem wewnętrznym i z porozumieniem EOG – Zobowiązania – Decyzja przyznająca prawa nabyte – Naruszenie prawa – Pojęcie „właściwego wykorzystania”

W sprawie T‑430/18

American Airlines, Inc., z siedzibą w Fort Worth, Teksas (Stany Zjednoczone), którą reprezentowali J.-P. Poitras, solicitor, oraz adwokaci J. Ruiz Calzado i J. Wileur,

strona skarżąca,

przeciwko

Komisji Europejskiej, którą reprezentowali T. Franchoo, H. Leupold oraz L. Wildpanner, w charakterze pełnomocników,

strona pozwana,

popierana przez

Delta Air Lines, Inc., z siedzibą w Wilmington, Delaware (Stany Zjednoczone), którą reprezentowali M. Demetriou, QC, oraz adwokaci C. Angeli i I. Giles,

interwenient,

mającej za przedmiot wniesione na podstawie art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności decyzji Komisji C(2018) 2788 final z dnia 30 kwietnia 2018 r. przyznającej Delta Air Lines prawa nabyte (sprawa M.6607 – US Airways/American Airlines),

SĄD (pierwsza izba w składzie powiększonym),

w składzie: H. Kanninen, prezes, M. Jaeger (sprawozdawca), N. Półtorak, O. Porchia i M. Stancu, sędziowie,

sekretarz: E. Coulon,

wydaje następujący

Wyrok

Okoliczności powstania sporu

Decyzja zezwalająca na połączenie i zobowiązania

1

W dniu 18 czerwca 2013 r. US Airways Group, Inc. (zwane dalej „US Airways”) i AMR Corporation (zwane dalej łącznie „stronami uczestniczącymi w połączeniu”), z których druga była spółką dominującą skarżącej, American Airlines, Inc., zgłosiły Komisji Europejskiej swój zamiar połączenia.

2

Komisja uznała, że koncentracja budzi poważne wątpliwości co do jej zgodności z rynkiem wewnętrznym w odniesieniu do połączenia długodystansowego, a mianowicie połączenia Londyn–Filadelfia, przy czym odnośnymi portami lotniczymi są Londyn Heathrow (Zjednoczone Królestwo) i Philadelphia International Airport (Stany Zjednoczone).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00