Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego P. Pikamäe przedstawiona w dniu 13 stycznia 2022 r., sygn. C-520/20

 OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

PRIITA PIKAMÄEGO

przedstawiona w dniu 13 stycznia 2022 r. (1)

Sprawa C‑520/20

DB,

LY

przeciwko

Nachalnik na Rayonno upravlenie Silistra pri Oblastna direktsia na Ministerstvo na vatreshnite raboti

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Administrativen sad Silistra (sąd administracyjny w Silistrze, Bułgaria)]

Odesłanie prejudycjalne – Współpraca wymiarów sprawiedliwości w sprawach karnych – System informacyjny Schengen drugiej generacji (SIS II) – Decyzja 2007/533/WSiSW – Artykuły 38 i 39 – Wpis dotyczący przedmiotów przeznaczonych do zajęcia lub wykorzystania jako dowodu w postępowaniu karnym – Wykonanie działania na podstawie wpisu – Konieczne działania – Krajowe przepisy i praktyki administracyjne zobowiązujące właściwy organ do wykonania wymaganego działania

1.

W niniejszej sprawie Administrativen sad Silistra (sąd administracyjny w Silistrze, Bułgaria) zwrócił się do Trybunału z wnioskiem o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym w przedmiocie wykładni art. 39 decyzji Rady 2007/533/WSiSW z dnia 12 czerwca 2007 r. w sprawie utworzenia, funkcjonowania i użytkowania Systemu Informacyjnego Schengen drugiej generacji (SIS II) (2).

2.

W wyroku, który wyda w tej sprawie, Trybunał będzie miał zatem okazję po raz pierwszy wyjaśnić aspekty mechanizmu ustanowionego przez ten instrument prawny w celu wspierania współpracy wymiarów sprawiedliwości w sprawach karnych, dotyczące przedmiotów objętych wpisem dokonanym w SIS II w celu ich zajęcia lub wykorzystania jako dowodu w postępowaniu karnym (3). W szczególności będzie musiał określić zakres swobody pozostawionej właściwym organom państw członkowskich przy wykonywaniu działań, o które zwrócono się we wpisie, oraz dalszego toku postępowania po ich wykonaniu.

I. Ramy prawne

A. Prawo Unii

3.

Dla niniejszej sprawy istotne są art. 38, 39, 45, 48 i 49 decyzji 2007/533.

B. Prawo bułgarskie

4.

Artykuł 84 Zakon za Ministerstvoto na vatreshnite raboti (ustawy o ministerstwie spraw wewnętrznych, zwanej dalej „ZMVR”) () stanowi, co następuje:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00